Doom 2016 механики скачать торрент

Speedrunning

Current records

The Compet-N episode records for Doom II are:

Run Time Player Date File Notes
UV Episode, MAP01-MAP10 06:32 Drew «stx-Vile» DeVore 2002-12-02 0632uv01.zip
UV Episode, MAP11-MAP20 09:52 Radek Pecka 2003-08-08 0952uv11.zip
UV Episode, MAP21-MAP30 08:59 Radek Pecka 2004-09-28 0859uv21.zip
UV Run 26:09 Radek Pecka 2003-12-28 30uv2609.zip
NM Episode, MAP01-MAP10 07:11 Juho «ocelot» Ruohonen 2003-09-03 0711nm01.zip
NM Episode, MAP11-MAP20 11:19 Drew «stx-Vile» DeVore 2002-03-24 1119nm11.zip
NM Episode, MAP21-MAP30 13:35 Vincent Catalaá 2002-07-22 1335nm21.zip
NM Run 29:56 Drew «stx-Vile» DeVore 2004-10-18 30nm2956.zip
UV Max Episode, MAP01-MAP10 25:50 Radek Pecka 2001-06-15 2550uv01.zip
UV Max Episode, MAP11-MAP20 47:10 Radek Pecka 2002-04-18 4710uv11.zip
UV Max Episode, MAP21-MAP30 39:16 Radek Pecka 2002-08-29 3916uv21.zip
UV Max Run 113:18 Radek Pecka 2002-04-22 30uvmax4.zip
NS Episode, MAP01-MAP10 14:25 Drew «stx-Vile» DeVore 2002-01-27 1425ns01.zip
NS Episode, MAP11-MAP20 23:48 Drew «stx-Vile» DeVore 2002-01-11 2348ns11.zip
NS Episode, MAP21-MAP30 18:27 Jan «Doomgeek» Vida 2002-07-15 1827ns21.zip
NS Run 56:00 Drew «stx-Vile» DeVore 2004-05-30 30ns5600.zip
UV -fast Episode, MAP01-MAP10 25:52 Ian Sabourin 2002-04-27 2552fa01.zip
UV -fast Episode, MAP11-MAP20 57:44 Radek Pecka 2002-08-31 5744fa11.zip
UV -fast Episode, MAP21-MAP30 61:35 Vincent Catalaá 2001-02-15 6135fa21.zip
UV -fast Run 128:04 Radek Pecka 2003-06-24 30famax2.zip

Игровой процесс

По сюжетной линии большой исследовательский комплекс Объединенной аэрокосмической корпорации на Марсе на этот раз заполнили множество кровожадных демонов, которые готовятся покорить наш мир. И только один человек стоит у них на пути… Ну что ж, Doom снова возвращается к вам. Культовый игровой проект, который определил всю суть жанра шутеров, снова с нами. Ужасный, жесточайший, агрессивный, бескомпромиссный и очень кровавый боевик создается силами талантливой студией id Software. Вас ждут в игре безжалостные демоны, невероятно разрушительное оружие, стремительное передвижение по уровню – это самые главные составляющие напряженных и захватывающих сражений DOOM.

Особенности Doom 2016 Механики

  • В игровом проекте огромное количество особенностей и улучшений, с которыми вы можете ознакомиться сразу после того, как решитесь скачать Doom 2016 через торрент от Механики на нашем сайте видеоигр.
  • В игре на этот раз представлена безжалостная кампания. Здесь вам некогда искать укрытие или ждать, пока восстановится здоровье. Вам необходимо любыми способами сдержать натиск беснующихся порождений преисподней.
  • К вашим услугам предоставлен целый арсенал оружия, не только футуристического, но и знакомого по очередным частям игр, а также куча других улучшений, обновлений и приемов рукопашного боя, позволяющие сбивать противников с ног, разрубать на части, топтать их, крушить и разрывать на куски множеством кровавых и изобретательных способов.
  • В игровом проекте вас ждет сетевая игра в самых лучших традициях id. Вам предстоит одержать верх над врагами в самых стремительных боях на арене, которые стали визитной карточкой серии DOOM.
  • Кроме этого вас ждут как привычные, так и новые режимы сетевой игры: убейте всех противников при помощи быстрой реакции, мощного оружия, движения в вертикальной плоскости и уникальных бонусов, позволяющие вам превратиться в одного из демонов.
  • В Doom 2016 имеются безграничные возможности. На самом деле в DOOM SnapMap – совершенно гибкий, однако в то же время простой в применении редактор уровней и игровых режимов, благодаря всему этому игровой проект становится бесконечно разнообразной вне зависимости от того, на какой платформе вы играете. Даже совсем неопытный в этом деле геймер сможет весьма быстро и без каких либо трудностей создавать свои уровни или же использовать уже существующие.

На этой странице по кнопке ниже вы можете скачать Doom 2016 Механики через торрент бесплатно.

Levels

The levels can be divided up into three episode-like sections, defined by their corresponding sky texture and separated by a textual intermission in addition to the standard intermission screen; as well as two secret levels. Additional textual interludes appear before MAP07, before each of the secret levels, and at the conclusion of the game.

MAP01 to MAP06; subterranean/outpost levels:

  • Level 1: Entryway (Petersen)
  • Level 2: Underhalls (McGee; exit to secret level; Xbox only)
  • Level 3: The Gantlet (McGee)
  • Level 4: The Focus (McGee)
  • Level 5: The Waste Tunnels (McGee)
  • Level 6: The Crusher (McGee)
  • Level 7: Dead Simple (Petersen and McGee)
  • Level 8: Tricks and Traps (Petersen)
  • Level 9: The Pit (Petersen)
  • Level 10: Refueling Base (Petersen and Hall)
  • Level 11: ‘O’ of Destruction!1(Romero)
1: Known as Circle of Death on the intermission screen.

MAP12 to MAP20; city levels:

  • Level 12: The Factory (Petersen)
  • Level 13: Downtown (Petersen)
  • Level 14: The Inmost Dens (McGee)
  • Level 15: Industrial Zone (Romero; exit to secret level)
  • Level 16: Suburbs (Petersen)
  • Level 17: Tenements (Romero)
  • Level 18: The Courtyard (Petersen)
  • Level 19: The Citadel (Petersen)
  • Level 20: Gotcha! (Romero)

MAP21 to MAP30; Hell levels:

  • Level 21: Nirvana (Petersen)
  • Level 22: The Catacombs (McGee)
  • Level 23: Barrels o’ Fun (Petersen)
  • Level 24: The Chasm (Petersen)
  • Level 25: Bloodfalls (Green)
  • Level 26: The Abandoned Mines (Romero)
  • Level 27: Monster Condo (Petersen)
  • Level 28: The Spirit World (Petersen)
  • Level 29: The Living End (Romero)
  • Level 30: Icon of Sin (Petersen)

MAP31 and MAP32; secret levels:

  • Level 31: Wolfenstein2(Petersen, exit to super secret level)
  • Level 32: Grosse2(Petersen)
2: These two levels do not appear in the German version.

MAP33; bonus Xbox level:

Level 33: Betray (Michael Bukowski)

Editing

Everything you need to start creating ZDoom mods.

A full-fledged level and resource editor for Doom; which supports most *ZDoom features. Available for Windows, Mac, and Linux.

A level editor with complete support of *ZDoom features. Windows-only.

ACS script compiler for use with ZDoom and/or Hexen. This is not the version of ACC released by . It supports all of ZDoom’s language extensions.

Mac OS X version of the ACC script compiler. Command-line utility only; requires terminal to run, no .app package included.

Linux version of the ACC script compiler. Command-line utility only; requires terminal to run.

Levels[edit]

Doom II’s levels are divided into three «episodes», though these are not official. The sky texture for each episode is different, and an intermission screen describes the progress in story in transitioning between them. There are also two secret levels. There are further story interludes before level 7, before each of the secret levels, and after finishing the game. Old versions of SETUP.EXE give names for these episodes, though this was later removed.

Episode 1: «The Space Station»

  • Level 1: Entryway
  • Level 2: Underhalls (Exit to secret level; Xbox only)
  • Level 3: The Gantlet
  • Level 4: The Focus
  • Level 5: The Waste Tunnels
  • Level 6: The Crusher
  • Level 7: Dead Simple
  • Level 8: Tricks and Traps
  • Level 9: The Pit
  • Level 10: Refueling Base
  • Level 11: ‘O’ of Destruction!1
1: Known as Circle of Death on the intermission screen.

Episode 2: «The City»

  • Level 12: The Factory
  • Level 13: Downtown
  • Level 14: The Inmost Dens
  • Level 15: Industrial Zone (Exit to secret level)
  • Level 16: Suburbs
  • Level 17: Tenements
  • Level 18: The Courtyard
  • Level 19: The Citadel
  • Level 20: Gotcha!

Episode 3: «Hell»

  • Level 21: Nirvana
  • Level 22: The Catacombs
  • Level 23: Barrels o’ Fun
  • Level 24: The Chasm
  • Level 25: Bloodfalls
  • Level 26: The Abandoned Mines
  • Level 27: Monster Condo
  • Level 28: The Spirit World
  • Level 29: The Living End
  • Level 30: Icon of Sin

Secret levels:

  • Level 31: Wolfenstein2(Exit to super secret level)
  • Level 32: Grosse2
2: These two levels do not appear in the German version.

Bonus Xbox level:

Level 33: Betray

The new episode, No Rest for the Living, originally designed for the :

  • Level 1: The Earth Base
  • Level 2: The Pain Labs
  • Level 3: Canyon of the Dead
  • Level 4: Hell Mountain (Exit to secret level)
  • Level 5: Vivisection
  • Level 6: Inferno of Blood
  • Level 7: Baron’s Banquet
  • Level 8: Tomb of Malevolence
  • Level 9: March of the Demons (Secret level)

Utilities

These tools support a few special editing and playing scenarios.

Merges your Doom IWADs (Doom, Doom 2, Final Doom, Master Levels, etc.) into a single IWAD, allowing players to switch between games without relaunching.

A command-line utility that extracts the contents of a WAD to a (mostly) pk3-compatible folder structure. Useful for converting old mods or setting up advanced development workflows.

This is a command-line utility written by Graf Zahl to convert old-format MAPINFO lumps to new-format ones. See the for more information.

This package contains both a Windows binary and source code.

Includes the programs zwadconv, swantbls, and listacs. Zwadconv converts old maps to the Hexen format used by ZDoom natively. Swantbls creates SWITCHES and ANIMATED lumps used by BOOM. Listacs is an ACS script disassembler (not decompiler).

Story[edit]

The Ultimate Doom’s story ended with the Marine protagonist’s defeat of the second Spider Mastermind in a gateway between Hell and Earth. Stepping through a portal to Earth which opens after the creature’s death, however, there is a cliffhanger ending — it is discovered that the demons which invaded the Mars moonbases have now invaded Earth as well.

After Earth’s major cities are left in ruins by the attack, the human survivors await evacuation from a starport, but the demons have surrounded it with a barrier of flames. All of humanity’s remaining soldiers make a desperate assault on the starport, but eventually they are annihilated and only the Marine remains.

Fighting through the starport, the Marine manages to lower the demonic defenses, allowing the survivors to escape to the safety of space. Left behind, he at first prepares for death, but soon receives a radio message from the ships’ commanders that they have pinpointed the source of the demonic invasion not far from his current location. He fights through the ravaged city, where Hell’s reality is once again beginning to merge with our own, twisting and corrupting the heavily damaged ruins. After finding the portal to Hell and returning once more to the underworld, the Marine eventually confronts the ultimate source of the hellspawn, a gigantic demon. Pumping his rockets into the creature’s exposed brain, it dies, devastating miles of Hell’s surface in all directions in its death throes, ending the invasion and giving humanity a chance to rebuild.

Grand Theft Auto: San Andreas. The Definitive Edition (Русская версия)

GTA: San Andreas — Definitive Edition включает в себя полностью перерисованные модели персонажей и транспорта, улучшенные текстуры объектов, зданий и окружающей среды, обновленное освещение, детализированные тени и эффекты, а также множество других улучшений, включая анимации и разрешение экрана. Как и в оригинальной игре, предстоит играть за протагониста по имени Карл Джонсон, он же СиДжей. События берут начало в 1992 году. Карл приезжает на похороны матери, где его встречают как старые, так и новые друзья, среди которых брат с сестрой Свит и Кендл, парень последней по имени Цезарь Виальпандо, а также Райдер и Биг Смоук.

Legal issues in Germany

According to the German Strafgesetzbuch §86a, the usage of unconstitutional symbols is forbidden outside of certain contexts such as research, teaching and others. Because the two secret maps called Wolfenstein and Grosse use swastikas, the German version does not contain these maps to prevent the game from being the subject of search and seizure procedures (as Wolfenstein 3D had been, which was banned for 20 years in Germany). This means that it is forbidden to sell, hire or otherwise give the game to anybody, although merely owning the game is legal.

On 31 December 1994 (date of official announcement), however, the game was put on the Index of the Bundesprüfstelle für jugendgefährdende Schriften (Medien), which means only that the game can not be advertised, sold, rented, or otherwise given to minors.
This restriction applies to all versions of the game, except for the Game Boy Advance version.

The German release is engine version 1.666, and doom2.wad is a little bit smaller than its standard, as a result of the removed content. Under MS-DOS, when the player attempts to use the level warp cheat for either of the secret maps, the game instantly crashes, because the code for the maps is still there, but the maps are simply removed.

Following an appeal by Bethesda Softworks (now owning ID Software) Doom and Doom II have been taken from the Index of the Bundesprüfstelle für jugendgefährende Medien (BPjM). The restriction on the two games expired on 31 August 2011 following a meeting of the BPjM. The decision was based mainly on the fact that in context with modern day video games the violence depicted in Doom and Doom II can’t be described as realistic anymore and its pixelated presentation makes it more cartoonish in nature. This didn’t include the Doom II version containing the two Wolfenstein levels with its swastikas and SS soldiers.

In 2019, Doom II was struck from the index together with Wolfenstein 3D and is now available in Germany without restrictions.

Atlas

Main games
  • Doom, The Ultimate Doom
  • Doom II, Final Doom, Master Levels, No Rest for the Living
  • Doom 64, PSX Doom, Jaguar Doom, and others…
  • Doom 3, Resurrection of Evil, BFG Edition, The Lost Mission, Doom 3: VR Edition
  • Doom (2016), Doom VFR
  • Doom Eternal; The Ancient Gods, Part One; The Ancient Gods, Part Two
Related games
  • Heretic, Hexen, Deathkings of the Dark Citadel
  • Strife, Veteran Edition
  • Chex Quest, Chex Quest 2, Chex Quest 3
  • Hacx, Harmony, Urban Brawl
  • Freedoom, Blasphemer, Zauberer
  • Doom RPG, Doom II RPG, Doom Resurrection, Mighty Doom
  • All games…
  • id Software, Raven Software, Rogue Entertainment
  • Timeline
Community
  • Doomworld, Cacowards, Top 100
  • Editing tutorials
  • Fan-made Doom games
  • The idgames archive
  • People and Quotes
  • Speedmapping
  • Speedrunning
  • Texture packs
  • WADs and mods
  • Websites, Forums, IRC
Media
  • Artwork and Cover art
  • Music
  • Official merchandise
Gameplay
  • Automap
  • Bots
  • Cheat codes
  • Easter eggs
  • Environmental hazards
  • Items: powerups, weapons, bonuses, and more.
  • Levels: maps, walkthroughs, and speedruns.
  • Monsters
  • Multiplayer games
  • Player character
  • Player controls
  • Skill levels
  • Weapons and Ammo
Technical
  • Bugs and quirks
  • Command line arguments
  • Demos
  • Doom engine
  • Environment variables
  • Executable hacks
  • File formats
  • Lumps
  • Networking component
  • Release versions
  • Rendering engine
  • Source code
  • Source ports
  • Source modifications
  • WAD file format
All content
  • Alphanumerically
  • By category

Gameplay[edit]

Doom II CD from the Depths of Doom collection.

In terms of gameplay, Doom II is similar to the first game, adding only incremental changes to its formula in the form of new monsters and a new weapon. To progress, the player must still navigate non-linear levels, find keys, and unlock new areas while defending against an onslaught of demons. Technologically and graphically the game is identical, though due to more complicated levels and larger fights the base system requirements for the game were higher.

One of Doom II’s most significant changes over its predecessor is that it takes place over a single linear sequence of levels — the episode-based structure of the first game was abandoned, as was the map shown on intermission screens; this means that the player no longer has to find new weapons at the start of each episode. Occasional textual interludes are used to advance the story, in the same fashion as the first game’s episode endings.

While Doom II’s level design is ostensibly based on structures and locations on Earth, in practice it retains much of the abstract design of the first game. Early levels present a techbase theme representing the military starport. The mid-game presents levels with an urban city theme that the player navigates attempting to find the origin of the demonic invasion. The later levels are intended to represent Hell merging with reality, and therefore have a style reminiscent of the Inferno episode of the first game.

Doom II’s new monsters include the heavy weapon dude, Hell knight, mancubus, revenant, arachnotron, pain elemental, arch-vile, and Icon of Sin. The SS trooper from Wolfenstein 3D appears in a cameo in two secret levels which reproduce maps from Wolfenstein 3D. Commander Keen also appears, albeit in effigy. According to Sandy Petersen, the new monsters of Doom II had originally been intended for the first game and had been left incomplete — this is corroborated by the timing of their sculpting by Gregor Punchatz as well.

Also introduced is the super shotgun, a more powerful double barreled version of the shotgun from the first game. The Megasphere is additionally introduced as a more powerful version of the Supercharge power up, offering a maximum amount of both health and armor.

Design[edit]

The Ultimate Doom CD from the Depths of Doom collection.

The expansion’s design was led by John Romero with American McGee and Shawn Green. Romero recruited two prominent level designers from the fan community to complete the team: John Anderson (Dr. Sleep), who would later help John Romero with Daikatana; and Tim Willits, who eventually became id Software’s lead designer. A few extra new graphic assets were created by the artists.

Ultimate Doom was produced as a retail version of Doom while id Software was involved in other projects. John Carmack has explained that it was always a secondary focus spearheaded by GT Interactive.

The plot of the new episode is indicated to occur between the events of the original game and Doom II. Though the exact location of the new levels is unknown, the ending of episode 3 implies that the protagonist is on Earth after entering the hidden doorway from Hell. The ending of the new episode declares that the spiderdemon had already sent forth its legions, and that the player is aware of them rampaging through Earth’s cities.

As Doom II features were present in the executable, some of these, namely 17, the key-requiring switches, and other linedef actions such as blazing doors were used in the additional levels.

In addition to making two of the new levels, John Romero modified the first level of his first episode, Knee-Deep in the Dead, to allow more circulation among opponents during deathmatch games by adding openings into the central courtyard.

Grand Theft Auto: The Trilogy. The Definitive Edition (Русская версия)

Grand Theft Auto III. Все начинается в Либерти-Сити. Идите куда угодно и делайте, что вам захочется. Безжалостный криминальный мир станет вашим, если у вас хватит смелости его покорить. Grand Theft Auto: Vice City. Добро пожаловать в 1980-е… Проживите историю Томми Версетти, полную предательств, возмездия и неоновых огней тропического Вайс-Сити. Все богатства этого города станут вашими – нужно только протянуть руку. Grand Theft Auto: San Andreas. За окном – начало 1990-х. После того, как пара копов повесила на него убийство, которого он не совершал, Карл «Си Джей» Джонсон должен отправиться в путешествие, чтобы обезопасить близких и установить контроль над улицами штата Сан-Андреас.

Локации

Стоит отметить, что в отличие от игры 2004 года, новый проект радует глаз обилием различных локаций. И чтобы в этом убедиться, что мы рекомендуем вам Doom скачать торрент на нашем замечательном сайте. Здесь каждый новый уровень не похож на предыдущий. А что касается темных коридоров базы, то они чередуются с красно-бурыми пейзажами марсианской пустоши. Несмотря на то, что игра линейна, геймеру все равно необходимо изрядно повозиться для прохождения в очередной зал. Множество запутанных лабиринтов заставят вас пошевелить извилинами. Хорошо, что доступна 3D карта местности, которая хотя бы немного облегчит жизнь в кишащем чудовищами мире.

Features[edit]

  • Implementation of Heretic, Hexen, and Strife’s editing features, including ACS, hubs, terrain effects, the Hexen map format, and more.
  • Support for almost all of Boom’s editing features.
  • Support for several MBF extensions, including friendly monsters and loading DeHackEd patches from within WAD files.
  • Support for UDMF.
  • Support for FraggleScript with permission of Simon Howard (Fraggle).
  • A large array of extensions to ACS, including new operations, functions, and a more advanced bytecode format.
  • Support for all Doom engine games.
  • Removal of most vanilla Doom limitations.
  • High screen resolutions, including widescreen, with optimizations for modern processors.
  • Translucency in regular, additive, subtractive, and reverse subtractive varieties.
  • A console.
  • Additional control options including crosshairs, free look, jumping, swimming, and crouching configurable via Quake-style key bindings.
  • Choice of multiple MIDI devices, including OPL emulation, Gravis Ultrasound emulation, TiMidity++ and FluidSynth among others.
  • Many supported sound and image formats (see supported data formats at the ZDoom wiki for a complete listing).
  • Enhanced texture definition lump allowing use of any graphics used by the game as patches, and allowing effects such as scaling, blending, rotating, and mirroring.
  • Flat and texture mixing.
  • DECORATE — a simple yet powerful content definition language for actors, states, weapons, inventory, and more.
  • UDP Internet and LAN networking inherited from Linux Doom.
  • Walking over/under monsters and other things.
  • Runs under Windows 98, NT, XP, Linux and Mac OS X.
  • Support for Doom Connector and Player Connector network games.
  • Portals, 3D floors, 3D middle textures, slopes and colored lighting.
  • Decals on walls for scorch marks and blood splatter.
  • Support for custom player skins compatible with Doom Legacy.
  • A chasecam and many camera effects, including Duke Nukem-style security camera and Unreal-style skyboxes. Cameras can replace the player view, allowing for scripted cutscenes or alternative gameplay, such as mimicking a sidescroller.
  • Support for using the features of every Doom engine game in all of them — for example, a Doom map can feature Strife conversations, Hexen scripting and actors that use Heretic codepointers.
  • Support for loading resources directly from ZIP (.pk3) or 7z (.pk7) files, making the use of the traditional WAD file format optional except for map lumps.
  • ENDOOM and animated start up screen support

Новый мир Doom для исследования

Запустив GZDoom, вы можете потестировать работу геймпада и даже обнаружить многопользовательский кооператив или классический режим deathmatch, реализованные с помощью сетевых функций. ZDaemon – это специальный исходный порт Doom, интересный для изучения и настроенный для многопользовательской игры. С помощью этого порта можно легко находить соперников/напарников и подключаться к многопользовательским серверам Doom, созданных фанатами.

Если вам откровенно наскучили имеющиеся уровни, то обратите внимание на удивительные моды Doom и вариации игры на ModsDB. В число фаворитов фанатов входят Brutal Doom, Evernity и Pirate Doom

Очевидно, что большинство созданных игроками WAD, наряду с самой оригинальной игрой Doom, очень жестокие и не подходят для детей. Но, если вы избавлены от любопытных глаз, то можем лишь пожелать вам счастливой охоты на демонов!

Особенности игры

Что касается визуальной составляющей этой игры, здесь сложно возлагать большие ожидания. Оригинальная игра вышла в далеком 1993 году, когда многие современные пользователи еще даже не родились. Поэтому многих может расстроить отсутствие детализации и мрачное оформление. Однако, чего у DOOM не отнять, так это атмосферности. Графика в игре выполнена именно так, чтобы заставить геймера максимально погрузиться в происходящее на экране смартфона. Ко всему прочему, здесь даже есть моменты, которые могут вас напугать. Правда, для этого используются примитивные скримеры, но свою дозу адреналина получить можно. Это все делает из DOOM игру, от которой невозможно оторваться часами.

Для многих действительно важным вопросом станет управление в игре. Ведь DOOM изначально разрабатывалась для персональных компьютеров и никак не затачивалась под управление с экранов сенсорных телефонов. Собственно, на момент выхода игры никаких сенсорных смартфонов даже не существовало. Тем не менее, разработчики отлично справились с адаптацией и предусмотрели для игроков очень удобное и комфортное управление, которое позволит не утруждаться. Здесь есть виртуальные кнопки и джойстик, так же, как и во многих других мобильных шутерах.

About DoomWiki.org

The Doom Wiki is an extensive community effort to document everything related to id Software’s masterpiece games Doom and Doom II, other games based on the Doom engine, Doom 3, Doom (2016), Doom Eternal, and more. We have created 14,258 articles to date.

This site is a wiki, so everyone is encouraged to create and edit articles. New contributors should read our FAQ first. If this is your first time using a wiki, be sure to check out the basic editing instructions as well. If you need additional help, or wish to discuss general aspects of this wiki, pay a visit to the Central Processing discussion board.

See the news board to read and post news about ongoing or upcoming events in the Doom universe.

Где скачать и как установить Doom на Mac

GZDoom работает и на Mac! Как только вы установите его, он будет работать так же, как версия для Windows.

1. Скачайте GZDoom с официального сайта. Вам понадобится файл с описанием Macintosh (Intel). Откройте загруженный файл DMG и перетащите значок GZDoom.app в папку приложений.

2. Скачайте ZIP-архив файлов Freedoom WAD и распакуйте его.

3. Перед запуском игры необходимо создать специальную папку для файлов Doom WAD, чтобы GZDoom мог их найти. Папку эту необходимо расположить по пути ~/Library/Application Support/gzdoom. Для этого:

В Finder нажмите ⌘Cmd + ⇧Shift  + G, вставьте ~/Library/Application Support/, а затем нажмите «Перейти».

Создайте папку с именем gzdoom в ~/LibraryApplication Supportи скопируйте в нее все файлы из распакованного архива WAD, загруженного в пункте 2.

4. После копирования WAD закройте окно Finder и перейдите в папку «Приложения». Дважды щелкните значок GZDoom.app, чтобы запустить его.

При первом запуске GZDoom.app появится сообщение: «Файл GZDoom.app невозможно открыть, так как Apple не может проверить его на наличие вредоносного ПО».

Этим уведомлением macOS предупреждает, что для запуска GZDoom, необходимо предоставить специальное разрешение на запуск. Приложение GZDoom не является вредоносным. Однако, поскольку это бесплатный проект для любителей, он не зарегистрирован в Apple. Логично, что macOS блокирует программу, как по умолчанию и все другие неизвестные.

Нажмите ОК в появившемся окне и перейдите по пути Системные настройки → Защита и безопасность → Основные. В нижней части окна вы сможете увидеть, что «Приложение GZDoom.app заблокировано, так как его автор не является установленным разработчиком». Нажмите кнопку «Подтвердить вход».

После чего появится другое всплывающее окно, в котором необходимо нажать кнопку «Открыть». Эти действия не нужно будет повторять в дальнейшем, приложение будет запускаться без уведомлений безопасности.

5. Если в папку gzdoom в пункте 3 было загружено несколько WAD-файлов, то при запуске приложения появится список доступных WAD, из которых можно выбрать нужный вариант. Выберите ту карту, на которой вы хотите играть, и нажмите «ОК».

По умолчанию GZDoom должен работать в полноэкранном режиме с разрешением экрана вашего рабочего стола. Чтобы изменить настройки графики, нажмите Escape. Затем с помощью клавиш со стрелками выберите Options → Display Options или Options → Set video mode, а затем нажмите Ввод.

Запускайте классическую игру для PC на вашем Mac и получайте от нее удовольствие!

List of supported games[edit]

Classic Doom-engine IWADsedit

  • Doom v1.2 or later, including Ultimate Doom
  • Doom II; development versions even support the modified IWAD included as a bonus with Doom 3: BFG Edition
  • Final Doom
  • Heretic
  • Hexen
  • Strife, including both demo versions
  • Chex Quest

Stand-alone modsedit

  • Action Doom II: Urban Brawl
  • The Adventures of Square
  • Chex Quest 3
  • Hacx v1.2 or v2.0
  • Harmony
  • Hedon
  • Rise of the Wool Ball

In addition, ZDoom offers aliases that allow use of free IWAD projects Freedoom and Blasphemer as alternatives instead of replacements. See list of supported games at the ZDoom wiki for further information.

Gameplay

Doom II is not a dramatically different game from its predecessor. There were no significant technological developments and no major graphical improvements; gameplay still consists of the player navigating non-linear levels, picking up keys to unlock new areas, and killing as many monsters as possible.

Unlike Doom, Doom II takes place over a single continuous sequence of linked levels, with brief textual interludes in order to advance the story, whereas the original Doom separated eight levels each into three episodes and a bonus fourth episode with a text interlude shown after beating the eighth level of each episode. The intermission screens following each level show a simple background image instead of a map. The player can carry his weapons throughout the entire game (unless he is killed, of course), rather than starting from scratch several times as one
episode ends and another begins.

The level design, as with Doom, is only loosely based on the areas the player is supposed to travel through. The initial third of the maps have a techbase theme as the player moves through the different military installations of the starport. Afterwards, as the player roams the cities and residential areas searching for the source of the infestation, the levels have an urban look and somewhat resemble terrestrial locations. Toward the end of the game, Hell has begun to merge with reality, and the final levels take place in a nightmarish, Dante-esque subterranean miasma of flowing lava and hot springs.

New enemies include the Heavy Weapon Dude (a.k.a. Chaingunner), Hell Knight, Mancubus, Revenant, Arachnotron, Pain Elemental, Arch-vile, and a new final boss. Being far more varied and innovative than the original Doom monsters, these dramatically changed the single-player gameplay.

The Wolfenstein SS from Wolfenstein 3D appears in the two secret levels, which are throwbacks in design (and music) to the Wolfenstein 3D. Also, a Commander Keen figure makes a cameo in the second secret level.

The player’s only new weapon is the super shotgun (double-barreled shotgun). There is also one new powerup, the megasphere, and a few new decorations, including a burning barrel, a couple of lamps, six hanging mutilated corpses, and three other small pieces of gore.

Doom II required slightly more powerful hardware than its predecessor, due to having larger and more complicated maps with a larger amount of enemies.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector