Тусовщица

Мобы, добавленные в версии 1.2

ID

Внешний вид

Название

Английское название

146 Взрывающийся снеговик Exploding Snowman
147 Ледяной слизень Ice Slime
148 Пингвин Penguin
149 Пингвин Penguin
150 Ледяная летучая мышь Ice Bat
151 Лавовая летучая мышь Lava Bat
152 Гигантская летучая лисица Giant Flying Fox
153 Гигантская черепаха Giant Tortoise
154 Ледяная черепаха Ice Tortoise
155 Волк Wolf
156 Красный дьявол Red Devil
157 Арапаима Arapaima
158 Вампир Vampire
159 Вампир Vampire
160 Трюфель Truffle
161 Зомби-эскимос Zombie Eskimo
162 Франкенштейн Frankenstein
163 Чёрная вдова Black Recluse
164 Паук Wall Creeper
165 Паук Wall Creeper smth.
166 Болотная тварь Swamp Thing
167 Скелет-викинг Undead Viking
168 Порченный пингвин Corrupt Penguin
169 Ледяной элементаль Ice Elemental
170 Свинья-дракон Pigron
171 Свинья-дракон Pigron smth.
172 Рунный маг Rune Wizard
173 Кримера Crimera
174 Чёртов ползун Herpling
175 Яростный охотник Angry Trapper
176 Замшелый шершень Moss Hornet
177 Чёртова блоха Derpling
178 Паромеханик Steampunker
179 Одержимый топор Crimson Axe
180 Свинья-дракон Pigron
181 Лицемонстр Face Monster
182 Летучий поганец Floaty Gross
183 Багровый слизень Crimslime
184 Шипастый ледяной слизень Spiked Ice Slime
185 Снежный флинкс Snow Flinx
186 Зомби Zombie
187 Зомби Zombie
188 Зомби Zombie
189 Зомби Zombie
190 Демонический глаз Demon Eye
191 Демонический глаз Demon Eye
192 Демонический глаз Demon Eye
193 Демонический глаз Demon Eye
194 Демонический глаз Demon Eye
195 Потерявшаяся девочка Lost Girl
196 Нимфа Nymph
197 Бронированный викинг Armored Viking
198 Ящер Lihzahrd
199 Ящер Lihzahrd
200 Зомби Zombie
201 Скелет Skeleton
202 Скелет Skeleton
203 Скелет Skeleton
204 Шипастый слизень джунглей Spiked Jungle Slime
205 Мотылёк Moth
206 Ледяной мерфолк Icy Merman
207 Продавец красителей Dye Trader
208 Тусовщица Party Girl
209 Киборг Cyborg
210 Пчела Bee
211 Пчела Bee
212 Матрос Pirate Deckhand
213 Корсар Pirate Corsair
214 Одноглазый пират Pirate Deadeye
215 Арбалетчик Pirate Crossbower
216 Капитан пиратов Pirate Captain
217 Кошенильный жук Cochineal Beetle
218 Тёмно-голубой жук Cyan Beetle
219 Лаковый жук Lac Beetle
220 Морская улитка Sea Snail
221 Кальмар Squid
222 Королева пчёл Queen Bee
223 Зомби в дождевике Raincoat Zombie
224 Летучая рыба Flying Fish
225 Слизень с зонтиком Umbrella Slime
226 Летающая змея Flying Snake
227 Маляр Painter
228 Знахарь Witch Doctor
229 Пират Pirate
230 Золотая рыбка Goldfish
231 Шершень Hornet
232 Шершень Hornet
233 Шершень Hornet
234 Шершень Hornet
235 Шершень Hornet
236 Паук джунглей Jungle Creeper
237 Паук джунглей Jungle Creeper
238 Чёрная вдова Black Recluse
239 Кровавый ползун Blood Crawler
240 Кровавый ползун Blood Crawler smth.
241 Кровосос Blood Feeder
242 Кровавая медуза Blood Jelly
243 Ледяной голем Ice Golem
244 Радужный слизень Rainbow Slime
245 Голем Golem
246 Голова голема Golem Head
247 Кулак голема Golem Fist
248 Кулак голема Golem Fist
249 Голова голема Golem Head
250 Грозная туча Angry Nimbus
251 Наблюдатель Eyezor
252 Попугай Parrot
253 Жнец Reaper
254 Грибной зомби Spore Zombie
255 Грибной зомби Spore Zombie
256 Грибная медуза Fungo Fish
257 Грибной рак-отшельник Anomura Fungus
258 Грибная коровка Mushi Ladybug
259 Гриб-бутон Fungi Bulb
260 Гигантский гриб-бутон Giant Fungi Bulb
261 Fungi Spore
262 Плантера Plantera
263 Plantera’s Hook
264 Plantera’s Tentacle
265 Spore
266 Мозг Ктулху Brain of Cthulhu
267 Creeper
268 Распылитель ихора Ichor Sticker
269 Ржавый бронированный скелет Rusty Armored Bones
270 Ржавый бронированный скелет Rusty Armored Bones
271 Ржавый бронированный скелет Rusty Armored Bones
272 Ржавый бронированный скелет Rusty Armored Bones
273 Синие бронированные кости Blue Armored Bones
274 Синие бронированные кости Blue Armored Bones
275 Синие бронированные кости Blue Armored Bones
276 Синие бронированные кости Blue Armored Bones
277 Адские бронированные кости Hell Armored Bones
278 Адские бронированные кости Hell Armored Bones
279 Адские бронированные кости Hell Armored Bones
280 Адские бронированные кости Hell Armored Bones
281 Потрёпанный колдун Ragged Caster
282 Потрёпанный колдун Ragged Caster
283 Некромант Necromancer
284 Некромант Necromancer
285 Сатанист Diabolist
286 Сатанист Diabolist
287 Бон Ли Bone Lee
288 Дух данжа Dungeon Spirit
289 Гигантский проклятый череп Giant Cursed Skull
290 Паладин Paladin
291 Скелет-снайпер Skeleton Sniper
292 Тактический скелет Tactical Skeleton
293 Скелет-диверсант Skeleton Commando
294 Разгневанный скелет Angry Bones
295 Разгневанный скелет Angry Bones
296 Разгневанный скелет Angry Bones

