Path of exile пое атлас

Базовая информация

Вневременной самоцвет — уникальный самоцвет с порогом действия, который можно разместить в гнездах на дереве пассивных умений. Делают это по нескольким причинам:

  • Для активации нового ключевого умения, доступ к которому можно получить только таки образом. О самих ключевых умениях мы еще поговорим.
  • Для добавления к существующим выбранным пассивным умениям новых свойств, с сохранением основных.
  • Для замены малых и значимых пассивных умений на совершенно новые, например, когда этот участок дерева для вас малоэффективен, либо когда вы хотите заполучить новую более сильную комбинацию свойств.

Пассивные способности Лекс Эйорис:

  • Друг семьи: Кадиро Перандус предложит наиболее редкий из 5 выбранных предметов; предложения Кадиро Перандуса стоят на 20% меньше монет Перандусов.
  • Мания преследования: шанс встретить уникальных боссов Делириума в областях увеличивается на 100%; на 100% увеличивается количество выпадающих осколков Симулякра из боссов Делириума в областях; из боссов Делириума в областях с увеличенным на 100% шансом могут выпасть уникальные кластерные самоцветы.
  • Обещание Просперо: в областях можно найти дополнительный сундук Перандусов; 20% шанс встретить в областях Кадиро Перандуса.
  • Лучшие образцы: Метаморфы в областях наносят на 50% больше урона; Метаморфы в областях имеют на 100% больше здоровья; 50% шанс удвоения награды за Метаморфов.
  • Сбежавший эксперимент: в области можно встретить бродячего Метаморфа.
  • Замедление времени: из Архитекторов Вмешательства в областях выпадает 1 дополнительный редкий предмет Вмешательства; время, получаемое за убийство монстров во Вмешательствах в областях, удваивается.
  • Вновь и вновь: на 100% увеличивается количество «расположения», даруемого за задания Альвы в областях; после завершения области есть 10% шанс получить дополнительное задание Альвы.
  • Олигархия ваал: во Вмешательствах в областях можно встретить торговца плотью ваал.
  • Патология: карты, найденные в областях, с 10% шансом содержат слои Делириума.
  • Болезненное накопительство: схватка с Делириумом с 15% шансом сгенерирует 3 дополнительных типа наград.

Правила дропа карт в Атласе ПоЕ 3.14

Прежде чем мы перейдем к самой стратегии Атласа, нам нужно будет быстро охватить основы.

  1. Белые (нормальная редкость) мобы могут сбрасывать карты до ТОГО же уровня карты, на котором вы находитесь. Это называется выпадением карты +0.
  2. Синие (магическая редкость) и желтые (редкая редкость) мобы могут сбрасывать карты на ОДИН уровень выше, чем уровень, на котором вы находитесь. Это называется выпадением карты +1.
  3. Оранжевый (уникальная редкость) Мобы могут сбрасывать карты на ДВА уровня выше, чем уровень, на котором вы находитесь. Это называется выпадением карты +2.

Кроме того, единственные карты, которые разрешено сбрасывать, — это карты, которые вы уже разблокировали (т. е. Завершили), или карты, напрямую подключенные (через линии, которые змеятся между картами в вашем Атласе) с картой, которую вы используете

Обратите внимание, однако, что карты уровня 1 игнорируют это правило и могут выпадать за пределы карт в сюжетном контенте, начиная с Акта 8 и далее

Наконец, по мере того, как вы выполняете все больше и больше бонусных задач для карт (выполняя карту как Magic, Rare или Rare Corrupted, в зависимости от обстоятельств), вы получите постоянный суммирующийся бафф. Каждый бонус дает 1% к тому, что карты могут выпадать на более высоком уровне, чем в противном случае разрешили бы их «правила». Этот бонус может превышать 100% и продолжает накапливаться, увеличивая возможный уровень. Например, с бонусом 113% из монстров всегда выпадают карты на 1 уровень выше и с вероятностью 13% выпадают карты на 2 уровня выше.

