Скачать плагин enchantment solution
Содержание:
- Armor[]
- Basic mechanics[]
- Заклинания
- Weapons[]
- Armor[]
- Mobs
- Подготовка к зачарованию: строим стол
- Repairing Your Items[]
- History[]
- Trivia[]
- Использование[]
- Основы
- Maximum effective values for enchantments[]
- Enchanting equipment[]
- Bow Enchantments
- Как зачаровать любую вещь на 1000 лвл в майнкрафт 1.14? Помогите
- Advancing as an Enchanter
Armor[]
- For the full article, see Fire Protection.
Take less damage from fire. Not to be confused with the «fire resistance» buff, which gives you full immunity. Cannot be used with protection, blast protection, or projectile protection, except through randomly enchanted armor found off of Better Dungeons «boss» mobs.
- For the full article, see Blast Protection.
Take less damage from explosions. Cannot be used with Protection, Fire Protection, or Projectile Protection except through randomly enchanted armor found off of Better Dungeons «boss» mobs.
- For the full article, see Projectile Protection.
Take less damage from projectiles, such as arrows, fireball, etc. Cannot be used with protection, fire protection, or blast protection, except through randomly enchanted armor found off of Better Dungeons «boss» mobs.
- For the full article, see Thorns.
When attacked with physical damage, the attacker takes some damage back.
Unbreaking
Having a chance to not take durability when being used. The chance is 1/2 for level 1, 2/3 for level 2 and 3/4 for level 3. This means a tool, weapon or armour piece enchanted with Unbreaking III will last four times as long.
Cold Touch
- For the full article, see Cold Touch.
Freezes still and flowing water, allowing the player to walk on water. Note that it only works on Frezarite Armor.
- For the full article, see Fiery Aura.
Causes any mob that deals physical damage to you (like a zombie) to be set on fire.
- For the full article, see Exude.
Causes the withering effect to cause damage to the player at a slower rate.
- For the full article, see Vitality.
4 Ranks: 5%/10%/15%/20% chance to apply damage to hunger bar instead of life.
Reading
- For the full article, see Reading.
Can be put on Helmets. Allows you to «read» various Bibliocraft storage blocks. See Reading Glasses or Tinted Glasses for a better understanding.
Basic mechanics[]
Whenever the player places an eligible item on the enchanting table, the enchantment levels available are randomly generated for each slot using the formula below. The enchantment level is dependent upon the number of nearby bookshelves (capped at 15) and which slot position it is in.
- Base enchantment level available (base) = (randomInt(1,8) + floor(b / 2) + randomInt(0,b)),
where b is the number of nearby bookshelves (maximum of 15) and x..y generates a uniformly distributed random integer between x and y, inclusive. This is then modified according to the slot position:
- Top slot enchantment level = floor(max(base / 3, 1))
- Middle slot enchantment level = floor((base × 2) / 3 + 1)
- Bottom slot enchantment level = floor(max(base, b × 2))
where max(x, y) returns the greater of two values x and y.
# of bookshelves | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Min level (in top slot) | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Max level (in bottom slot) | 8 | 9 | 11 | 12 | 14 | 15 | 17 | 18 | 20 | 21 | 23 | 24 | 26 | 27 | 29 | 30 |
# of bookshelves | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Level range of top slot | 1–2 | 1–3 | 1–3 | 1–4 | 1–4 | 1–5 | 1–5 | 1–6 | 1–6 | 1–7 | 2–7 | 2–8 | 2–8 | 2–9 | 2–9 | 2–10 |
Level range of middle slot | 1–6 | 1–7 | 2–8 | 2–9 | 3–10 | 3–11 | 3–12 | 3–13 | 4–14 | 4–15 | 5–16 | 5–17 | 5–18 | 5–19 | 6–20 | 6–21 |
Level range of bottom slot | 1–8 | 2–9 | 4–11 | 6–12 | 8–14 | 10–15 | 12–17 | 14–18 | 16–20 | 18–21 | 20–23 | 22–24 | 24–26 | 26–27 | 28–29 | 30 |
Note that a higher experience cost for a specific slot does not necessarily mean that the enchantments from that slot are better than the others with less cost.
In Creative mode, no levels of experience are necessary for enchantments.
Заклинания
Заклинания составляются случайным образом. Из списка выбираются от трёх до четырёх слов, которые соединяются, образуя название заклинания. Названия случайны и не зависят от выбранного предмета, уровня или набора чар. Таким образом, заклинание — косметическая деталь, которая не играет никакой роли в механике и не сохраняется вместе с предметом, а только отображается в окне магического стола.
Заклинания записаны на Стандартном Галактическом Алфавите , который является простым подстановочным шифром в серии игр Commander Keen . Если вы хотите быстро расшифровать заклинания, замените alternate.png в.minecraft\versions\версия игры
\версия игры
.jar\font на default.png . Ключ шифра:
Другие способы зачаровывания
)
Защита
protection
Огнеупорность
fire_protection
1
1
Невесомость
feather_falling
2
2
Взрывоустойчивость
blast_protection
3
3
Защита от снарядов
projectile_protection
4
4
Шипы
thorns
7
5
Дыхание
respiration
5
6
Глубинный шаг
depth_strider
8
7
Родство с водой (Подводник)
aqua_affinity
6
8
Острота
sharpness
16
9
Небесная кара
smite
17
10
Бич членистоногих
bane_of_arthropods
18
11
Отбрасывание
knockback
19
12
Заговор огня
fire_aspect
20
13
Мародёрство (Добыча)
looting
21
14
Эффективность
efficiency
32
15
Шёлковое касание
silk_touch
33
16
Алмазы!
—
minecraft:story/enchant_item
История
Beta |
---|
Зачарование предметов в Minecraft помогает игроку получить вещи с существенно расширенными свойствами. Зачаровывать можно многие предметы, в том числе оружие, рабочие инструменты и амуницию.
Weapons[]
Soul Stealer
Not to be confused with Soulsteal. This is used with Soul Shards. Causes a mob to be worth one more mob slain under the «Total Mobs Killed» on a Soul Shard, allowing for a player to get higher-tier Soul Shards much more quickly. Acquirable up to level 5.
Soulsteal
Not to be confused with Soul Stealer. With Soulsteal [sic],
when a mob dies it releases its soul to be used with the Essence Vessel from Harken Scythe mod.
3 Ranks: 33% / 66% / 100% chance upon death to release a soul
Bloodletting
3 Ranks: 33% / 66% / 100% chance for an entity to leave blood on the ground to be used with the Essence Vessel from Harken Scythe mod.
Focus
Can be applied to swords. Makes augment abilities charge faster. (ex. medallion abilities)
- Rank 1: 1.5x faster
- Rank 2: 2x faster
Afterlife
- For the full article, see Afterlife.
3 Ranks: 10% /20% / 30% chance the target will drop a mob egg of its type when killed.
This does not work on all mob types in the game, even though some new entities show spawn eggs in the not enough items menu.
Decapitate
Applicable to axes through the enchantment table, and all other weapons via an enchanted book and anvil. This enchantment is also available for boomerangs through an enchantment table.
3 Ranks: 10% / 20% / 30% chance on killing of a mob for it to drop its head.
Blight
Applicable only to bows. Withers the target for several seconds depending on rank.
3 Ranks: 5/10/15 second wither debuff on target.
Armor[]
Have at least one piece with protection, preferably the pants, or just enchant your entire armor set with protection (save for one situational enchantment on the chestplate).
Unbreaking is not as necessary on armor as on tools and weapons. Unbreaking III on a piece of armor only makes it last about 43% longer, but for a tool or a weapon, its durability is effectively quadrupled.
Helmet
- Mending
- Protection IV or Projectile Protection IV or Blast Protection IV or Fire Protection IV
- Unbreaking III
- Respiration III
- Aqua Affinity
- Thorns III (Optional. Consumes extra Durability)
There are multiple enchantment orders with the same in . At the same total costs in levels the cost in XP can still be different. For example two steps costing 2 and 4 levels require more XP than two steps costing 3 levels each. The optimal enchantment orders is with a cost of 6 + 2 + 2 + 8 + 9 = 27 levels.
Chestplate
- Mending
- Protection IV or Projectile Protection IV or Blast Protection IV or Fire Protection IV
- Unbreaking III
- Thorns III (Optional. Consumes extra Durability)
The optimal enchantment orders is with a cost of 4 + 2 + 7 = 13 levels.
Leggings
- Mending
- Protection IV or Projectile Protection IV or Blast Protection IV or Fire Protection IV
- Unbreaking III
- Thorns III (Optional. Consumes extra Durability)
The optimal enchantment orders is with a cost of 4 + 2 + 7 = 13 levels.
Boots
- Mending
- Protection IV or Projectile Protection IV or Blast Protection IV or Fire Protection IV
- Feather Falling IV
- Unbreaking III
- Depth Strider III or Frost Walker II (Depth Strider overall preferred, as it is used in more circumstances)
- Soul Speed III (Optional. Consumes extra Durability)
- Thorns III (Optional. Consumes extra Durability)
There are multiple enchantment orders with the same in . At the same total costs in levels the cost in XP can still be different. For example two steps costing 2 and 4 levels require more XP than two steps costing 3 levels each. The optimal enchantment orders is with a cost of 6 + 3 + 2 + 9 + 10 = 30 levels.
Mobs
Beacons heal friendly mobs
A beacon with the secondary effect of Regeneration will heal all tamed, friendly, and neutral mobs in the area around it.
Beekeepers
Beekeepers are villagers that trade beekeeping items. Their job site is the beehive.
Villages have the chance to spawn with dedicated beekeeper houses.
Chickens drop feathers
Sometimes chickens drop a feather instead of laying an egg. After dropping a feather, the amount of time until another egg or feather drops is reduced by half.
Vegan friendly!
Coral Squid
Coral Squid hang out around coral in warm ocean biomes. They come in 5 different colors and have a chance to drop the corresponding coral color when killed — but you would never dream of killing such a cute little squidlet, right?
Endermite Powder
Endermite Powder has a chance of being dropped from Endermites when killed by a player. Right-click while holding it in the End to help locate an End City.
Lumberjacks
Lumberjacks are villagers that trade wooden items. Their job site is the Woodcutter.
Villages have the chance to spawn with dedicated lumberjack houses.
Mooblooms
The Moobloom is a flower-covered variant of the mooshroom. They spawn in Flower Forest biomes and come in a number of colors and flower varieties.
As they wander, they have a chance of planting a flower of the type they are covered with.
Bees will try and pollinate nearby mooblooms, causing an additional flower to appear on the moobloom’s head.
Once pollinated, you may milk a moobloom using a bowl to obtain a suspicious stew of the type of flower that the moobloom is covered with.
Remove Nitwits
Prevents nitwits from spawning as new villagers. It also converts any nitwits to unemployed villagers in nearby areas.
Sheared Sheep show their color
When a sheep is dyed and then sheared, the wool patches that are seen on the sheep show the actual wool color. By default all sheared sheep appear white, regardless of their actual color.
This feature has been ported from Bedrock Edition.
Snow Golem derp faces
This is part of the Variant Mob Textures feature. Snow Golems can spawn with different “derp” faces, visible when you shear the pumpkin from their head.
Tamed animals no damage
Tamed animals no longer take direct damage from players. They still can suffer secondary effects, such as potion effects from a tipped arrow.
If you are in Creative Mode, this feature is bypassed.
Villagers follow emerald blocks
Villagers are attracted when the player holds a block of emeralds.
If Quark is present, this feature is disabled by default.
Wandering Trader Improvements
Wandering Traders only spawn when there is a signal fire (i.e., a campfire with a hay bale beneath) nearby.
They also sell maps to structures and biomes.
A configuration option is available to make Wandering Traders spawn more frequently.
Подготовка к зачарованию: строим стол
Для строительства этого важного предмета необходимо обзавестись одной книгой, двумя алмазами и четырьмя слитками обсидиана
- Книга изготавливается из одного куска кожи и трех бумажных листов. Еще один способ — это уничтожение книжных полок в библиотеках НПС.
- За алмазами лучше всего отправляться на залежи алмазной руды, вооружившись железной киркой (лучше двумя). Стоит помнить, что это одна из самых редких руд в «Майнкрафте», поэтому найти ее можно только на глубоко под землей. Иногда алмазы могут выпасть из рандомных сундуков, поэтому нужно смотреть в оба.
- Для добычи обсидиана придется скрафтить алмазную кирку. Чтобы найти руду, не обязательно отправляться на нижние уровни, достаточно докопать до лавы и залить ее водой.
Получив все необходимые предметы, можно скрафтить стол зачарования. Для того чтобы получить лучший эффект от будущего колдовства, рекомендуется обставить стол книжными полками. Это делается для того, чтобы повысить уровень предметов, которые будут зачаровываться. Процесс накладывания заклинаний сопровождается красивой анимацией: книжные полки, находящиеся поблизости, выпускают магические руны, которые несут в себе особую энергию. Примечательно, что книга зачарования (в Minecraft так называется книга, которую кладут на волшебный стол) всегда поворачивается в сторону игрока.
Небольшой совет: для доступа к абсолютно любым заклинаниям мы рекомендуем построить сразу три стола и расставить их в определенном порядке — один поместить между книжными полками, второй установить рядом с ними, а последний разместить где-нибудь в стороне.
Repairing Your Items[]
Repairing an item
Enchanting Plus allows you to repair armor and weapons that have been enchanted by the enchantment table (remember that tools created via Tinkers’ Construct cannot be enchanted, unless putting the Tinkers’ Construct item and an enchantment book in an Anvil).
To repair equipment, simply place the damaged item on the enchantment table slot (it will now display the ‘Repairing Cost’) and press the button labeled ‘R’. Assuming you have the required levels, and that the item has at least one enchantment, it should be fully repaired.
It is important to note that the cost to repair an item must not be higher than the capacity of the table (tip: items with enchantments have a higher repair cost!). This means that a table with little or no bookshelves nearby won’t be able to repair heavily damaged items.
History[]
Java Edition | |||||
---|---|---|---|---|---|
1.2.1 | 12w04a | Added bottles o’ enchanting. | |||
Bottles o’ enchanting can currently be obtained only in creative mode. | |||||
1.3.1 | 12w21a | With the implementation of the trading system, the player can now trade with priest villagers to obtain 2–4 bottles o’ enchanting for 1 emerald. | |||
1.8 | 14w02a | With the trading revamp, villagers no longer sell bottles o’ enchanting, making them again unobtainable in regular survival. | |||
14w31a | Cleric villagers now sell bottles o’ enchanting for 3–11 emeralds each, making them renewable again. | ||||
1.9 | 15w49a | Bottles o’ enchanting, like all projectiles, now take thrower’s motion into account. | |||
1.11 | 16w32a | The entity ID has now been changed from to . | |||
1.13 | 17w47a | Prior to The Flattening, this item’s numeral ID was 384. | |||
18w11a | Bottles o’ enchanting can now generate in shipwreck and buried treasure chests. | ||||
pre5 | The entity ID has now been changed to . | ||||
1.14 | 18w43a | The texture of bottles o’ enchanting has now been changed. | |||
18w47a | Bottles o’ enchanting can now generate in pillager outpost chests. | ||||
Pocket Edition Alpha | |||||
v0.12.1 | build 1 | Added bottles o’ enchanting. | |||
Due to the lack of trading, bottles o’ enchanting are currently available only in creative mode, similar to 12w04a when it was first released. | |||||
Pocket Edition | |||||
1.0.4 | alpha 1.0.4.0 | With villager trading added, it is now possible to obtain bottles o’ enchanting legitimately. | |||
1.1.0 | alpha 1.1.0.0 | The entity ID has now been changed from to . | |||
Bedrock Edition | |||||
1.4.0 | beta 1.2.14.2 | Bottles o’ enchanting can now be found inside shipwreck and buried treasure chests. | |||
1.10.0 | beta 1.10.0.3 | Bottles o’ enchanting can now be found in pillager outpost chests. | |||
The texture of bottles o’ enchanting has now been changed. | |||||
1.11.0 | beta 1.11.0.4 | Trading has now been changed and bottles o’ enchanting are now sold by cleric villagers for 3 emeralds. | |||
Legacy Console Edition | |||||
TU7 | CU1 | Patch 1 | Added bottles o’ enchanting. | ||
PlayStation 4 Edition | |||||
1.90 | The texture of bottles o’ enchanting has now been changed. | ||||
New Nintendo 3DS Edition | |||||
0.1.0 | Added bottles o’ enchanting. |
Trivia[]
Black-textured particles are «fired» into the bookshelves, which later emit the corresponding particle to the enchanting table. (Visible on the red book on the top-left bookshelf, and above the green book on the bottom-left bookshelf, and in the animation farther up the page as a brief flicker).
- The enchanting table actually produces the particles emitted from the bookshelves. These particles originate inside the enchanting table and are relocated to the bookshelf almost immediately, but travel slow enough to be briefly visible. The particle that enters and leaves the bookshelf is always the same «letter», but the ones traveling into the bookshelves are black.
- Enchanting tables are mostly made of obsidian, and thus have a blast resistance of 1,200 and cannot be destroyed by TNT, although they can still be mined by any pickaxes.
- Enchanting tables are midway between slabs and full blocks height-wise, so they could be potentially used as a TNT cannon’s range-amplifier instead of slabs or trapdoors.
- When the player is invisible, the enchanting table can still «see» the player and open up.
- On the enchantment screen, captions in the includes several in-jokes:
- On October 1, 2011, Notch tweeted an image of the enchantment screen, with enchantments. The first enchantment translates into «Well Played Internets You Are Good», the second translated into «These Names Will Be Random And Confusing», and the third translates to «Each Spell Costs Experience Levels».
- Three of the possible words for enchantments are «the elder scrolls,» likely a joke at Bethesda, creator of «The Elder Scrolls» series and whose parent company, Zenimax, attempted to sue Mojang for the name of their game Scrolls.
- The words «klaatu berata niktu» are a (misspelled) reference to «Klaatu barada nikto», a phrase that originates from the 1951 movie The Day the Earth Stood Still and has been since used as a reference in many other movies, cartoons and games.
- Similarly, «Xyzzy» is a magic spell in the game «Colossal Cave Adventure» and has been used in several other games as an Easter Egg or cheat code.
- The word «embiggen» is a fictional word coined by The Simpsons quote: «A Noble Spirit Embiggens the Smallest Man».
- The words «phnglui mglwnafh cthulhu rlyeh wgahnagl fhtagnbaguette» are a quote from H. P. Lovecraft’s short story «The Call of Cthulhu,» apart from the extra «baguette» at the end. Said quote is a prayer in the Cthulhu mythos. The complete and correct quote is «Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn», which translates to «In his house at R’lyeh, dead Cthulhu waits dreaming.»
- Of the list of words that the enchanting table uses, none of the words contain the letters «J» or «Q». Although they are not used in the words, they do have a symbol attached to them, and can be seen moving from the bookshelf and the table.
Использование[]
В режиме Выживания зачарованная книга — это единственный способ наложения определённых чар на определённый предмет, например Прочность на щит. Спрайт зачарованной книги имеет эффект блеска.
Чтобы использовать зачарованную книгу, игрок должен разместить предмет в первом слоте в наковальне, а в следующем разместить саму книгу. Для успешного зачаровывания, игрок должен иметь достаточное количество опыта. Примечательно, что использование зачарованной книги на наковальне даёт значительную скидку в отношении используемого опыта. Зачарованные книги могут быть объединены между собой для создания одной книги с несколькими зачарованиями, подобно объединению инструментов или оружия.
При объединении предметов совместимые чары из книги во втором слоте переносятся на предмет из первого слота, сохраняя максимально доступный уровень чар любого типа. Если двое чар имеют один и тот же уровень, и он не максимальный, то они объединяются, а их уровень повышается. Зачарованная книга, применяемая к предмету, не может перенести все чары: подходящие переносятся, а неподходящие удаляются. Зачарованную книгу можно использовать только один раз.
Зачарованная книга не имеет эффекта от имеющихся в ней чар. Например, книга с чарами Остроты IV не наносит больше урона, чем не зачарованная книга или любой предмет, не являющийся оружием, тогда как только при переносе чар на оружие эффект будет ощутим.
Доступные предметы
Книга может быть зачарована как обычный предмет на столе зачаровывания, но не так, как обычно, она способна усиливать чары, такие как Острота или Шипы, до их максимального уровня, и может переносить их на предметы, представленные ниже:
Чары | Предмет, не чаруемый настоле зачаровывания | Примечание |
---|---|---|
Эффективность | Увеличивает скорость добывания | |
Шипы | Наносит урон нападавшему | |
Прочность | Замедляет износ предмета | |
Ледоход | Создаёт слой льда над водой | |
Починка | Использует сферы опыта для починки инструментов / оружия / брони | |
Проклятие несъёмности | Не позволяет снять проклятый предмет | |
Проклятие утраты | Проклятый предмет уничтожается после смерти игрока | |
Скорость души | Скорость владельца увеличивается при ходьбе по песку душ или почве душ. |
Режим Творчества
Игрок может зачаровать любой предмет на любые чары в режиме Творчества, позволяя любым применяемым эффектам проявить себя.[только для JE] Например, палка может быть зачарована на Шёлковое касание, что позволит игроку добыть блок дёрна. Зачарованный предмет может использоваться в режиме Выживания без потери чар.
Несовместимые чары по-прежнему являются несовместимыми; например, чары Пронзающая стрела и Тройной выстрел не могут вместе находиться в одном и том же предмете, даже в режиме Творчества.
Зачарованный блок, теряет все свои чары после размещения.
Основы
Для зачаровывания предмета поместите его в ячейку в интерфейсе стола зачаровывания (ПКМ по столу для открытия). После размещения предмета справа появятся три случайных варианта зачаровывания, со стоимостью в уровнях опыта, указанной числом справа. Игрок может выбрать любой из них, если у него достаточно на это опыта (в творческом режиме опыт не требуется), и придать таким образом предмету связанный с этим пунктом набор свойств.
Зачаровывать можно любые элементы брони , мечи , луки , кирки , лопаты , топоры , ножницы (до 1.9) и удочки .
Уровень влияет на то, какие чары могут быть получены. Многие чары имеют несколько уровней. Также возможно зачаровывать предмет на несколько чар. С повышением стоимости повышается вероятность получения более ценного зачаровывания. Как правило, самый дорогой пункт в меню даст лучшую комбинацию чар.
Почти идеальный вариант размещения книжных полок вокруг стола зачаровывания
Максимальный уровень опыта, на который можно зачаровывать предмет, увеличивается при помещении книжных шкафов на расстоянии в один блок от стола зачаровывания. После 1.3 стоимость чар рассчитывается по формуле:
Базовый уровень (base)
= (1..8 + (b/2) + 0..b),
Уровень в верхнем слоте = max (base
/ 3, 1)
Уровень в среднем слоте = (base
× 2) / 3 + 1
Уровень в нижнем слоте = max (base
, b × 2)
где b
— число близлежащих книжных шкафов. Учитывается не более 15 шкафов, стоящих на уровне стола или на 1 блок выше с промежутком от стола в один блок (квадрат 5×5 со столом в центре), между столом и шкафами не должно быть никаких блоков (даже снега, факелов и т. п.), иначе соответствующие шкафы не будут использованы. Таким образом, если нужно что-то зачаровывать, но уровня персонажа не хватает, при помощи факелов можно временно «выключить» шкафы и понизить уровень чар.
Maximum effective values for enchantments[]
This section is missing information about a better lead section with a better summary.
Please expand the section to include this information. Further details may exist on the talk page.
Enchantment | Stackable | Effective min | Effective max | Notes |
---|---|---|---|---|
Aqua Affinity | Largest on first in armor | 1 | 1 | |
Bane of Arthropods | Adds | Single:-2147483648Stacked:-52241757371157708 | Single:2147483647Stacked:52241757371157708 | Adds damageAffects arthropods with slowness amplifier 3 for seconds |
Blast Protection | Adds | 1 | 255 | Reduces damage by a factor of Reduces explosion knockback by a factor of Higher levels are treated as 255 |
Channeling | First | 1 | 1 | |
Curse of Binding | First | 1 | 1 | |
Curse of Vanishing | First | 1 | 1 | |
Depth Strider | Largest on first in armor | 1 | 3 | Higher levels are treated as 3 |
Efficiency | First | 1 | 255 | Increases mine speed by Higher levels are treated as 255 |
Feather Falling | Adds | 1 | 7 | Reduces damage by a factor of |
Fire Aspect | First | 1 | 255 | Sets mobs on fire for secondsHigher levels are treated as 255 |
Fire Protection | Adds for damage reductionLargest of first in armor for duration reduction | 1 | 10 | Reduces damage by a factor of Reduces fire duration by a factor of |
Flame | First | 1 | 1 | |
Fortune | First | 1 | 255 | Anything that uses the loot table function works like thisHigher levels are treated as 255 |
Frost Walker | First | 1 | 14 | Higher levels are treated as 14 |
Impaling | Adds | Single:-2147483648Stacked:-52241757371157708 | Single:2147483647Stacked:52241757371157708 | Adds damage |
Infinity | First | 1 | 1 | |
Knockback | First | 1 | 255 | Adds knockback strengthHigher levels are treated as 255 |
Looting | First | 1 | 255 | Higher levels are treated as 255 |
Loyalty | First | 1 | 127 | Increases return speed by Higher levels are treated as 0 |
Luck of the Sea | First | 1 | 255 | Adds luckHigher levels are treated as 255 |
Lure | First | 1 | 5 | Reduces lure time by secondsHigher levels prevent fish from appearing |
Mending | First | 1 | 1 | |
Multishot | First | 1 | 1 | |
Piercing | First | 1 | 127 | Higher levels are treated as 0 |
Power | First | 1 | 255 | Increases damage by Higher levels are treated as 255 |
Projectile Protection | Adds | 1 | 10 | Reduces damage by a factor of |
Protection | Adds | 1 | 20 | Reduces damage by a factor of |
Punch | First | 1 | 255 | Adds knockback strengthHigher levels are treated as 255 |
Quick Charge | First | 1 | 5 | Reduces draw time by secondsHigher levels prevent charging of crossbow |
Respiration | Largest of first in armor | 1 | 255 | Causes a chance not to decrease air levelHigher levels are treated as 255 |
Riptide | First | 1 | 1 | |
Sharpness | Adds | Single:2147483647Stacked:36028799149670399 | Adds damage | |
Silk Touch | First | 1 | 1 | |
Smite | Adds | Single:-2147483648Stacked:-52241757371157708 | Single:2147483647Stacked:52241757371157708 | Adds damage |
Soul Speed | First | 1 | 255 | Increases speed by Higher levels are treated as 255 |
Sweeping Edge | First | 1 | 255 | Increases sweeping damage by a factor of times the hit’s damageHigher levels are treated as 255 |
Thorns | Individual Procs | 1 | 2147483647 | Chance of hitting is Deals damage if is 11 or greater, otherwise deals |
Unbreaking | First | 1 | 255 | Items have a 1 in chance to skip damage. Armor has a chance to take damage even if it would otherwise skip it.Higher levels are treated as 255 |
Enchanting equipment[]
Name | Icon | Usage |
---|---|---|
Enchanting Table | Used for enchanting items | |
Bookshelf | Each bookshelf (up to 15) increases the level of the enchantments given by the enchanting table | |
Lapis Lazuli | Required to power the enchanting table | |
Anvil | Used to combine enchanted items (tools, armor, weapons), add enchantments from books, or repair an enchanted item while preserving enchantments | |
Grindstone | Used to remove all non-curse enchantments on an item (returning a small amount of experience), and optionally repair an item (for no experience) | |
Enchanted Book | Can be combined with another item through an anvil to add enchantments to the item |
Bow Enchantments
Flame
Fire Aspect’s bow counterpart, Flame, will set the opponent on fire on hit with an arrow. Unlike Fire Aspect, there is only one level. As with any fire weapon, cooked goods are dropped from peaceful farming mobs. Flame is useful for dealing extra damage along with keeping other players from being able to sprint (as taking damage from the environment ceases a player’s ability to sprint). Flame bows can also be used as a ranged detonator for TNT, as well as also being able to light campfires. It can have a power level of up to I. A hack for Flame enchantments without enchanting is to fly the arrow through lava, as this will set the arrow on fire. Flying it through water extinguishes the arrow. In rainy weather, Flame will immediately be extinguished by the rain.
Infinity
When Infinity is wielded by a bow, it will give you infinite arrows, needing only 1 arrow in your inventory to use it. Though it can make an infinite amount of arrows, it still wears down durability and does not guard the bow from taking damage. It is also important to know the infinite arrows can’t be collected if they hit a block instead of the intended target. It is also important to note that this enchantment does not affect tipped arrows. It can have a power level of up to I. This enchantment is incompatible with Mending, though it used to.
Power
Power is an enchantment for the bow that is like Sharpness for the sword, dealing more damage to your foes on hit with an arrow. The higher the power level is, the stronger the hit will be. After collecting a few power levels on a bow, it will eventually do enough damage to take out unarmored foes, like a creeper, in a single shot. It is the most common bow enchantment, and it can have a power level of up to V.
Punch
Punch is the counterpart of Knockback for bows. Punch will hit the opponent farther when this enchantment is applied on the bow. Although the bow already has an original small amount of knockback, increasing the amount of knockback allows for easier medium-range combat, knocking enemies farther, giving a player time to reload and fire again. It can have a power level of up to II.
Unbreaking
Unbreaking gives the bow the chance to not use up a durability point. The higher the level, the greater the chance that this will happen. Unbreaking can be applied to any item that has durability like armor, tools, and weapons. It can have a power level of up to III.
Как зачаровать любую вещь на 1000 лвл в майнкрафт 1.14? Помогите
Введи эту команду /give @s minecraft:diamond_chestplate]> она тебе даст алмазный нагрудник на защиту 1000. Объясняю: minecraft:diamond_chestplate – это вещь (в данном случае алмазный нагрудник) которую даст вам команда и если удалить diamond_chestplate то ты можешь вписать любой элемент брони; id:protection это чар который тоже можно поменять на любой другой; lvl:1000 это уровень зачара который можно поменять на 2000, 100, и т. д.
Что сделать чтобы в майнкрафте говорили жители на русском языке?
никак, даже с модами, таких нет. и даже с датапаками, сборками, сидами, картами, программами и ресурс паками.
Ответ короткий, я его удлиняю, не обращайте внимания
пишите /give @p command_block для выдачи ближайшево игрока
а /give @a command_block для выдачи всех игроков
Как получить волшебный топор в майнкрафте?
Сделать топор волшебным можно с помощью зачарования.
Вам потребуется стол зачароания, опыт, лазурит и сам предмет, который вы зачаровываете.
Поместите предмет на стол зачарования – справа появлятся три случайных варианта зачарования.
Вы можете выбрать любой из них, если вам хватает уровня опыта.
Если вам удалось раздобрыть зачарованную книгу, то вы также можете использовать её для наложения чар на предмет.
Для этого вам потребуется наковальня.
Для топора доступны следующие чары: Острота, Небесная кара, Бич членистоногих, Эффективность, Шёлковое касание, Прочность, Удача, Починка.
Что бы вы хотели что бы добавили в майнкрафт?
1). 3-е Обновление текстур, т.к. лава и вода совсем не похожи на настоящие. Лава слишком яркая и жидкая, лучше было бы если лаву сделали в блоках, вместо магмы. Вода синяя, как будто спруты её красят в чёрный.
2). Обновление пещер. Нет, ну серьёзно изумруды, уголь, алмазы, золото, железо, редстоун – надоело. Лучше добавили бы рубины (красные изумруды), кристаллы (разного цвета, руды нет, только блоки). Пещерные пауки бы спускались по паутине, которую они плетут, а обычные паучки бы плели нити.
3). Обновление звуков, т.к. в майнкрафте их вообще почти нет.
4). Обновление обычного мира. Обновили незер, теперь нужно обновить средний мир (верхний мир это Рай) Пусть добавят птиц. Летучие мыши есть, а птиц нет. ЛоГиКа МаЙнКрАфТа. Да и пчёлы огромные, черепашата и то в 4 раза меньше. Почему бы не добавить новые виды деревьев? Тополь, Сосна, Клён, Кедр.
5). Обновление края. Скучное место. Нет никаких руд, просто Энд. Это самое скучное и не развитое место. Добавили бы руды на эндерняке, алмазы встречаются только 5 жил во всём мире. Железо чаще всего, изумрудов совсем нет. Редстоун также редко как алмазы, также и уголь.
Добавили бы новых нейтральных мобов в краю и деревни в которых они будут жить. А то в краю обитают только 3 вида мобов (шалкер, дракон, эндермены). Ещё можно добавить Пурпурные кирпичи.
Источник статьи: http://yandex.ru/q/question/games/kak_zacharovat_liubuiu_veshch_na_1000_lvl_9c5b53f3/
Advancing as an Enchanter
Enchanting formulas |
---|
ClassicOutland Northrend Cataclysm Pandaria Draenor Legion Battle for Azeroth Shadowlands |
Enchanting items is the only way to progress through the stages. All enchantments have a requisite minimum enchanting skill needed to be able to be learned and used. Known enchantments will appear as one of four colors in the profession window, with a certain chance for a skill up (gaining a point).
- Red: Not high enough skill to learn the enchant. (seen on items that teach an enchantment.)
- Orange: Always gain a skill point doing the enchant (unless you’re already at the maximum). When indicated (with a number and up arrow to the right of the pattern name), the enchant will skill up by the shown number for each craft.
- Yellow: Probably gain a skill point doing the enchant.
- Green: Probably not gain a skill point doing the enchant.
- Gray: Will never skill up doing the enchant.
As enchanting skill increases, enchantments will eventually change from orange to yellow, yellow to green and green to grey. Only by finding higher skill level enchantments can one continue to progress through the profession. Approximately every 5-10 points, new enchantments will become available to learn from enchantment trainers. Alternatively, enchantments can be looted from corpses or purchased either from vendors or the auction house. Additionally, some enchantments cannot be gotten until you have a certain reputation level with a particular faction. These are listed at the faction recipes entry.