№7 Стена плоти – последний бой перед сложным режимом

Этот босс появляется в преисподней. После победы над ним мир игрока переходит в сложный режим с усиленными врагами, новыми биомами, в том числе, постоянно расширяющимся Освящением.

Если Королева пчел уже была побеждена, то сражение со Стеной Плоти проблем не вызовет. Пчелонаты лишат это «создание» глаз, а на поле боя появятся Пиявки, преследующие героя. Нужно создать длинную платформы и подготовить достаточно количество гранат, чтобы суметь закидать ими врага. Вызывать босса может Демон Вуду, несущий куклу-вуду над лавой, либо целенаправленный бросок этого предмета, добытого после убийства Демона.

Вступайте в бой со Стеной Плоти только в том случае, когда готовы к сложному режиму, поскольку вернуться назад будет нельзя.

Прохождение боссов сложного режима в Terraria 1.4

После победы над Стеной Плоти игроку предстоит продолжить свой путь в сложном режиме. Здесь битвы станут еще ожесточеннее, а боссы – искуснее. Подготовиться к сражениям можно, собрав разные ценности:

  • можно отправиться пофармить Подражателей в Освящении;
  • приобрести Лиственные крылья у Шамана в Джунглях;
  • начать уничтожать Алтари, чтобы в мире появлялась редкая руда и т.д.

Только при развитии достаточного уровня силы можно отправлять к первому и последующим боссам Террарии в сложном режиме.

Pre-mechanical bosses[]

At this point in time, it becomes almost mandatory to pick a specific class. Many accessories will only benefit a certain class, and armor sets start to benefit only certain types of damage. However, summoner hybridization remains not only viable, but extremely potent due to the availability of the powerful Sanguine Staff.

At this point, you may also want to start working on getting good modifiers for your equipment.

Pre-Mech Bosses
Melee

Weapons

  • Gradient
  • Amarok
  • Chain Guillotines
  • Hel-Fire
  • Dao of Pow
  • Adamantite Sword
  • Titanium Sword
  • Bladetongue
  • Ice Sickle
  • Bananarang
  • Fetid Baghnakhs
  • Shadowflame Knife
  • Sergeant United Shield
  • Drippler Crippler
  • Flying Knife

Armor

  • Palladium armor
  • Mythril armor
  • Adamantite armor
  • Titanium armor
  • Frost Armor

Accessories

  • Warrior Emblem
  • Yoyo BagBerserker’s Glove
  • Magma Stone

Buffs/Potions/Flasks

  • Flask of Ichor
  • Flask of Cursed Flames
  • Sharpening Station
  • Ale
  • Sake

Pre-Mech Bosses
Ranged

Weapons

  • Adamantite Repeater
  • Titanium Repeater
  • Shadowflame Bow
  • Marrow
  • Daedalus Stormbow
  • Clockwork Assault Rifle
  • Onyx Blaster
  • Uzi
  • Dart Rifle
  • Star Cannon
  • Dart Pistol
  • Toxikarp

Armor

  • Palladium armor
  • Adamantite armor
  • Titanium armor
  • Frost Armor

Accessories

  • Ranger Emblem
  • Magic Quiver

Molten QuiverStalker’s Quiver

Buffs/Potions

  • Archery Potion
  • Ammo Reservation Potion
  • Ammo Box

Ammunition

  • Crystal Bullet
  • Ichor Bullet
  • Exploding Bullet
  • Endless Musket Pouch
  • Frostburn Arrow
  • Jester’s Arrow
  • Hellfire Arrow
  • Holy Arrow
  • Ichor Arrow
  • Cursed Arrow
  • Endless Quiver
  • Ichor Dart
  • Fallen Star
  • Cursed Dart
  • Crystal Dart

Pre-Mech Bosses
Magic

Weapons

  • Meteor Staff
  • Crystal Serpent
  • Golden Shower
  • Cursed Flames
  • Crystal Storm
  • Shadowflame Hex Doll
  • Sky Fracture
  • Spirit Flame
  • Life Drain
  • Clinger Staff
  • Nimbus Rod

Armor

  • Palladium armor
  • Adamantite armor
  • Titanium armor
  • Forbidden armor
  • Mystic Robe

Accessories

  • Celestial Cuffs
  • Sorcerer Emblem
  • Magnet Flower

Buffs/Potions

  • Mana Regeneration Potion
  • Magic Power Potion
  • Crystal Ball

Pre-Mech Bosses
Summoning

Weapons

  • Blade Staff
  • Spider Staff
  • Queen Spider Staff
  • Sanguine Staff
  • Firecracker
  • Cool Whip
  • Pirate Staff

Armor

  • Spider armor
  • Forbidden armor
  • Obsidian armor ()

Accessory

  • Summoner Emblem
  • Berserker’s Glove
  • Pygmy Necklace ()

Mounts

  • Pirate Ship
  • Goat
  • Unicorn
  • Basilisk
  • Winged Slime

Buffs/Potions

  • Flask of Ichor
  • Flask of Cursed Flames
  • Summoning Potion
  • Bewitching Table

Pre-Mech Bosses
Mixed

Armor

  • Crystal Assassin armor
  • Spider Greaves

Accessories

  • Lightning Boots
  • Terraspark Boots
  • Amphibian Boots
  • Obsidian Shield
  • Ankh Shield
  • Charm of Myths
  • Frozen Wings
  • Leaf Wings
  • Putrid Scent
  • Flesh Knuckles

Mounts

  • Pirate Ship
  • Goat
  • Pigron
  • Unicorn
  • Basilisk
  • Winged Slime

Buffs/Potions

  • Regeneration Potion
  • Ironskin Potion
  • Swiftness Potion
  • Rage Potion
  • Wrath Potion
  • Heartreach Potion
  • Lifeforce Potion
  • Endurance Potion
  • Well Fed
  • Plenty Satisfied
  • Exquisitely Stuffed
  • Slice of Cake

№5 Скелетрон – вход в темницу

Игроки часто спорят о том, какого босса бить после прохождения Глаза Ктулху и испытаний собственного ужасного биома. Мы считаем, что целесообразнее отправиться в Темницу к Скелетрону, а только после этого в Джунгли. Дроп из первого места может быть очень полезен при исследовании второго.

Войдя в Подземелье своего мира, вы столкнетесь со Стариком. Именно разговор с этим NPC провоцирует появление Скелетрона. Летающий босс-скелет смотрится ужасающе, но на самом деле легко побеждается при условии правильной застройки арены. Эффективными против Скелетрона будут персонажи в Багровой броне и с дальнобойным оружием, а также маги.

Потратьте время на возведение арены для сражения со Скелетроном. Этот босс имеет высокую скорость и большой запас здоровья. Если не успеть убить его до восхода солнца, то все придется начинать сначала следующей ночью. После победы над ним можно будет попасть в Темницу, где хранятся различные ценности, в частности, меч Мурамаса, магическое оружие Водяная стрела и Теневые ключи.

Небесные башни

Небесные башни (Celestial Towers) — серия из четырёх боссов, добавленная в обновлении 1.3. Каждая из этих башен создаёт возле себя уникальный биом с сильными, и нигде больше не встречающимися существами. Все четыре башни появляются в мире после победы над культистом-лунатиком. На данный момент является наиболее сложным событием в игре.

Каждая из башен окутана непробиваемым щитом, снять который может только убийство 100 существ (150 в эксперт моде), призываемых башней. Все без исключения существа не имеют какой-либо добычи, чем меньше существ осталось убить, тем щит прозрачней. После убийства большого количества мобов щит пропадает, но существа продолжают появляться. Игроку остается только добить башню, у которой 20000 единиц здоровья. После уничтожения башни мобы перестают появляться.