Обратите внимание, однако, что этот бонус НЕ заменяет вышеупомянутые правила, связанные с мобами. Моб с белой редкостью по-прежнему будет выпадать только карты МАКСИМАЛЬНОГО уровня, эквивалентного тому, что вы используете, независимо от этого дополнительного бонусного шанса

PoE Атлас — Правила

В пое Атлас 3.14 разделен на 8 отдельных регионов. Настоящим мы проводим дополнительное различие между ВНУТРЕННИМ и ВНЕШНИМ регионами следующим образом:

Как видите, Атлас разделен ровно пополам: 4 региона считаются ВНУТРЕННИМИ, а 4 — ВНЕШНИМИ. В каждом регионе есть ровно ОДНА цитадель, которую вам нужно будет открыть, запустив 3 карты в этом регионе (так что минимум 24 карты разделены на регионы, чтобы разблокировать все цитадели). Цитадели — это то место, где вы будете вставлять свои Сторожевые камни (как только вы их получите), и это определяет уровень региона, в зависимости от количества размещенных Сторожевых камней.

В каждом регионе есть 5 разных уровней, сложность которых увеличивается с количеством Камней Хранителей внутри:

Правила камней хранителей

Чтобы получить Камень Хранителя, вам нужно убить Завоевателей в каждом регионе, всего до 4 раз, чтобы получить каждый Камень Хранителя для этого региона. Вот основные правила Сторожевого Камня:

  • В каждом регионе может выпасть ОДИН из КАЖДОГО (красного / синего / зеленого / желтого) Камня Хранителя;
  • С каждого Завоевателя может выпасть только ОДИН Камень Хранителя за убийство;
  • С каждого Завоевателя может выпасть только ОДИН Камень Хранителя на регион;
  • Каждый убитый Завоеватель требует размещения одного дополнительного Камня Хранителя в регионе, чтобы
  • следующий Завоеватель, который появляется в этом регионе, выпал Камень Хранителя, максимум 4.

B-Tier

July 23rd Update: This one took a serious hit downgrading it from S to B. This is because it completely lost it’s Aspect of The Spider & was forced into less optimal supports cause of mana changes. It should however still clear all content.

If you’re looking for something super tanky that kills everything in the game – and is minmaxable very far – this is a build that you’d want to play! Being a mixture of a Cyclone & Minion build, it also suits a lot of players very well.

Poison Bladefall Bladeblast Assassin

July 23rd Update: It is unthinkable of that we wouldn’t have poison bfbb in this list so I moved it down to the lowest tier. It should honestly play fine considering how broken it actually was.

Being a Poison build and being able to stack Poisons on bosses is generally considered overpowered if the skill does well without Poison too. This is very much the case as you don’t need any ramping to kill trash packs so you basically get all your boss damage investment for free. A clear S-Tier pick in our book.

Bleed Bow Gladiator

July 23rd Update: Bleed Bow builds have been popping off lately to the point where they’ve never been as popular as they were the past leagues. Even with nerfs, we expect them to thrive early game.

Gladiator in combination with Bleed builds and even bows has been a decently strong build for quite a while now but as other builds get nerfed more and more, obviously others rise to peoples attention.

Ignite Penance Brand Elementalist

July 23rd Update: A new build last league but it has risen to shine at the top of the buidlists. We keep it on a lower tier as it is quite complicated to get going & the changes to swiftbrand hurt it a decent amount.

As long as you understand the mechanics behind this build, it is incredibly potent and fun to play. It probably requires a higher tiering but because of those complicated mechanics, it remains here.

Glacial Cascade Mines Saboteur

July 23rd Update: We excpect Glacial Cascade to be the most popular Saboteur / Miner build as of now – However, mana costs will be gatekeeping Miners fairly hard.

Glacial Cascade is in our opinion one of the strongest miner skills and its popularity has shown that a lot of people tend to agree. Ever since its rework & overlaps it packs a good amount of Clear Speed & Boss killing potential at higher levels of gear where it remains potent at doing the earlier game content very cheaply with no requirements whatsoever.

Honorable Mentions

Aside from the top picks in the list, there’s multiple other guides that can be played as a league starter. However, they might require you to farm some a couple of Chaos Orbs whilst leveling up to pick up a necessary unique, fall of after the story line or rely on some skill swaps to make them feel great. They’ve therefore not made an appearance in the Best League Starters but still deserve to be referenced on this page. More information about them is to be found inside the guide.

