За толерантность и двор! почему minecraft и mojang больше не хотят иметь ничего общего со своим создателем
Содержание:
- Твиты, ставшие камнем преткновения
- Как осуществляется миграция аккаунта Mojang в Microsoft
- ONE MAJOR RULE
- USING OUR GAME
- На что может повлиять миграция аккаунтов Minecraft
- Mahjong Tips and Tricks
- Domain Names and Web Sites
- Videos and Streams
- Особенности[]
- Extended Functionality and “Mods”
- Системные требования[]
- Servers and Hosting
- Constructed Promotions in Minecraft
- История маджонга
- Приём критиками[]
- Naming Guidelines
- Сотрудники[]
- GENERAL STUFF
Твиты, ставшие камнем преткновения
Но даже после ухода Нотча, игра не забыла своего создателя. Она сохранила на него несколько отсылок. Например, фразы: «Made by Notch!» (Сделано Нотчем!), «The Work of Notch!» (Работа Нотча!) и «110813» (дата свадьбы Нотча).
Возле логотипа игры надпись: «Сделано Нотчем!»Возле логотипа игры надпись: «Сделано Нотчем!»
И всё бы оставалось как есть, если бы у Маркуса не было привычки часто излагать свои мысли в твиттере.
Если вы против концепции #ДняГордостиГетеросексуалов, то вы полнейший придурок и заслуживаете быть пристреленнымЕсли вы против концепции #ДняГордостиГетеросексуалов, то вы полнейший придурок и заслуживаете быть пристреленным
Нормально быть белым
Эти высказывания послужили поводом для обвинения Нотча в расизме и гомофобии.
Тем не менее, не нормально радоваться наличию привелегий. А это именно то, что вы делаете
Но интернет помнит всё, и никогда не знаешь, кто именно и когда припомнит тебе твои грешки.
Как осуществляется миграция аккаунта Mojang в Microsoft
После нажатия на кнопку миграции в лаунчере (я нажимал «Get started» на картинке выше), открылся сайт Minecraft, куда мне пришлось войти под аккаунтом Mojang, ответив на три секретных вопроса.
После этого открылись настройки профиля, где я сразу увидел Диннербона и сообщение «Пора двигать!».
Почему он перевёрнут?!
Подтверждение электронной почты заключается в отправке на почту кода. Я эту процедуру не проходил, но, как стало известно ещё до начала миграция, эта процедура всё-таки была реализована.
После этого — вход на сайт под своим аккаунтом Microsoft. Мой аккаунт был определён, и мне было достаточно кликнуть по нему.
Следующий этап — решающий, в котором происходит непосредственная связь аккаунта Mojang с аккаунтом Microsoft.
И… всё! Теперь для входа на minecraft.net и в Minecraft Launcher нужно использовать аккаунт Microsoft. Старый аккаунт использовать не получится.
Одновременно с этим на почту приходит вот такое письмо.
ONE MAJOR RULE
The one major rule is that you must not distribute anything we’ve made unless we specifically agree to it. By «distribute anything we’ve made» what we mean is:
- give copies of our Game to anyone else;
- make commercial use of anything we’ve made;
- try to make money from anything we’ve made; or
- let other people get access to anything we’ve made in a way that is unfair or unreasonable;
unless we specifically agree to it. And so that we are crystal clear, «the Game» or «what we have made» includes, but is not limited to, the client or the server software for our Game and includes Minecraft and Minecraft: Java Edition on all platforms. It also includes updates, patches, downloadable content, add-ons, or modified versions of a Game, part of those things, or anything else we’ve made.
Otherwise we are quite relaxed about what you do — in fact we really encourage you to do cool stuff — but just don’t do those things that we say you can’t.
USING OUR GAME
You have been granted a license to the Game so you can play and use it, yourself, on your devices.
Below we also give you limited rights to do other things but we have to draw a line somewhere or else people will go too far. If you wish to make something pertaining to anything we’ve made we’re humbled, but please make sure that it can’t be interpreted as being official and that it complies with this EULA and the brand and asset usage guidelines and above all do not make commercial use of anything we’ve made.
The license and permission we give you to use and play our Game can be revoked if you break any of the terms of this EULA.
When you buy our Game, you receive a license that gives you permission to install the Game on your own personal device and use and play it on that device as set out in this EULA. This permission is personal to you, so you are not allowed to distribute the Game (or any part of it) to anyone else. This also means you cannot sell or rent the Game, or make it available for access to other people and you cannot pass on or resell any license keys. You may however give gift codes that have been bought through our official gift code system. This is important to help us stop piracy and fraud and to protect our Game. It is also important to prevent members of our community from buying pirated versions of our Game or fraudulent license keys — which we may cancel, such as in the case of fraud.
If you’ve bought the Game, you may play around with it and modify it by adding modifications, tools, or plugins, which we will refer to collectively as «Mods.» By «Mods,» we mean something original that you or someone else created that doesn’t contain a substantial part of our copyrightable code or content. When you combine your Mod with the Minecraft software, we will call that combination a «Modded Version» of the Game. We have the final say on what constitutes a Mod and what doesn’t. You may not distribute any Modded Versions of our Game or software, and we’d appreciate it if you didn’t use Mods for griefing. Basically, Mods are okay to distribute; hacked versions or Modded Versions of the Game client or server software are not okay to distribute.
Within reason you’re free to do whatever you want with screenshots and videos of the Game. By «within reason» we mean that you can‘t make any commercial use of them or do things that are unfair or adversely affect our rights unless we’ve specifically said it’s okay in this EULA, allowed it through the Brand and Asset Usage Guidelines, or provided for it in a specific agreement with you. If you upload videos of the game to video sharing and streaming sites you are however allowed to put ads on them. Also, don’t just rip art resources and pass them around, that’s no fun.
Essentially the simple rule is do not make commercial use of anything we’ve made unless we’ve specifically said it’s okay. Oh and if the law expressly allows it, such as under a «fair use» or fair dealing» doctrine then that’s ok too — but only to the extent that the law applicable to you says so.
In order to ensure the integrity of the Game, we need all Game downloads and updates to come from an authorized source. It’s also important for us that 3rd party tools/services don’t seem «official» as we can’t guarantee their quality. It’s part of the responsibility we have to the customers of Minecraft. Make sure that you read through our brand and asset usage guidelines too.
На что может повлиять миграция аккаунтов Minecraft
Самое главное: неофициальные лаунчеры могут поддерживать аккаунты Microsoft.
Так, например, популярный лаунчер TL поддерживает аккаунты Microsoft уже довольно давно. Другие лаунчеры тоже рано или поздно добавят такую поддержку, хотя некоторые пока не торопятся.
Соответственно, с аккаунтом Microsoft можно будет играть в одиночную игру и на серверах, используя популярные лаунчеры (уверен, большинство из них быстро реализует поддержку аккаунтов Microsoft).
Проблемы могут возникнуть у тех игроков, кто приобрёл аккаунт Minecraft из неофициальных источников (т.е. аккаунт, украденный у другого игрока). Для проведения миграции нужно знать ответы на вопросы, которые задал владелец аккаунта, и нужен доступ к электронной почте.
Побегут ли все владельцы таких аккаунтов покупать новые аккаунты по относительно высокой цене (1 900 ₽ на момент написания статьи) — вопрос риторический.
Но хочется верить, что потерять аккаунт теперь будет сложнее. Главное — не забудьте включить двухфакторную авторизацию в своём аккаунте Microsoft.
P.S. Когда будут выдаваться «миграционные плащи» неизвестно. Ждём-с.
Mahjong Tips and Tricks
- Before making your first move in Mahjong Solitaire, take a moment to familiarize yourself with the board layout. You will certainly find some good opening moves. Note the special Mahjong tiles (Seasons and Flowers) locations — these ones can be a great help.
- Always try to match pairs which lead to opening up most new tiles. There are pairs which don’t open anything new — it would be a good idea to hold them in reserve and match with another tiles.
- If you see three identical tiles which are free to match — either choose a pair which opens up most new tiles or look for a quick ways to free the fourth one and match all 4.
- If you see four identical and free tiles — you’re in luck! Match those combinations immediately.
- Matching tiles on long horizontal line edges should be your priority as leaving those long lines will cause problems very soon.
- Tall stacks of tiles are another key priority in Mahjong Solitaire games — not only they are hard to take apart but they can also contain two identical tiles one under another. If there are no such tiles outside the stack — you’re out of luck.
- Don’t hesitate to use helpful TheMahjong.com features such as Undo and Hint.
Domain Names and Web Sites
If you comply with and follow the Essential Requirements (in the Brand and Asset Usage Guidelines), YOU MAY:
- set up and run your own web site to provide information regarding the Minecraft game and to run related forums, so long as you comply with these Guidelines;
- also register and use an appropriate domain name that includes one of our Names or Brands for this purpose so long as:
- we don’t consider the domain name you register to seem official, you don’t use the domain name in a way that seems official, and it doesn’t become something that seems official;
- your website actually relates to the Minecraft game, the Brand, and/or Assets in a fair or reasonable and appropriate way;
- your website relates exclusively to Minecraft and not other third-party games;
- any third-party advertising does not harm our Brand;
- you don’t do so for cybersquatting or principally to make money, including through affiliate services.
Videos and Streams
If you comply with and follow the Essential Requirements (in the Brand and Asset Usage Guidelines) and Naming Guidelines, YOU MAY create, use, and distribute videos and streams of you playing or using Minecraft for any lawful reason, and YOU MAY make money from them by adding or permitting advertising in them, so long as:
- all video downloads are free to view (i.e. there is no pay wall or other charge to view the videos);
- all streams are made free to view within 24 hours;
- you add your own unique content to the video or stream, such as audio commentary or footage of you making cool stuff;
- you don’t create and use videos or streams whose purpose is to advertise or promote other products or services;
- you don’t sell physical copies of videos or streams, i.e., DVDs, etc.;
- you don’t broadcast or distribute videos or streams via television. To help you understand this, the amount of unique content you add must be enough to make it reasonable for you to make money through advertising (and we reserve our right to decide on that).
This means that you can upload your own unique content to sites such as YouTube and make money from advertising around the video but you cannot distribute those videos on iTunes and charge for the content. Nor can you charge for a subscription to a channel where those videos are available unless the Minecraft related videos are also readily available for free outside of that subscription channel. Basically, videos must be free to consumers at the point of consumption and any money you make should come from other sources like display ads and sponsors, subject to the section below on “Constructed Promotions in Minecraft.”
Особенности[]
Mojang AB осуществляет продажу Java Edition напрямую, поэтому сертификация владельцев платформы не требуется. Разработчики могут добавлять функции, недоступные в других изданиях.
Java Edition имеет свой лаунчер. Для игры требуется учётная запись Mojang или Майкрософт. Через лаунчер доступны все версии и предварительные сборки. Лаунчер позволяет создать отдельные профили, полезные при использовании модификаций, предварительных сборок, и старых версий.
Код Java Edition легче изменять, по сравнению с другими изданиями, что делает её на сегодняшний день самой надёжной площадкой для создания модификаций и пользовательских серверов. Realms — отдельная услуга, отличная от Realms из Bedrock Edition.
В отличие от Bedrock Edition, который недоступен на компьютерах без Windows 10, Java Edition поддерживает различные операционные системы. Владельцы Java Edition могут приобрести бесплатную копию Bedrock Edition для Windows 10 при условии, что Java Edition был куплен до 19 октября 2018 года.
Extended Functionality and “Mods”
If you comply with and follow the Essential Requirements (in the Brand and Asset Usage Guidelines) and Naming Guidelines above, YOU MAY distribute or make available plug-ins and other bits and pieces of extended functionality etc. that you create (together, «Mods») for free and without any charge, but not if the purpose of your Mod is to advertise or promote other products or services (see the section below on Building Promotions with Minecraft). By «Mods,» we mean something original that you created that doesn’t contain a substantial part of our copyrightable code or content. We have the final say on what constitutes a Mod and what doesn’t. When you combine your Mod with the Minecraft software, we will call that combination a «Modded Version» of the Game. You MAY NOT distribute any Modded Versions of our Game or software, though you may distribute Mods. You may make money from Mods as described below in the section, «Servers and Hosting.»
Системные требования[]
Минимальные требования
- Центральный процессор: Intel Core i3-3210 3.2 ГГц / AMD A8-7600 APU 3.1 ГГц или эквивалентный
- Оперативная память: 2 ГБ
- Видеокарта (встроенная): Intel HD Graphics 4000 (Ivy Bridge) или AMD Radeon R5 series (Kaveri line) с OpenGL 4.4
- Видеокарта (дискретная): Nvidia GeForce 400 Series или AMD Radeon HD 7000 series с OpenGL 4.4
- Жёсткий диск: Не менее 1 ГБ на ядро игры, карты и другие файлы
-
Операционная система:
- Windows: Windows XP или выше
- macOS: OS X 10.9 Mavericks
- Linux: Любой современный дистрибутив с 2014 года
- Подключение к интернету требуется для загрузки Minecraft файлов, в дальнейшем играть можно оффлайн
- Текущие минимальные требования OpenGL — 1.3, но современные графические процессоры часто поставляются с новыми версиями OpenGL
Рекомендуемые требования
- Центральный процессор: Intel Core i5-4690 3.5 ГГц / AMD A10-7800 APU 3.5 ГГц или эквивалентный
- Оперативная память: 4 ГБ
- Видеокарта: GeForce 700 Series или AMD Radeon Rx 200 Series (кроме интегрированных) с OpenGL 4.5
- Жёсткий диск: 4 ГБ (рекомендуется SSD)
-
Операционная система (рекомендуется 64-разрядная):
- Windows: Windows 10
- macOS: macOS 10.12 Sierra
- Linux: Любой современный дистрибутив с 2014 года
Программные требования
Minecraft Release 1.6 или более новая версия
Старые версии нужно будет обновить до текущих версий.
Обратите внимание, что у некоторых пользователей возникают проблемы при игре в Minecraft с использованием версии Java, не соответствующей их операционной системе (то есть 32 или 64 бита), при использовании некоторых версий Java 7 или при наличии нескольких версий Java.. Если у вас ноутбук со встроенной (интегрированной), а не выделенной видеокартой, настоятельно рекомендуется перед покупкой игры проверить работоспособность демонстрационной версии.
Если у вас ноутбук со встроенной (интегрированной), а не выделенной видеокартой, настоятельно рекомендуется перед покупкой игры проверить работоспособность демонстрационной версии.
Minecraft требует устойчивое соединение с Интернетом для скачивания файлов игры, авторизации пользователей и соединения с серверами многопользовательской игры. Вам как минимум один раз потребуется скачать и запустить Minecraft при наличии интернет-соединения; после этого вы сможете играть без соединения, но оно вам потребуется для сетевой игры и получения обновлений.
Minecraft не будет работать ни на тостере (хотя некоторые из них используют Java), ни на вашем автомобиле (хотя вы можете попробовать доказать обратное), ни на Chromebook.
Информация о системных требованиях для создания сервера Minecraft можно найти .
Servers and Hosting
With hosting servers, we want to enable the community to make money by creating, hosting, and maintaining servers for Minecraft, so you may do this subject to these Guidelines. By «server,» we mean a single connecting address or IP number.
Therefore, if you comply with and follow the Brand and Asset Usage Guidelines and Naming Guidelines above, YOU MAY:
- charge for access to your server, including a server which hosts your Mods, BUT only if:
- you make a charge per person that is the same for everyone;
- you give everyone you charge access to all the Mods that you choose to have on your server (except only in respect of genuine admin tools / admin Mods which should be reserved to administrators);
- you only give access to your server to users who have a genuine paid for version of Minecraft;
- you own or control the server and continue to do so for the whole time that you charge for access to it — so, if you sell the actual servers or server space with Mods pre-installed on them, you must ensure that the person buying the server is aware that she must follow these rules. Essentially you can’t get around the above by setting up servers with Mods on and then selling those set-ups
- ask for donations (as opposed to direct charges) IF you do not offer the individual donor something in exchange that only he or she can use. You may offer server wide rewards if donation goals are achieved though.
- sell entitlements that affect gameplay provided that they do not adversely or negatively another player’s experience and provided they do not give a competitive gameplay advantage. A competitive gameplay advantage is something that, given identical skill levels, time investment, and circumstances, can cause one player or group to perform better than another.
- sell cosmetic entitlements, except for «Capes,» which we define as anything that attempts to visually emulate the feature of a Minecraft player Cape.
- provide in-game display and video advertising, sponsorships, or product placement for third-parties IF (i) they don’t degrade or interfere with gameplay or give a user any competitive gameplay advantage over anyone else on the server and (ii) you follow the rules outlined in “Constructed Promotions in Minecraft” below.
- use and sell in-game virtual currencies IF (i) they have no real-world value and that cannot be cashed out, used, or transferred across free or paid servers, or into any other currency with real-world value; (ii) you don’t give the impression that it comes from or is associated with Mojang, (iii) they don’t look like or have similar names to Minecoins or any other official virtual currency, and (iv) anything you sell with the currency follows our monetization guidelines.
In all of these cases above YOU MUST also ensure that:
- all servers, entitlements, and advertising are suitable for children and minors (i.e., no gambling, pornography, etc.) and don’t harm the Brand.
- you don’t pretend to be Mojang or Microsoft or claim to have any association with Mojang or Microsoft (for example, when selling product placement opportunities);
- you are explicit about who to contact about the server, who the operator is, and that it is NOT Mojang or Microsoft, NOT associated with Mojang or Microsoft and NOT supported by Mojang or Microsoft;
- Neither Mojang nor Microsoft has any liability for anything on the server or that happens on it, including any advertising, purchases, or donations;
- you provide any user who gives you real-world currency an online payment / purchase history for purchases made with that currency;
- you are transparent on informing users with regard to all the content and pricing applicable to your server before a person joins, signs up, or logs in;
- you do not host or distribute malware, spyware, or engage in illegal activity through your server;
- if you hire any social influencers for a promotion (e.g., YouTube, Mixer, Instagram, Twitch) you will require the influencer to disclose their relationship with you and to follow the disclosure guidelines published by the U.S. Federal Trade Commission at:https://www.ftc.gov/tips-advice/business-center/guidance/disclosures-101-social-media-influencers;
- you comply with all other laws and requirements; and
- you comply with any other additional requirements applicable under these Guidelines.
We want Minecraft to be a place where players can have fun and a trusted place to explore, build, and invest their time and money. Please use your common sense and discretion in creating a safe, fun, and trusted environment for all players. We reserve the right to adjudicate and interpret whether the way you monetize is done in a manner consistent with our Brand. In short, don’t do evil things to players.
Constructed Promotions in Minecraft
Without prior written approval from Mojang, corporations, businesses, advertising agencies, non-profits, governments, and other entities MAY NOT use Minecraft gameplay to promote or market unrelated brands, products, campaigns, or services.
Specifically, if you are one of these entities or someone who is hired by them, you MAY NOT exploit Minecraft or Minecraft assets to:
- build or commission others to build a Minecraft mod, map, or server that promotes or markets unrelated products or services in playable form; for example, you are NOT allowed to market or promote a branded automobile using a mod that depicts branded automobiles within Minecraft game play;
- build or commission others to build a Minecraft mod, map, or server that promotes or markets a company’s movie or TV show; for example, you are NOT allowed to build maps and/or videos using Minecraft blocks that build out the world or characters of a movie to promote and market your company’s or your client’s movie or TV program;
- offer Minecraft gameplay displayed or projected publicly within physical locations; for example, you are NOT allowed to promote or advertise big-screen Minecraft gameplay inside restaurants or other commercial venues; and you are NOT allowed to charge money for Minecraft gameplay, leagues, or competitions in theaters where gameplay is projected onto the movie screen;
- create or commission others to create promotional or marketing videos or movie trailers through Minecraft gameplay; for example, you are NOT allowed to create or produce movie trailers through Minecraft gameplay for promoting or marketing a movie;
- to promote your (or your client’s) corporate brands, products, or services.
However YOU MAY:
- Pay to advertise your business in an advertisement window within a Minecraft video; for example, by displaying a banner ad or by selling your ads on YouTube where they may be shown in connection with Minecraft videos uploaded independently by players;
- Pay for advertisements of your business to be served on websites or servers related to Minecraft, so long as you are not hiring the server operator to design or host a Minecraft mod/map/server that builds an in-world representation of your brand, products, or services.
- Build products or movie environments that you are a fan of into a Minecraft mod/map/server so long as you have not been asked to do so by the entity who makes the product or by someone they have hired to promote their brand or products; likewise, you can express your support for a political candidate in a map/mod/server, but not if you have been hired to promote them.
История маджонга
История игры покрыта тайной. Есть несколько версий происхождения, которые, скорее, напоминают легенды.
-
По одной из них, игра была придумана Конфуцием. Ее сторонники приводят в один из аргументов то, что “Маджонг” в переводе с китайского означает “Воробей”. А Конфуций был любителем птиц. Кроме того, именование фишек драконов совпадают с тремя добродетелями, обозначенными китайским мыслителем.
-
Вторая версия обозначает создателем китайского рыбака. По легенде, игра была создана им как средство отвлечения от морской болезни.
-
По третьей, Маджонг был придуман китайским военачальником.
-
Большинство историков сходятся в том, что все это – легенды и датируют происхождение игры не ранее чем 19 веком. Как бы то ни было, игра была придумана именно в Китае – в этом точно нет никаких сомнений.
Приём критиками[]
Оценка (ПК) | Издание |
---|---|
92.79 % | |
93/100 | |
A+ | |
4.5/5 | |
10/10 | |
9.25/10 | |
8.5/10 | |
5/5 | |
9.0/10 |
Minecraft впервые начал продаваться в июне 2009, и с тех пор было продано более 200 миллионов копий.
Minecraft получил громкую похвалу от критиков и стал одной из самых влиятельных и успешных инди-игр, которые когда-либо были выпущены. У игры такой уровень популярности, что было создан принципиально новый жанр клонов Minecraft.
Игру хвалили за творческую свободу, предоставляемую игрокам в игре, и за динамичность игрового процесса в целом.
PC Gamer внёс Minecraft в список самых лучших игр на рабочем месте, поставив эту игру на четвёртое место.
Обзор версии Alpha за авторством Scott Munro из Daily Record назвал игру «уже чем-то особенным» и призывал читателей к покупке. Jim Rossignol из Rock, Paper, Shotgun также рекомендовал альфа-версию игры, назвав её «чем-то вроде генеративного восьмибитного Lego вместе со S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl.» 17 сентября 2010 авторы геймерского веб-комикса Penny Arcade начали серию комиксов и новостных сообщений о привлекательности игры. Видеоигровое ток-шоу Good Game дало ей 7.5 и 9 из 10, отметив с положительной стороны творческую сторону и кастомизацию, а с отрицательной — отсутствие обучающего уровня.
5 мая 2011 Minecraft был выбран как одна из 80 игр, которые будут показаны в музее Smithsonian American Art Museum на выставке «The Art of Video Games», которая открылась 16 марта 2012 года.
Награды
Награды Mojang
После релиза Minecraft заполучил много наград, включая:
- PC Gamer: «Game of the Year»
- Independent Games Festival: Grand Prize and «Audience Award»
- Good Game: «Best Downloadable Game of 2010»
- Rock Paper Shotgun: «Game of the Year»
- Indie DB: «Indie of the Year», «Most Innovative and Best Singleplayer Indie»
- Game Developers Choice Awards: «Best Debut Game», «Best Downloadable Game» and «Most Innovative Game Award»
Naming Guidelines
If you comply with and follow the Essential Requirements (in the Brand and Asset Usage Guidelines) YOU MAY use our Names (as defined in the Brand and Asset Usage Guidelines) in connection with a product or service title or listing (including on web sites or YouTube) if:
- the Name is in a secondary name or title (or secondary part of it);
- you do so because it is necessary to honestly and fairly describe those things or the purpose of them;
- you ensure that the Name (which includes any confusingly similar name) is not the dominant element or the distinctive part of your complete name or title;
- you don’t use any other aspect of the Brands or Assets (as defined in the Brand and Asset Usage Guidelines) as part of any related branding, including as or as part of any logo.
Examples of naming: «The Shaft — a Minecraft podcast» (we’re cool with that). «Minecraft — the ultimate help app» (we’re NOT cool with that).
To help you understand part of this and just so we are clear, regardless of anything else, YOU MAY NOT use the Name in or as the main or dominant name or title of any commercial product or service.
These are the “Naming Guidelines” and they apply to everything you might do under these Guidelines.
Сотрудники[]
Внимание! На этом изображении изображены не все разработчики!
Вверху слева направо: Йенс Бергенстен, Даниэль Каплан, Маркус Тойвонен, Арон Ниеминен, Даниэль Фриск, Маттис Грэм.В середине слева направо: Лидия Винтерс, Хенрик Петтерссон, Леонард Грам, Йон Когстрём, Кристоффер Йелбринг, Марк Уотсон.Внизу слева направо: Карин Северинсон, Эрик Брус, Натан Адамс, Монс Ольсон, Патрик Геудер.
Текущие сотрудники
Имя | Положение | Любимые игры | Особый талант | Примечания | |
---|---|---|---|---|---|
Даниэль «Kappische» Каплан | Специалист по развитию бизнеса | Street Fighter IV, Tetris DS, Zelda: A Link to the Past | Очень быстро печатает | На его картинке в Skype он похож на пирата. | |
Йенс «jeb_» Бергенстен | Back-end разработчик | Starcraft, Doom 2, Don’t Look Back | Ест сырные палочки палочками | Размещает ссылки на сайте reddit! | |
Натан «Dinnerbone» Адамс | Член команды Bukkit. | ||||
Маркус «Junkboy» Тойвонен | Художник | Wild Guns, Metal Slug, Full Throttle | Создаёт цифровые мозаики | Очень таинственный | |
Даниэль «danfrisk» Фриск | Главный архитектор | ||||
Арон Ниеминен | Веб-разработчик. Делает Minecraft для Android и iOS. | Он очень яркий | |||
Хенрик «Carnalizer» Петтерссон | Художник | Настольные игры, стратегии, Team Fortress 2, Half-Life, Minecraft | Чрезвычайная промедлительность | Является самым старым человеком, работающим в Mojang | |
Леонард «xlson» Аксельссон | Веб разработчик | Может полностью читать алфавит по памяти | |||
Йон «jonkagstrom» Когстрём | Программист Minecraft. Разработчик игр | Работал в компании «Dice» программистом искуственного интеллекта для игры Battlefield. | |||
Кристоффер Йелбринг | Веб разработчик | Был неофициальным ДиДжеем Mojang | |||
Марк «MidnightEnforcer» Уотсон | Менеджер службы поддержки пользователей. Поддержка пользователей. | Minecraft, Mass Effect, Halo, Elder Scrolls. | Основал Minecraft Marathon | ||
Томмазо «_tomcc» Кекки | Веб-разработчик. Разрабатывает Minecraft для Android и iOS. | Трата времени | |||
Шоги Сервантес | Веб-разработчик. Разрабатывает Minecraft для Android и iOS. | Любит всё, что использует электричество | |||
Даниэл Вустенхоф | Веб-разработчик. Разрабатывает Minecraft для Android и iOS. | Любит пиццу и код | |||
Томас Алеус | Веб-разработчик. Разрабатывает Minecraft для Android и iOS. | ||||
Джейсон «argo_major» Мейджор | Веб-разработчик. Разрабатывает Карманное издание Minecraft. |
Сотрудники по контракту
C418 | Создаёт музыку и звуки для Minecraft | Имеет высокую самооценку! |
Кристоффер Зеттерстранд | Создаёт картины для Minecraft | У него есть статья о себе в Википедии! |
Бывшие сотрудники
Имя | Положение | Любимые игры | Особый талант | Примечания |
---|---|---|---|---|
Маркус Перссон (Notch) | Создатель игры, ушёл из компании после того как компания Microsoft купила компанию Mojang (дата ухода: 15 сентября 2014) | Dungeon Master 2, Doom, X-Com | Может смотреть прямо на солнце лишь с небольшими повреждениями | Имеет большую шляпу |
Якоб Порсер (JahKob) | Лучший друг Notch’а, ушёл из компании после того как компания Microsoft купила компанию Mojang (дата ухода: 15 сентября 2014) | X-Com 2, Master of Magic, Diablo 2 | Рекурсия для циклов | Делал ещё одну игру (Scrolls) вместе с Minecraft. |
Карл Маннех (Carl) | Ушёл из компании после того как компания Microsoft купила компанию Mojang (дата ухода: 15 сентября 2014) | FIFA 10, Resident Evil, Tetris | Клонирует сам себя | Раньше был боссом Нотча. |
Тобиас Мёльстам | Веб разработчик | Создание тесных сетей для захвата клиентов | ||
Юхан Бернхардссон (jbernhardsson) | Веб-разработчик. Разрабатывал Minecraft для Android и iOS. | Half-Life 2, Lucy, Rex, Earthlings | ||
Пой Пой Чэнь | Артистка (Scrolls) | Dota 2 |
GENERAL STUFF
Your local law may give you rights that this EULA cannot change; if so, this EULA applies as far as the law allows. Nothing in this license limits our liability for death or bodily injury resulting from our negligence or fraudulent misrepresentations.
We may change this EULA from time to time, if we have reason to, such as changes to our games, our practices, or our legal obligation. But those changes will be effective only to the extent that they can legally apply. For example if you use the Game only in single-player mode and don’t use the updates we make available then the old EULA applies but if you do use the updates or use parts of the game that rely on our providing ongoing online services then the new EULA will apply. In that case we’ll inform you of the change before it takes effect, either by posting a notice on our Website or by other reasonable means. We’re not going to be unfair about this though — but sometimes the law changes or someone does something that affects other users of the Game and we therefore need to put a lid on it.
If you come to us with a suggestion for any one of our Websites or Games, that suggestion is made for free and we have no obligation to accept or consider it. This means we can use or not use your suggestion in any way we want and we don’t have to pay you for it. If you think you have a suggestion that we would be willing to pay you for, please do not submit your suggestion unless you have first told us you expect to be paid and we have responded in writing by asking you to submit the suggestion.