Касание башен не наносит урона, но некоторые башни имеют оборонительные способности.

Каждая башня дропает от 12 до 60 фрагментов (18-90 в режиме эксперта). Каждой башне соответствует свой тип фрагментов. С их помощью на древнем манипуляторе можно сделать оружие, броню или артефакты (для некоторых предметов могут потребоваться еще и люминитовые слитки).

Уничтожение башен производит эффект, подобный уничтожению теневой сферы или живого сердца. Спустя 1 минуту после уничтожения всех башен, к персонажу прибывает лунный лорд.

Монстры

Башня Прислужники
Башня солнца Селениан Драканиан Дракомайр
Корит Сроллер
Ползоножка
Башня вихря Личинка чужого Шершень чужих Матка чужих
Вортексианец Штормопроходец
Башня туманности Летун туманности Высасыватель мозга
Предсказатель Эволюционировавший зверь
Башня звёздной пыли Звёздная клетка Захватчик потока
Звездочёт Мерцающий ловец
Млечный ткач

Громадное дерево

Громадное дерево (Giant Tree) — натуральная структура, добавленная в версии 1.2. Встречается в лесу, но генерируется там с маленьким шансом. Само дерево состоит из живой древесины, лиан и блоков кроны. Под этим деревом может появиться тоннель, ведущий вниз (но не всегда). Иногда рядом с тоннелем можно обнаружить комнату со стульями и столом из живой древесины. Также в этой комнате можно заметить сундук из живой древесины, в котором лежат довольно полезные для новичков вещи, среди них есть пара предметов с интересными возможностями — к примеру, жезл листвы и ветвь живого дерева. С небольшим шансом может заспауниться без комнат.

Цитаты тусовщицы

«Вау, (имя игрока), при виде такого отважного человека, как ты, я хочу тусить!» («Wow, (имя игрока), meeting an adventurous man like you makes me want to party!»)
«Мы должны сделать вечеринку с мерцающими корнями, а потом еще афтепати!» («We should set up a blinkroot party, and we should also set up an after-party.»)
«Когда-то я была в Швеции, они тусовались на всю катушку, почему ты не такой-же?» («I went to Sweden once, they party hard, why aren’t you like that?»)
«Я не могу решить, что мне нравится больше: вечеринки, или вечеринки после вечеринок!» («I can’t decide what I like more: parties, or after-parties.»)
«Мы должны поговорить. Это… Это о вечеринках.» («We have to talk

It’s… it’s about parties.»)
«Доставай диско-шар и я покажу тебе, как тусовать!» («Put up a disco ball and then I’ll show you how to party.»)
«Ты тусуешься? Хотя бы иногда? Хм, ладно, тогда мы можем поговорить.» («Do you party? Sometimes? Hm, okay then we can talk…»)
«Моё имя (имя тусовщицы), но люди меня зовут «организатором» вечеринок. Да-уж, я не знаю, но это звучит круто.» («My name’s (имя тусовщицы) but people call me party pooper. Yeah, i dont know, it sounds cool though.»)
«Я думаю, что мне пора причесаться!» («I think it is about time i got my hair did!»)

Во время вечеринки:

  • «Хмм? Ничего необычного сегодня… шучу! Это вечеринка, а потом будет афтепати!» («Hmm? Nothing special today… just kidding! It’s party time, and then it’s after party time!»)
  • «Наконец-то, моё время пришло!» («At last, my time has come!»)

Other[]

Some equipment sets are not meant for fighting, but for other activities, such as fishing, building and exploring. All equipment is optional and makes it easier to perform the task, but otherwise simply use what is at hand.

Wiring

The Mechanic NPC unlocks wiring, selling the basic tools.

Tools

  • The Grand Design
  • Wire and other wiring items

Accessories

  • Toolbelt
  • Toolbox
  • Architect Gizmo Pack
  • Mechanical Ruler

Summoner gear might prove useful to defend against enemies while engineering.

Building

Tools

  • Spectre Paintbrush
  • Spectre Paint Roller
  • Spectre Paint Scraper
  • The Grand Design
  • Bottomless Water Bucket
  • Bottomless Lava Bucket
  • Super Absorbant Sponge
  • Lava Absorbant Sponge
  • Ice Rod
  • Cosmic Car Key or similar mounts

Accessories

  • Toolbelt
  • Toolbox
  • Architect Gizmo Pack
  • Mechanical Ruler
  • Ancient Chisel

Potion

Hooks

Summoner gear is useful for defending against enemies while building.

Fishing

Tools

  • Hotline Fishing Hook
  • Golden Fishing Rod
  • Chum Bucket

Armor

Accessories

  • High Test Fishing Line
  • Angler Earring
  • Tackle Box
  • Lavaproof Fishing Hook
  • Angler Tackle Bag
  • Lavaproof Tackle Bag
  • Fish Finder
  • Shield of Cthulhu

Potions

  • Crate Potion
  • Fishing Potion
  • Sonar Potion

Bait

  • Journeyman Bait
  • Master Bait
  • Magma Snail
  • Hell Butterfly
  • Enchanted Nightcrawler

Summoner gear might prove useful to defend against enemies while fishing. A Shield of Cthulhu can be used without interrupting fishing. If you found Lavaproof Fishing Hook, you don’t need to use Hotline Fishing Hook anymore.

Catching

Tools

  • Bug Net
  • Lavaproof Bug Net
  • Golden Bug Net

Accessory

  • Lifeform Analyzer
  • Guide To CritterCompanionship

Buffs/Potions

  • Battle Potion
  • Water Candles

Exploring/Mining

Ракеты[]

Ракеты используются для стрельбы из ракетного оружия.
Это содержимое включено со страницы .На данный момент в Terraria существует 12 /   4 различных видов ракет, все из которых можно получить только в сложном режиме.

Название Урон Доступность Редкость Источник Стандартный радиус взрыва Разрушает тайлы
Ракета IВнутренний ID предмета: 771 40 /35   Всегда Покупается у киборга (50) Малый
Ракета IIВнутренний ID предмета: 772 40 Во время кровавой луны Покупается у киборга (250) Малый
Ракета IIIВнутренний ID предмета: 773 65 /55   Ночью иливо время солнечного затмения Покупается у киборга (1) Большой
Ракета IVВнутренний ID предмета: 774 65 /69   Во время солнечного затмения Покупается у киборга (5) Большой
Кластерная ракета IВнутренний ID предмета: 4445 50 После марсианского безумия Покупается у киборга (750) Обширный
Кластерная ракета IIВнутренний ID предмета: 4446 50 После марсианского безумия,во время кровавой луны или солнечного затмения Покупается у киборга (15) Обширный
Высушивающая ракетаВнутренний ID предмета: 4459 40 Всегда Покупается у киборга (50) Крошечный ✓ (только вода)
Водяная ракетаВнутренний ID предмета: 4447 40 Всегда → (  /  ) Крошечный
Лавовая ракетаВнутренний ID предмета: 4448 40 Всегда → (  ) Крошечный
Медовая ракетаВнутренний ID предмета: 4449 40 Всегда → (  ) Крошечный
Мини-ядерный заряд IВнутренний ID предмета: 4457 75 Всегда 100 + → (  ) Огромный
Мини-ядерный заряд IIВнутренний ID предмета: 4458 75 Всегда 100 + → (  ) Огромный

Как заполучить нипа

В Террарии жители могут встречаться и в ходе путешествия по карте, и возникать при определенных условиях. Также можно предложить им поселиться у себя в доме. Для этого необходимо соблюсти также определенные условия. Для каждого нипа они свои. Однако почти всегда необходимо построить отдельную комнату для своего персонажа. Ведь ему нужно где-то жить… Если же персонаж не поселяется даже после того, как были исполнены все требования, то следует прежде всего проверить, не «протекает» где-либо карта. В большинстве случаев, это проявляется в том, что выстроен «дырявый» дом или карта, а также проблема может быть связана с неоднородностью стен. Также необходимо проверить, закрыта ли в жилище дверь.

Иногда помогает и следующий трюк. Нужно убрать из комнаты всю мебель, переставив ее куда-нибудь в другое место. А затем уйти на некоторое время в совершенно другое окружение. Как правило, после этого персонаж поселяется в предложенном ему доме. Зная, как заселить жителей в Terraria, можно превратить карту в густонаселенный район, без особенных проблем закупать необходимое снаряжение и успешно отражать атаки монстров. Так как Террария – это РПГ с открытым миром, то она просто обязана быть заселена всевозможными живыми существами. И действительно в игре Террария персонажи представлены довольно широко. Причем, каждый из них обладает своими уникальными особенностями и может оказать игроку действительно реальную помощь во время прохождения игры.

Item drops[]

For a list of all dropped items, see Drops.

Some items are dropped by all enemies (except enemies spawned by statues, Old One’s Army enemies, Lunar Events enemies, and Meteor Heads) under certain conditions. Those can be found below.

Item Condition Amount Chance
Soul of Light During Hardmode in the Underground Hallow. 1 20*1/5 (20%) / 36*9/25 (36%)
Soul of Night During Hardmode in the Underground Corruption/Crimson. 1 20*1/5 (20%) / 36*9/25 (36%)
Jungle Key During Hardmode in the Jungle and Underground Jungle. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Corruption Key During Hardmode in the Corruption and Underground Corruption. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Crimson Key During Hardmode in the Crimson and Underground Crimson. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Hallowed Key During Hardmode in the Hallow and Underground Hallow. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Frozen Key During Hardmode in the Snow and Ice biomes. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Desert Key During Hardmode in the Desert and Underground Desert. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Jungle Key Mold During Hardmode in the Jungle and Underground Jungle. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Corruption Key Mold During Hardmode in the Corruption and Underground Corruption. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Crimson Key Mold During Hardmode in the Crimson and Underground Crimson. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Hallowed Key Mold During Hardmode in the Hallow and Underground Hallow. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Frozen Key Mold During Hardmode in the Snow and Ice biomes. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Pirate Map During Hardmode in an Ocean biome. 1 1*1/100 (1%)
Living Fire Block During Hardmode in The Underworld. 20-50 2*1/50 (2%)
Mechanical Eye During Hardmode, before defeating The Twins. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Mechanical Worm During Hardmode, before defeating The Destroyer. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
Mechanical Skull During Hardmode, before defeating Skeletron Prime. 1 0.04*1/2500 (0.04%)
KO Cannon During a Blood Moon in Hardmode. 1 0.1*1/1000 (0.1%)
Present During Christmas. 1 7.69*1/13 (7.69%)
Goodie Bag During Halloween. 1 1.25*1/80 (1.25%)
Bloody Machete During Halloween, from enemies with <20 defense, <40 damage and <5 loot. 1 0.05*1/2000 (0.05%)
Bladed Glove During Halloween, from enemies with <20 defense, <40 damage and <5 loot. 1 0.05*1/2000 (0.05%)
Cascade Before Hardmode, after defeating Skeletron, in the Underworld. 1 0.25*1/400 (0.25%)
Amarok During Hardmode in the Snow biome. 1 0.33*1/300 (0.33%)
Yelets After defeating any mechanical boss, in the Jungle. 1 0.5*1/200 (0.5%)
Kraken From any enemy inside the Hardmode Dungeon. 1 0.25*1/400 (0.25%)
Hel-Fire During Hardmode in the bottom half of the Cavern layer or the Underworld. 1 0.25*1/400 (0.25%)
Star When player is below maximum mana. 1-2 54.17*13/24 (54.17%)
Heart When player is below maximum health. 1 8.33*1/12 (8.33%)

Spawn locations[]

Each player in the game will spawn their own enemies. If two players are in the same area, monsters will appear twice as fast as they would with only one player. Max Spawns rule are still used, which means that even if 2 players are in the same spot, you cannot gather 30 normal monsters near the spot. (Don’t forget, the bats count as 1/2, and some special enemies count as 2 or more.)

Choosing a spot to spawn the enemy

Spawn area illustration (status 2014)

Verify When the game decides to spawn an enemy, it will first choose a random tile within a rectangle around the player (specifically, the tile containing the top left corner of the player’s hitbox). The maximum distance from the player it can choose from is 84 tiles east, 83 west, 46 up, and 45 down. If the picked tile is a solid block, it will try another one. Tiles that are actuated out do not count as solid. If the picked tile has a player-placed wall that blocks enemies from spawning, it will also try another tile.

Once an empty tile is found, it moves down until it finds the ground. (Note that this tile can be more than 45 tiles below from the player. If it finally is outside the «Active Rectangle» it will be instantly despawned, anyway.) If there is enough space for an enemy to be spawned at this location, this will be the tile it chooses. The exception to this is when the player is in an area where Harpies and many other flying enemies can be spawned. In this case, the game does not attempt to find a ground tile.

The chosen tile is then checked to make sure it is not within the «safe» area around the player. It cannot be within 62 tiles east or west, or 34 tiles up or down. Also, the chosen tile space must be completely outside 2088 × 1172 pixel rectangles centered on the center of each player’s hitbox. (If the player is not riding a mount, the top edge of this is 34 + 3/16 tiles above the top left corner tile mentioned above, meaning that NPCs can spawn on ground exactly 35 tiles above a player standing on half blocks, but not a player standing on full blocks.)

Using certain items causes monsters to spawn further out than normal. Equipping a Rifle Scope or Sniper Scope does so only when the player has a compatible gun selected, whether or not the player is zoomed out.