  • Cyclone Champion
  • Cyclone Gladiator
  • Shattering Steel Champion
  • Earthquake Juggernaut
  • Scourge Arrow Pathfinder
  • Soulrend Trickster

Пассивные способности Пирамиды Гленнаха

  • Монументальный: область с увеличенным на 10% шансом может содержать битву с Легионом.
  • Лицом к лицу: 100% шанс, что в схватках Легиона будет присутствовать генерал; в схватках Легиона появляются оба генерала; из генералов Легиона в областях выпадает на 100% больше вневременных осколков.
  • Разорванная завеса: демоны Иномирья требуют на 1 портал меньше для призыва в области; порталы Иномирья в областях имеют на 100% увеличенный радиус слияния.
  • Запах крови: убитые близко друг к другу враги имеют 3% шанс привлечь монстров из другого мира.
  • Защита от взлома: ларцы в областях осквернены; ларцы в областях как минимум редкие.
  • Двойное искушение: области содержат дополнительный ларец; ларцы в областях с 10% шансом можно открыть еще раз.
  • Перераспределение ресурсов: убийство Пришлых Архитекторов в области может с 50% шансом добавить дополнительный уровень к помещению выжившего архитектора.
  • Культурный прогресс: монстры Вмешательства как минимум волшебные.
  • Развитие в соперничестве: убийство владельцев комнаты архитекторов в областях добавляет уровень их комнаты к уровню комнаты выжившего архитектора.
  • Затяжная битва: схватки с Легионом в областях на 50% длительнее; монстры Легиона в областях получают в стазисе на 50% больше урона.

Gems

As we touched on in the Playstyle and Build Mechanics section, the best way to play this build is with two separate Elemental Hit links, as this gives us the flexibility to properly optimize for both clearing and bossing. There are several different ways of facilitating this dual setup, depending on whether or not you choose to use a standard Unique chest or the socketless Kaom’s Heart. One of the advantages of using a weapon swap setup is that you can use a +3 Gem Levels bow for both your clearing and your bossing, which is no small boost in damage. Early in your build, however, simply gem-swapping out Greater Multiple Projectiles Support for a single target support works just fine.

For Auras we have a few options to choose from. Herald of Ash is helpful for ensuring smooth clear, as the ignite-chains will deal with any enemies that survive the initial volley, while your Mirage Archer Support mops the floor with anything that is left. Summon Skitterbots adds a ton of damage on both clearing and bossing due to the shock, and also some survivability by reliably chilling enemies around you. Flesh and Stone also offers additional defense by blinding nearby enemies. Aspect of the Cat should be used if you ever acquire Farrul’s Fur. See our section for additional information on how to facilitate this.

Elemental Hit Single Target 6-Link

Gem levels have enormous influence over Elemental Hit‘s damage, so it is highly recommended to purchase Level 21 gems when you can afford them.

This is your bossing setup.

  1. Elemental Hit
  2. Awakened Elemental Damage with Attacks Support
  3. Combustion Support
  4. Barrage Support
  5. Awakened Fire Penetration Support
  6. Damage on Full Life Support or Empower Support (Level 4)*

Damage on Full Life Support is noticeably more damage but only if you can reliably stay on full health for most of your bossing endeavors. This is very easy to do on bosses like Sirus, Shaper, and Uber Elder, as 100% of the damage is avoidable, but you may choose to use Empower Support as well if you are concerned you will not get full value.

* Increased Critical Strikes Support is going to be your best bet in the last slot early on in the build, when your tree is not yet fully fleshed out with Jewels, and your gear is at a basic level. If you are running on a 5-Link, you may even want to replace Fire Penetration Support with Increased Critical Strikes, depending on what kind of maps you are clearing.

Frostferno 4-Link

If you are using Frostferno (see gear section for more information on Frostferno vs. 6-Link) you should use these links instead.

  1. Elemental Hit
  2. Elemental Damage with Attacks Support
  3. Fire Penetration Support
  4. Combustion Support

If you are using the Frostferno for clearing, put Greater Multiple Projectiles Support in place of Fire Penetration Support.

Elemental Hit Clearing 6-Link

  1. Elemental Hit
  2. Awakened Elemental Damage with Attacks Support
  3. Awakened Greater Multiple Projectiles Support
  4. Awakened Chain Support or Mirage Archer Support
  5. Inspiration Support
  6. Awakened Fire Penetration Support or Damage on Full Life Support

Auras 4-Link

Enlighten Support (Level 3/4) is not required to run the three main auras, but does give you a little more Mana buffer to work with.

  1. Herald of Ash
  2. Summon Skitterbots
  3. Precision (~Level 5, or whatever feels comfortable with Mana)
  4. Enlighten Support (Level 3/4)

Alternately you can opt to drop Herald of Ash to fit in Flesh and Stone and run a Level 1 Precision gem.

Dash 4-Link

Blink Arrow can also be used if you prefer it — simply swap out Dash and Second Wind Support for Blink Arrow and Faster Attacks Support.

  1. Dash
  2. Second Wind Support
  3. Summon Stone Golem*
  4. Sniper’s Mark (self cast on very tanky bosses)

*This gem slot can be flexed into your preference. Decoy Totem, Summon Ice Golem, Portal, and Blood Rage are all good examples of how you could alter it, but there are many others.

  1. Cast when Damage Taken Support (Level 11)
  2. Steelskin (Level 15)
  3. Increased Duration Support
  4. Vaal Grace (only the active effect is used — activate Grace)

Echoes of the Atlas Expansion Updates

Whilst Trickster got hit rather severely in the Echoes of the Atlas Patch Notes & Ascendancy Changes, this build actually hasn’t been hit that hard. Whereas Trickster lost a little bit of Evade chance and some Spell Dodge, it also gained a little bit of Damage Reduction through its Ghost Shrouds. Overall, this build remains an incredibly tanky iteration of a Damage over Time build. I’ve also heard people going absolutely ballistic over losing 50% increased Damage over Time on Trickster’s Patient Reaper notable but honestly after all the increases to Damage over Time it really only adds up to about 3% Damage. As we mentioned in the guide Pre-3.13, obtaining some of the gear pieces on this build can be rather challenging for some people but the re-introduction of Harvest League will make a lot of these pieces a lot easier to obtain! Therefore, I think people will more reliably get this build to the numbers the Path of Building provides, which will overall most likely be an upgrade over the previous leagues!

Пассивные способности Деревни Хейварк:

  • Жадность до власти: при убийстве редких монстров создается дополнительный портал в Иномирье; при убийстве уникальных боссов создается 5 дополнительных порталов Иномирья.
  • Благодарность природы: собранные растения дают наиболее редкий из 2 выбранных ремесленных рецептов.
  • Зов рощи: в области с +5% шансом можно найти Священную рощу.
  • Дикий фрукт: поля Жатвы в областях имеют увеличенный на 100% шанс вырастить растение 4 уровня.
  • Контролируемая порча: осквернение в областях заточенных монстров с Сущностью не освобождает их; в области можно встретить дополнительную Сущность.
  • Усиление: найденные Сущности будут на уровень выше.
  • Сбор сведений: завершение карт дарует 10 информации о случайном убежище Бессмертного Синдиката.
  • Алчущие демоны: из редких демонов Иномирья с 35% шансом может выпасть обычная валюта.
  • Целенаправленное расследование: на 100% увеличивается количество «расположения», даруемого заданиями Джун в областях; после завершения области есть 10% шанс получить дополнительное задание Джун.
  • Подкуп: на 200% больше шанс, что члены Бессмертного Синдиката предложат предметы в обмен на сделку; члены Бессмертного Синдиката выбрасывают 2 дополнительных предмета при сделке в обмен на предметы.

Planning your build[]

With the number of nodes on the skill tree, the variety of starting positions, the number of passive skill points you can gain and the variety of available Jewels, the number of possible configurations of skill builds on the tree is so large it can for all intents and purposes be considered infinite. Planning a good build in this tree can be a daunting task for many players, but there are ways to make it much easier.

There is a VERY effective Search function at the top of the passive tree viewing window. If you put a word, or even part of a word, into this search function, every single passive node in the entire tree that has this word either within its name or its main effect description sentence will be highlighted by a pulsing glow, easily visible even with the tree view zoomed out to the maximum. You can then quickly hover your mouse over that node for more details on what it specifically does, and compare its position to the parts of the tree you have already allocated points to.

To then proceed with an effective build design, do the following:

  1. Think of an effect that you want, such as a specific Passive listed within another page on the Wiki that sounded attractive, or a more general concept such as passives that affect Shields.
  2. Type a corresponding key word into the search function, such as part of the name of the specific Passive you’re looking for or a concept word like Shield.
  3. Zoom out the tree view and find the corresponding glowing nodes, and hover your mouse over them to check the corresponding direct effects
  4. Compare the positions of these passive clusters with the node path you’ve already unlocked, and determine the most efficient path that uses the lowest number of Passive points to get you to the desired nodes and/or puts you nearby/through other nodes with other effects that will also greatly help you in other ways later.
  5. Get the passive skill points through the normal means, and apply them according to plan.

With a bit of work you should be able to plan out an extremely effective character design using the above process.

Expense vs. Time Saved

Having a few basic leveling uniques around can vastly speed up the leveling process. If you have any interest in leveling a few characters in a league, making a few minor investments towards a basic leveling setup will be a huge boost to your quality of life. Since most of the essential leveling uniques are fairly cheap, the Chaos Orbs that you spend get that leveling gear will be easily made up and more in the time you will save by leveling faster. This leaves you with more time farming end-game content, where all the orbs you spent could be easily repaid in a single map, delve, or betrayal encounter.

The purchased items can also be easily re-sold, if necessary, once you have finished with it.

Пассивные способности Лекс Проксима:

  • Рукой подать: из побежденных в областях боссов Разлома с 5% шансом может выпасть камень Разлома; выпавшие из боссов Разлома камни Разлома имеют 9% шанс стать заряженными; выпавшие из боссов Разлома камни Разлома имеют 3% шанс стать обогащенными; выпавшие из боссов Разлома камни Разлома имеют 1% шанс стать очищенными.
  • Привратники: шанс встретить босса в Разломах увеличен на 100%; количество выпадающих из боссов Разлома осколков Разлома удвоено; из побежденных в областях боссов Разлома с 5% шансом может выпасть камень Разлома.
  • Насыщенность сульфитом: белые карты дают 200 дополнительного вольтаксового сульфита по завершению; жёлтые карты дают 350 дополнительного вольтаксового сульфита по завершению; красные карты дают 500 дополнительного вольтаксового сульфита по завершению.
  • Начинённый энергией: урон увеличивается на 35% за каждый найденный вольтаксовый сундук или жилу; скорость передвижения увеличивается на 15% за каждый найденный вольтаксовый сундук или жилу.
  • Небывалый урожай: Жатвы в областях имеют удвоенные бонусы от количества и качества предметов; Священная роща в областях имеет дополнительную Жатву.
  • Сердце Рощи: на 100% увеличивается шанс, что в Священной роще в областях будет сердце рощи; 10% шанс, что невыбранный в Жатвах урожай в областях не увянет.
  • Сеанс: до 20 редких монстров в областях одержимы, а на их прислужников действует касание.
  • Богатые жилы: 10% шанс, что в вольтаксовых сундуках и жилах двойное количество сульфита; 20% увеличение содержащегося в вольтаксовых сундуках и жилах сульфита во всех областях.
  • Вторженческие силы: у Разломов на 30% увеличена зона действия; у Разломов на 30% увеличена плотность монстров; получаемый опыт от монстров Разлома в областях увеличен на 50%.
  • Обильная жатва: получаемый опыт от монстров Жатвы в областях увеличен на 200%; 50% шанс призвать монстра после сбора растений.

Стратегия[]

Normal Phase

The Elder uses the following moves from the start:

  • Default attack
  • Ice Spears: Launches ice spears in various ways, dealing cold damage. He can fire multiple icicles in a large arc or several in a smaller arc.
  • Ring of Death: Casts a ring around him, creating a field that gradually grows larger over time. After several seconds, it explodes for massive physical damage, enough to kill most builds. You must stay inside the ring to avoid taking damage.
  • Siphon — Dives into the ground and reappears, channeling an arc that deals physical damage over time (as debuff Fed Upon) and greatly slows the character down in front of him (as debuff Sprouting Madness). Any damage he deals with this attack is given to him as energy shield.

During the fight, Madness Propagators will spawn, which fires slow projectile shots and leaves a patch of eldritch decay permanently if it is left alive long enough, which deals physical damage over time while standing over them. Killing them quickly is important so that the arena does not become overwhelmed by them.

As the Elder’s life gets lower, he will start using more attacks:

  • Tentacle Whip: Spawns several tentacles that slam the ground to deal area of effect physical damage. This attack also leaves visual ground effect for a short time.
  • Rising Slam: The Elder spins around, launching multiple cold damage projectiles that impact in a ring around him, then teleports away. He will then teleport to your location and do a slam that deals heavy cold damage.
  • Super Siphon: Identical to his normal Siphon skill, but he will freeze you in place instead, by applying debuff Crystalised Fear. It guarantees him a second’s worth of physical damage over time (from debuff Fed Upon) before the Shaper slams the Elder while freeing you.

Captured Phase

When the Elder is brought down to 25% life, the Shaper will capture him and leave him at the center of the arena. He will be invulnerable and the Shaper must channel to fully form all four restraints. You must protect him while the Elder spawns Null Portals that spawn multiple Madness Propagators that can attack the Shaper. Each restraint takes 35 seconds to finish. The Elder will also attack with Tentacle Whip later in the phase. The Shaper performs his restraints in the following order: left side, right side, bottom, top so keep that in mind when the Shaper finishes his current restraint.

If the Shaper’s life is brought down to 0, he will retreat and the Elder will be freed, and you must finish the rest of the fight in his first phase.

One recommendation for protecting the Shaper is to use Стена льдаСтена льдаЧары, Длится, ХолодУровень: (1-20)Расход ресурсов: (9-33) МанаПерезарядка: 3.00 сек.Максимум зарядов: 3Время применения: 0.50 сек.Герой создаёт ледяную стену, которая сдерживает врагов. Цели у стены получают урон и отбрасываются.За 1% качества:1По умолчанию2Аномальный3Искривлённый1% увеличение длительности эффектов умений3% увеличение уронаЗамораживает врагов как если бы по ним нанесли на 5% больше уронаБазовая длительность — (3-4.9) секунд(-ы)Секунд между появлением секций стены: 0.15Секций в стене: (28-56)Наносит от (8-462) до (12-693) урона от холодаДля получения умения выберите предмет и поместите камень в гнездо соответствующего цвета. Щелкните ПКМ, чтобы вынуть камень из гнезда. in front of him to prevent attacks from reaching him. Another one is to not focus on the null portals because they simply spawn back so it is advisable to simply focus on the monsters conjured by the null portals instead. Sulphur flasks can also heal the Shaper. Make sure you have enough clear speed or it will be very hard to successfully do this phase of the fight.

Unstable Phase

Once all four restraints have formed, the Shaper will leave and the Elder is vulnerable once again. He will continue to spawn Null Portals and attack with Tentacle Whip, Ice Spear novas, and Ring of Death, but will also periodically release a large dark pulse that deals physical damage and covers the entire arena.

When the Elder is killed in this phase, he will charge up a final lethal blast. Zana will appear at the bottom right side of the arena with a protective bubble. Retreat to Zana before he uses his last attack.

The Elder must be killed in this phase in order for Глаз хранителяГлаз хранителяРадужный самоцветМаксимум: 1(4-6)% увеличение максимума энергетического щита(4-6)% увеличение максимума здоровья(4-6)% увеличение максимума маны<Два или три случайных свойства аур>Один за другим они вступали в борьбу с существом,которого не могли ни победить, ни даже понять,и один за другим становились его частью.Поместите самоцвет в доступное гнездо на дереве пассивных умений. Чтобы вынуть самоцвет, щёлкните по нему правой кнопкой мыши. to possibly drop.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector