Characters (cry of fear)
Содержание:
Dead/My Life Ends Here (Bad Endings)
He Awaits…
Simon enters this nightmare if the player gets any of the bad endings. Simon finishes his book and commits suicide. The suicide is depicted as Book Simon entering another nightmare. The corridors twist and turn on their own, change positions, Hangers are everywhere, pages with the word SUICIDE are everywhere and the background sound is Simon screaming and cursing phrases such as «KILL YOURSELF», «I’M SICK» and «I’M SO F**KED UP». Simon must cross the corridors and climb through many books that serve as platforms to reach Sick Simon, the final boss of this nightmare.
The books used as platforms
Sick Simon is protected by several metal bars. The players must evade Sick Simon’s psychokinetic attacks and kill the hordes of Faceless that appear. One of them will drop a valve that must be used in the corners of the room where you’re fighting. Once every valve has been used, the metal bars will be lifted. Book Simon (the character you’ve controlled throughout the whole game) will go near Sick Simon, punch him repeatedly, knock him off his wheelchair and strangling him and killing him, finishing the game (which is a depiction of Simon’s suicide).
Костюмы[]
- Half Life Creations Hoodie — можно найти в апартаментах в главе 1.
- Sick Simon Hoodie — пройти игру с четвёртой концовкой.
- Hello Kitty Hoodie — в главе 4 в вентиляционном ходе нажать клавишу использования на дохлой кошке 5 раз.
- David Leatherhoff Hoodie — пройти игру с пятой концовкой.
- Twitcher Hoodie — убейте Медленного топором Летхорфа на уровне «Heaven». Чтобы открыть уровень «Heaven» нужно положить пакет в жёлтый ящик у университета.
- Mod DB Hoodie — можно найти на кухонном столе в квартире в главе 3, когда поднимаетесь на крышу.
- Afraid of Monsters Hoodie — можно найти внутри университета в главе 4.
- Camo Hoodie — пройти игру со второй концовкой.
- Black Metal Hoodie — пройти игру с первой концовкой.
- Awesome Hoodie — пройти игру с каждой концовкой по крайней мере один раз (1, 2, 3, 4, и 5 концовки)
- Team Psykskallar Hoodie — пройти игру с третьей концовкой.
- Custom Hoodie — открыть все костюмы (также нужно пройти игру полностью после открытия каждого костюма)
Depressed Simon
To get this Easter egg, you need to unlock the secret package first by getting ending 4. Once you have done this start a new game, and take the secret package from the secret room, and continue through the game as normal. Once you get inside the TL trading building, use the secret package on one of the doors on the top floor, and the door will be unlocked, but the secret package will be gone though. If you head inside you will find a small completely black room with a bench. Simon will be sitting on the bench with his hands on his eyes, and will not react to anything. The model used is the same one from the very first nightmare sequence in the game where he punches a mirror and was also one of the first Simon models created for Cry of Fear (which was also shown on one of the very first trailers of CoF as well as in this early gameplay footage)
You Will Not Survive
Will you escape?
This nightmare sequence occurs right after the «…» nightmare sequence. Simon enters this nightmare after exiting the corridors. Simon finds himself in a normal hallway, he then enters the door in front of him, where he finds 4 doors and a page that serves as the only clue to cross the doors in the correct order. Once this is done, Simon enters a bloody maze. He must escape this maze while avoiding Hangmen. He finds the exit but before reaching it, he has a flashback. He then temporarily loses the use of his legs and starts crawling to reach the door and get to the other side and exit the nightmare.
История[]
Саймон — 19-летний мужчина, страдающий от тревоги и депрессии. Перед событиями Cry of Fear (как видно из первого ролика в игре) Саймон стал жертвой аварии, в ходе которой он был пригвожден к зданию на машине при попытке помочь раненому поздно ночью. Несмотря на то, что он пережил этот инцидент, он был изуродован до пояса и прикован к инвалидной коляске на всю оставшуюся жизнь, подвергая его дальнейшей психической травме, которая заставила его стать отшельником и злодеем в своей собственной жизни. Доктор Пурнелл был назначен психиатром Саймона после несчастного случая, и с помощью когнитивной терапии Саймону было поручено написать книгу о своих эмоциях и тревоге, чтобы избавиться от психологической травмы, которую он перенес в «черном дне» (название Саймон дал сам после аварии).
Саймон написал книгу в соответствии с поручением, и начались события Cry of Fear — разворачивающиеся события представляют собой метафорическое описание разума Саймона и его битвы за чистку внутренних демонов посредством письма. Действия, предпринятые во время игры, показывают, как работает терапия.
Саймон, которым управляет игрок в Cry of Fear, на самом деле является ментальной проекцией Саймона которая борется с травмой в сознании настоящего. Судьба обоих Саймонов зависит от того, какая концовка будет разблокирована из-за действий, сделанных во время игры.
Relevance to Simon
Oddly stacked furniture gives the apartments a very startling and oppressive feel
Due to the appearance of the bloodied apartment room, and its similarity to the one seen in the endings, including the relevance to Simon in the Doctor’s Story, this is most likely the apartment Simon was living in.
The apartments are unique within the Game’s environments, as each time Simon passes through them to face a new challenge (Finding the unknown caller, then escaping with the elevator, then returning to acquire a fuse) they appear to take on a more surreal, warped, and oppressive feel, with the appearance of rooms changing drastically, bars appearing out of nowhere, and furniture in apartments stacked in manners that seem to defy the laws of physics, giving them an incredibly strange and oppressive feel. Whether or not this is meant to imply further significance upon them to Simon, or whether they were just designed this way to set the tone for the game early on is unclear, either way the manner in which they change is unique as all of the other locations that Simon backtracks through maintain a consistent visual appearance.
Trivia
- There are 3 sound files in the slower3 folder which are never used on the Slower3 in-game. They are called slower_alert10 up to slower_alert30. Although these alerts are heard in the beta of Cry of Fear also in the 11 minute co-op video.
- The Slower and the Suicider both have a head texture that says «E.T.»
- Slowers are the equivalent to Twitchers from Afraid of Monsters.
- Slower 10-2 is modeled after the original slower design from the Beta-stage of Cry of Fear, with only a few subtle changes, such being the model’s head having no eyes, the clothes on the 10-2 variant are bloodier, and its skin is more of a apricot tan than a zombie pale.
Другое[]
Steyr TMP
Примечание: получить это оружие можно только если вложить деньги в проект Team Psykskallar. По данным с официального сайта игры , для получения ТМР необходимо пожертвовать сумму от $10 USD.
Плюсы:
- Очень высокая скорострельность.
- Отлично подходит для ближнего боя.
Минусы:
- Боеприпасы к нему встречаются редко.
- Только 4 обоймы у этого оружия в Режиме Выживания.
- Может быть неточным.
- Нельзя использовать с чем-либо одновременно.
- Урона столько же, сколько и у Глока 19.
Heckler & Koch MP5
Примечание: раньше данное оружие было доступно лишь при создании карт. Однако после недавнего обновления MP5 стал доступен всем желающим. Для этого нужно вступить в группу в Steam (https://steamcommunity.com/groups/cofmp5), запустить игру, зайти в секретную комнату с разблокированными предметами и на столе будет лежать MP5.
Плюсы:
- Очень высокая скорострельность.
- Удобный прицел.
- Лучше, чем TMP.
- Отлично подходит для ближнего боя.
- Доступен в самом начале игры.
Минусы:
- Отсутствует в КО-ОП режиме.
- Большое дульное пламя.
- Стреляет только в автоматическом режиме.
- Боеприпасы к нему крайне ограничены.
Цифровой фотоаппарат
Цифровой фотоаппарат
Открывается после прохождения игры на любой сложности с любым финалом не более чем за 2 часа 30 минут. Также этим фотоаппаратом пользуется игрок в начале игры.
Плюсы:
- Если сфотографировать обычного врага, он больше никогда не сможет двигаться.
- Не требует патронов.
- Не влияет на оценку вашей игры в финале.
- Может использоваться, чтобы остановить Бегуна с бензопилой.
Минусы:
- Боссы неуязвимы к нему.
- Не может останавливать врагов во время заскриптованной анимации (например, Сточу, встающий из под воды и т.д.).
Famas
Реакция Саймона на Famas «Агх… Аргх… Французский!»
Famas — штурмовая винтовка, которая открывается после завершения игры на уровне сложности Кошмар.
Плюсы:
- Высокая скорострельность.
- Умеренный урон.
- Бесконечные боеприпасы.
Минусы:
- Трудно приобрести, поскольку уровень сложности Кошмар затруднит даже опытных игроков.
- Чрезмерно большое дульное пламя, из-за которого можно легко потерять из виду свою цель во время стрельбы.
- Вследствие бесконечности боеприпасов к нему игроки перестают точно целиться.
Книга Саймона
Книга Саймона
Стреляет огнём
Плюсы:
- Высокий урон.
- Не требует патронов.
- Огонь из книги может использоваться для освещения.
- Не влияет на точность.
Минусы:
- Появляется только при завершении игры на уровне сложности Кошмар с классом S.
- Закрывает часть экрана при её использовании.
- Огонь не полетит на бесконечное расстояние как, например, пули.
- Из-за того, что Книга очень сильная, игра может стать скучной.
Browning HP, 9 мм.
Пистолет используется в концовке 4 во время битвы с финальным боссом. В игре он называется «Browningwheelchair».
Плюсы:
- Очень точный даже без прицеливания.
- Очень быстрая скорость перезарядки оружия.
Минусы:
- Доступен только в концовке 4 во время битвы с финальным боссом.
- Никаких дополнительных боеприпасов к нему.
- Скорострельность медленная по сравнению с другими пистолетами.
- Не может использоваться прицел.
- В него вмещается 13 патронов (Это на 2 меньше, чем у Glock 19).
Модель AK-47
City Sewers
After escaping from the apartments, Simon is required to call a number found on a magazine, advertising to help people with depression. Simon speaks to a person and requests help, however a person with a sinister voice just gives him the following advice:
“ | Follow the path of inequity… yield not to the light… darkness is your new master. The number… remember the number and you shall proceed… 5…2…4…7… | ” |
— The advice |
The main sewer, Simon faces attack from a Sewmo
After unlocking the door, Simon navigates through an underground tunnel network and gains access to the sewer, and it is split into three main areas.
Main Sewer: The main sewer appears to be relatively large, with red brick tiling, Simon faces several Sewmos, and must break through a grate to gain access to the next part of the sewer. This area contains little natural light, and is difficult to navigate without a light source
The sub-roadway sewer section, collapsed
Sub-Surface Sewer: After breaking through the grate, Simon comes to a large open air area, in which it appears the surface of the above road has collapsed. This appears to be a sub-surface sewer that is used to drain water away from the road or pathway above. It is most likely the grate you break through is a sluice grate, to drain the water into the main sewer when it reaches a high enough level
Maintenance Area: After escaping the sub surface sewer and walking through a construction site, Simon goes down a ladder to some caves, which represent the Sewer’s maintenance area. The maintenance area is in 2 main sections. The first has some storage cupboards, a combination locked door, and a puzzle requiring Simon to obtain a lighter, which is used to ignite a pool of oil and destroy a rope, allowing Simon to obtain the key for the inner section. After unlocking the inner section, Simon witnesses Doctor Purnell decapitate an individual with a saw, and must do battle with Mace to find the key to the exit corridor. After turning a number of cranks to electrify the water (the purpose of this is never explained), mace is killed, and the key must be cut free. Simon walks through a locker room, and into what appears to be a supervisor’s office to retrieve a saw and cut the key free. After unlocking the exit door, Simon experiences another nightmare sequence, and when that ends he can finally leave the sewers behind and gain access to the city.
The inner caves
The Locker Room
The Supervisor’s Office
His fate
Following the conclusion of the game, the ending unlocked decides the fate of the real Doctor Purnell. If Simon chose to not trust him with the gun, either Ending 1 or Ending 3 is unlocked — in which Simon murders Purnell in his apartment, regarding his attempts at helping him either to be done out of spite or simply to be useless, respectfully. But if Simon trusts him with the gun, Ending 2 or Ending 4 are unlocked.
In Ending 2 Simon commits suicide following his murder of Sophie and he openly states his apologies to Purnell in the final notes of his book, stating that not everyone can be saved. In Ending 4 Simon does not kill himself and is instead convicted to a mental hospital following a psychotic break that causes him to accidentally shoot two police officers. Purnell then becomes Simon’s official mentor in the asylum, working to bring Simon back to mental health (something that Simon is grateful for).
Completing the game with any ending will unlock «Doctor Mode». You play as Doctor Purnell, armed with the Taurus Revolver and equipped with a nightvision built-in gasmask. He will have to battle through armies of monsters created by Simon’s mind in order to get into the apartment which Simon lives in, to destroy the book Simon has written.
Второй кошмар[]
Саймон входит в этот кошмар после того, как он увидит галлюцинацию Незнакомца в коридоре с настольной лампой. Показывается кровавый коридор.
Идя по пути, Саймон замечает доски со словами, написанными кровью:
«WHAT DO YOU THINK?» (ЧТО ВЫ ДУМАЕТЕ?)
«DO YOU LIKE THIS?» (НРАВИТСЯ ЛИ ВАМ ЭТО?)
«YOU DON’T KNOW ANYTHING…» (ВЫ НИЧЕГО НЕ ЗНАЕТЕ…)
«IF YOU JUST COULD UNDERSTAND» (ЕСЛИ БЫ ВЫ ТОЛЬКО МОГЛИ ПОНЯТЬ)
«I NEVER WANTED THIS» (Я НИКОГДА НЕ ХОТЕЛ ЭТОГО)
В конце находится дверь с окончательными словами: «I JUST WANT YOU TO DIE… JUST… DIE» (Я ПРОСТО ХОЧУ, ЧТОБЫ ТЫ УМЕР… ПРОСТО… УМЕР)
По пути будут воспроизводиться звуки, повторяющиеся снова и снова.
Когда Саймон войдёт в комнату, он окажется в другом коридоре, на сей раз с нормальными стенами. (не кровавыми, как раньше). Однако, когда Саймон продвинется дальше в кошмар, из пола вылезут руки, появятся крики, здоровье начнет медленно уменьшаться. Саймон должен добраться до двери, ведущей к выходу из этого кошмара как можно быстрее.
Story
Biden warns you This page contains spoilers you can avoid. Go back to the game, coward. |
Simon is a 19 year old male and an individual plagued with anxiety and depression. Before the events of Cry of Fear (as seen in the first cutscene of the game), Simon was the victim of a hit and run wherein he was pinned to a building by a car whilst trying to help an injured man late at night. While he surprisingly survived the incident, he was crippled from the waist down and confined to a wheelchair for the rest of his life, subjecting him to further mental trauma which drove him into becoming reclusive and spiteful of his own life. Doctor Purnell was assigned as Simon’s psychiatrist following the accident, and using Cognitive Therapy, Simon was instructed to write a book about his emotions and anxiety to get all the trauma out of his head that he had suffered from «The Black Day» (the name Simon gave himself about the accident).
Purnell talking with Simon about his treatment
Simon authored the book as instructed and the events of Cry of Fear begin — the events unfolding being a metaphorical depiction of Simon’s mind and his battle to purge his inner demons through writing, the actions taken during the game showing how well the therapy works. During the events of Cry of Fear, Simon is confronting his trauma directly by writing the events into the book, with each boss fight representing a major point in his life to where he has suffered some form of trauma, or the many metaphors in-game representing the state of his mind.
The Simon played as over the course of Cry of Fear is in fact a mental projection of Simon and what combats the trauma inside the real one’s mind. The fate of both Simons depends on what ending is unlocked due to the actions made during the game.
Overview
Little is known about his school or personal life — something his doctor notes as topics Simon refuses to discuss. Simon has been known to self-harm, as indicated by the cuts on his left wrist when the player heals using the morphine syringes in the game. It is suggested in the game that Simon lives with his mother (the significance of this could be that she helps support him when he visits Doctor Purnell); however, this is not made fully clear and real life cutscenes show him living in a different apartment on his own, and almost no mention is made of a father or other relatives has been made. It is known that Simon is suffering with depression, with his only friend outside his home appearing to be Sophie, whom he harbours romantic feelings for, which are unfortunately not reciprocated.
Simon is voiced by Stig «DragonNOR» Sydtangen, who also voiced the main character in the Half-Life 2: Episode Two horror mod, Grey, in addition to several other projects. For more information, check out his .
Stephano
Stephano figurine
Initially, it was an Easter Egg only released for PewDiePie, but was later released for everyone who had the mod. To find it, after breaking the brick wall to reach the yellow doors, you must run straight and jump while pressing the action button to open the door in the ceiling. You’ll enter a room in which you’ll find a morphine syringe and the Stephano figurine on a table. If the players touches it, Simon will say «Stephano? What the fuck PewDiePie!» then the wall in front of him will collapse, revealing a Handcrab (an enemy from Afraid of Monsters which behaves exactly like a Headcrab from Half-Life) on another table which will immediately attack the player. The Handcrab is nicknamed «Ruben» by PewDiePie in his Afraid of Monsters Playthrough videos, which is (probably and highly likely) the reason of the Handcrab’s appearance for PewDiePie.
This Easter egg is available since Patch 1.2 or later version excluding 1.6. Since version 1.6 (standalone release), this Easter egg has been completely deleted.
Данные[]
Жизнь Саймона до событий Cry of Fear намекается на диалоги и воспоминания. Саймон вырос в Кирквилле, его родном городе со своей матерью, однако ничего не говорится о его отце, и неизвестно, встречал ли Саймон его. Во вступительной цитате Саймона он утверждает, что всю свою жизнь он чувствовал себя одиноким, что свидетельствует о том, что он чувствовал себя так, словно у него было не так много друзей, и большую часть времени он жил один с единственной компанией, исходящей от его Матери. Намек на то, что Мать Саймона чрезмерно защищена, что подтверждается ее текстовыми сообщениями, которые она посылает ему на протяжении всей игры, что, вероятно, означает, что Саймон не часто общался в молодости.
Согласно воспоминаниям, доктор Пурнелл говорит, что Саймон долгое время жил с психическими проблемами, которые оказались Тревогой и Депрессией, которые, по словам Саймона, вызваны его одиночеством (по словам Саймона из IRL трейлера, он утверждает, что «беспокойство и депрессия контролируют мою жизнь каждый день»). Иногда Саймон садился на поезд до Стокгольма и совершал одинокие прогулки по городу, что, скорее всего, помогло бы ему отвлечься от одиночества. Саймон, как показано, иногда курит, что может доказать, что он переживает стресс. Из появления сумки Саймона подразумевается, что он является поклонником хеви-метал музыки, и из логотипа на задней части его толстовки он, кажется, посещал концерты.
Her Fate
Sophie killed by Simon in his apartment
The fate of the real Sophie is decided in the ending of the game. If Carcass was left alive, then either Ending 1 or Ending 2 are unlocked, both endings showing that Simon murdered Sophie and stashed her body away among a large amount of blood in his bathtub before killing himself. But if Carcass is killed, then either Ending 3 or Ending 4 are accessed.
In Ending 3 Simon murders Doctor Purnell before killing himself, though he continues to show great appreciation for Sophie’s efforts to help him and in his final notes he requests that whoever reads his book spares her having to know what truly happened to him. In Ending 4, Simon is prevented from committing suicide and following his entry into a mental hospital following the accidental murder of two police officers, Sophie continues to regularly visit him for support. Simon states that although she pretends what has happened to him has done little to hurt her, he can see a great deal of pain in her eyes when she’s with him. This likely led her to find a new male friend to be with, Simon hinting she is in a relationship with him. But with Carcass gone he does not feel grief for this and wishes her the best in life.
The canonical status of the co-op campaign is questioned, though the ending offers a different take on the story. In the ending, the Swedish police manage to prevent Simon from ever being crippled prior to the events of the game, causing none of the occurrences to ever take place. After Simon is saved a short scene plays showing that Simon and Sophie have apparently begun a relationship and are seen walking down the sidewalk together, holding hands.
Psychosis («Good» Ending)
Book Simon
Simon is about to commit suicide after finishing his book, but is prevented from doing so by Book Simon, who opens the door of his apartment and walks away. The real Simon (who’s on a wheelchair as a result of the accident) goes after him, entering another nightmare. There are giant hands with wounds in their wrists, which represents Simon’s self-harming, along with giant spamming eyes. Since the player takes control of the real Simon, he will move slowly due to being in the wheelchair (you can move faster if you tap the W key at the correct timing). Book Simon will appear 3 times and shoot the real Simon for a certain amount of time. Once real Simon reaches a dark, long hallway, Book Simon will appear armed with a flare and a sledgehammer ready to kill Sick Simon, but Sick Simon kills him and finishes the nightmare.
Simon’s final nightmare, where he faces Book Simon
However, it is revealed that Simon did not kill his evil counterpart, but rather two police officers who entered his apartment to stop him from committing suicide. Doctors testify that he was having a psychosis episode and he’s translated to a mental hospital to what is foreseeable to be the rest of his life, receiving treatment from Doctor Purnell and being visited by Sophie. He then comes at peace with himself and finishes his book, saying that it has changed his life.
Страницы из книги[]
- Первую страницу можно получить после прохождения игры. Она объясняет, где можно найти остальные страницы.
- Вторую страницу можно найти под синим грузовиком в Saxon Avenue. Там написана система классов.
- Третью страницу можно найти в лесу в главе 6, на левой стороне поляны, где Бегун с бензопилой гоняется за вами после получения дверной ручки (ВОЗЬМИТЕ СТРАНИЦУ ДО ДВЕРНОЙ РУЧКИ). Она объясняет, как открыть секретные предметы.
- Четвёртую страницу можно найти в главе 4 при прохождении вентиляционных ходов в метро (после получения фаеров). Добираемся до коридора, который имеет 3 вентилятора. Средний частично сломан. Пролезаем туда. Потом смотрим направо и проходим дальше. Страница объясняет, как открыть все костюмы.
- Пятую страницу можно найти в главе 6 после поезда. Идите до конца моста. По правой стороне будет красный разбитый автомобиль с дверью сзади. Страница находится слева от двери. Она объясняет, как открыть секретное оружие.