Items Spawn range Safe range
Horizontal Vertical Horizontal Vertical
Normal 84 46 62 34
Rifle Scope (or derivatives) 114 62 92 50
Binoculars 124 68 102 56
Sniper Rifle 124 68 102 56
Sniper Rifle with Rifle Scope (or derivatives) 132 72 110 60

Note : If using the Depth Meter, Compass, or similar, each tile is equal to 2 feet, so double all measurements to get distances in feet

On the  Mobile version, the no-spawn area around the player is 68 by 48 tiles, and the spawn area is 112 by 62 tiles. In addition, enemies cannot spawn closer than 34 tiles to the sides and 24 tiles up and down. They also cannot spawn farther than 56 tiles to the sides and 31 tiles up and down.

Choosing a type of enemy to spawn

The type of enemy spawned will depend on many factors including, but not limited to:

  • Time of day
  • Weather (e.g., Angry Nimbus and Ice Golem require Rain/Blizzard)
  • Depth
  • Relative X location on the map (Ocean)
  • Current biome (Corruption, Meteor, Jungle, etc…)
  • Ground tile type
  • Wall behind player (e.g. Dungeon Brick Wall, Lihzahrd Brick Wall)
  • Special events (Blood Moon, Solar Eclipse, invasion events, etc)
  • Randomness

References[]

  1. A tick is a time unit countable by the software. Most of Terraria‘s updating logic happens every tick. A tick has the length of 1/60th of a second, hence there are 60 ticks in a second and 3600 ticks in a minute.
  2. Information taken from the  Desktop 1.4.2.3 source code, function in There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.3.2.
  3. Information taken from the  Desktop 1.4.2.3 source code, field in . There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.3.2.
  4. Information taken from the  Desktop 1.4.2.3 source code, field in . There may be inaccuracies, as the current  Desktop version is 1.4.3.2.
  5. ↑ Blood Moons only affect the spawn rates above the surface.
  6. ↑ Weather additionally affects spawn rates and max spawns in the Snow biome.
  7. ↑ Only applied if the Meteorite biome does not overlap with the Dungeon, the Underground Desert, the Desert during a Sandstorm, the Jungle, or the evil biomes. If it does overlap with any of those biomes, then the overlapping biome’s spawn rate and max spawns are used.
  8. If artificially created.
  9. ↑ The product of the denominators is rounded down to the nearest integer.
  10. More precisely, above an altitude of 65% between the surface line and the top of the world, i.e. the same area where Space-exclusive enemies spawn in pre-Hardmode. See .

Game mechanics

Combat

  • ​Attack speed
  • ​Autoswing
  • ​Critical hit
  • ​Damage
  • ​Knockback
  • ​Lock on
  • ​Minions
  • ​Velocity

Environment

  • ​Ambient objects
  • ​Ambient entities
  • ​Biome backgrounds
  • ​Biomes (Spread)
  • ​Day and night cycle
  • ​Events
  • ​Gravity
  • ​Hardmode
  • ​Liquids
  • ​Moon
  • ​Music
  • ​NPC despawning
  • ​NPC spawning
  • ​Pre-Hardmode
  • ​Secret seeds
  • ​Status messages
  • ​Wind
  • ​World
  • ​World Seed
  • ​World size

Interface

  • ​Minimap
  • ​Logo
  • ​Title messages
  • ​Tips
  • ​Resource Packs

Items

  • ​Alternative crafting ingredients
  • ​Block Swap
  • ​Consumables
  • ​Crafting stations (By Hand)
  • ​Crossover content
  • ​Explosion-proof objects
  • ​Flat surface items
  • ​Mining speed
  • ​Modifiers
  • ​NPC drops
  • ​Placement
  • ​Pickaxe power
  • ​Rarity
  • ​Recipes
  • ​Storage
  • ​Tooltips
  • ​Use time
  • ​Value

Game

  • ​Achievements
  • ​AI
  • ​Camera Mode
  • ​Config.json
  • ​Cursor modes
  • ​Data IDs
  • ​Difficulty
  • ​Emote Commands
  • ​Expert Mode
  • ​Fishing
  • ​Game controls
  • ​Game platform
  • ​Golf
  • ​Hoik
  • ​Journey Mode
  • ​Lighting mode
  • ​Master Mode
  • ​Music
  • ​NPC names
  • ​Parallax
  • ​Pylons
  • ​Settings
  • ​Town

Multiplayer

  • ​Server
  • ​Chat
  • ​Multiplayer

Player

  • ​Aggro
  • ​Breath meter
  • ​Buffs and debuffs
  • ​Character
  • ​Character styles
  • ​Damage reduction
  • ​Death
  • ​Defense
  • ​Drowning
  • ​Extra jump
  • ​Fall damage
  • ​Ghost
  • ​Hairstyles
  • ​Health
  • ​Health regeneration
  • ​Inventory
  • ​Luck
  • ​Mana
  • ​Movement speed
  • ​Player stats
  • ​Social slots
  • ​Spawn

Мебель

Рабочие места

Верстак Стол и стул Алхимический столик Алхимическая лаборатория
Железная наковальня Свинцовая наковальня Мифриловая наковальня Орихалковая наковальня
Печь Адская печь Адамантитовая печь Титановая печь
Ткацкий станок Лесопилка Котёл Котелок
Костёр Пивной бочонок Авто-молот Древний манипулятор
Мастерская инженера Книжный шкаф Чан для красителей Массивный верстак
Кристальный шар Наполнитель Демонический алтарь Кровавый алтарь
Мясорубка Смешиватель Отвердитель Стеклоплавильная печь
Станция клонирования плоти Печь ящеров Небесная фабрика  Дозатор мёда
Генератор льда Паровой котёл Станок из живой древесины Костяной сварщик
Перерабатыватель

Источники света

Факел Проклятый факел Светящаяся палочка Клейкая светящаяся палочка
Свеча Канделябр Люстра Лампа
Фонарь Фонарный столб Китайский фонарь Фонарь-череп

Прочая мебель

Дверь Стол Стул Кровать Диван
Комод Пианино Дедушкины часы Ванна Трон
Скамья Туалет Книга подставка Стойка для оружия
Сундук Сундук-ловушка Мусорное ведро Сейф Статуя
Глиняный горшок Свинья-копилка Знак Картина Знамя
Кристальный шар Манекен Пузырный механизм Лампа пустынного духа Карта сокровищ
Роза ветров Кашпо с водорослями Бочонок Штурвал Спасательный круг
Настенный якорь Корабль в бутылке Коробка с фейерверками Фонтан фейерверков

Вечеринка

  • Шарик-животное (Balloon Animal)
  • Глуповатый шарик (Silly Pink/Purple/Green Balloon)
  • Связка глуповатых шариков (Silly Tied Bundle of Balloons)
  • Машина глуповатых шариков (Silly Balloon Machine)
  • Центр вечеринки (Party Center)
  • Свиньята (Pigronata)
  • Праздничная лента (Blue/Green/Pink Streamer)
  • Праздничный подарок (Party Present)
  • Связка праздничных шаров (Bundled Party Balloons)

Basic constraints[]

The exact rules are listed on , but the issues can be summarized (all of these factors combine):

  • NPCs get a 12% or 6% bonus for being in a loved or liked biome, or a penalty for being in a hated or disliked one.
  • They get a similar bonus or penalty for being housed near another NPC they love, like, dislike, or hate.
  • They get an «overcrowding» penalty for having more than two «nearby» NPC, no matter the relationship. The penalty is 5% for each additional «nearby» NPC, i.e., for the third, the fourth, etc. «nearby» NPC.
  • Conversely, they get a 5% «solitude» bonus for not having more than two NPCs nearby, and having no more than three other

    Note that this much larger range may sometimes represent over a full screen’s width.

    NPCs (that is, the two «roommates» do not count) within 120 tiles.

The above factors affect a variety of transactions with NPCs:

  • Vendor prices for selling their items will be lower if they are happy, higher if they are unhappy.
  • Conversely, vendor prices for buying the player’s items will be higher if they are happy, lower if they are unhappy.
  • This does affect the Nurse’s fees for healing and the Goblin Tinkerer’s reforging costs.
  • This also affects the Angler’s quest rewards – if happy or unhappy, he will give rewards as if the player had completed more or fewer quests, respectively.
  • This even affects the Tax Collector’s revenue stream – if happy, he will not only collect more money in a given time, but gather a higher maximum amount, and the reverse if he is unhappy.

And two other factors come into play, but for these happiness is irrelevant – all that matters is the NPC’s presence:

  • NPCs also suppress enemy spawning nearby. In Normal mode, 3 NPCs «on screen» are needed to completely suppress the spawning of enemies, which is usually desirable for a town.
  • To remain functional, a pylon needs to have two NPCs housed within 169×124-tile rectangle centered on the pylon.

Depending on game progress, there are also up to three town pets available. These count as NPCs for pylons and enemy suppression, but not for crowding/solitude calculations; while it is sometimes claimed that they can affect the happiness of nearby NPCs, this is not the case either positively or negatively, rendering them useful primarily for keeping a town eligible for pylons and enemy suppression when other NPCs are not available (for instance, keeping a dog and cat in the same duplex as the Nurse and Arms Dealer would prevent you from accidentally disabling their pylon if you often relocate the two of them for boss fights), or for extending a town’s enemy suppression zone further without crowding its inhabitants.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector