Мастер minecraft entity wizard в blockbench: все, что вам нужно знать

История

Destroyer: Dude someone made a Herobrine statue that wasn’t here 1 minute ago!

MACseeker: Oh, I made that!

Я этого не делал, но я думаю, что это круто

(Hero303 joined the server)

John2101: Dude is that Herobrine mixed with Entity 303?

Hebris626: Of course not! Herobrine and Entity 303 are just a stupid legend!

Hero303: Who said we are just legends?

Hebris626: Me! Ok stop your idiotic trolling Seeker!

MACseeker: Uh…I didn’t do that?

Hebris626: So what the hell is he!

Hero303: Same as one of you said, I’m Herobrine mixed with Entity 303.

MACseeker: See! I told you guys they are real!

John2101: But…what are we going to do?

Destroyer: Destroy him!

(System: error:files name changing:error:Destroyer)

Destroyer(Hero303): Do you think you can destroy me?

MACseeker: I knew it you can do that! That’s cool!

Hebris626: Seeker stop your idiotic trolling!

(System: error:files name changing:error:Hebris626)

Hebris626(Hero303): Your friend didn’t do that, it’s done by me!

(Time set 18000)

(System: files error deleted:Hero303)

(Hebris626 was slain by Hero303)

(Hebris626 has been banned by Hero303)

Destroyer: What the heck!

(Destroyer was slain by Hero303)

(Destroyer has been banned by Hero303)

MACseeker: It’s left with you and me now, John.

John2101: Let’s do this bro!

Мы с Джоном вытащили меч тени и ведро лавы. Джон бросил ведро с лавой в Hero303 и проткнул его мечом. Меч превратился в лавовый меч, поэтому он попытался ударить Hero303, но Hero303 вызвал cмешанный меч наполовину белый, наполовину красный, и заблокировал атаку Джона. Цвета означают силу, красный означает огонь, а белый — молнию.

MACseeker: But how? Mixed sword is super rare in this server!

Hero303: Kid, do you know something call hack?

MACseeker: Ohhhhh16:22, 2 июня 2021 (UTC)

Я тоже бросил ведро с лавой в Hero303 и вытащил ещё один меч тени. Я выпил зелье скорости II, побежал к Hero303 и сделал то же самое, что сделал Джон, и тоже начал нападать на него. Это не работает.

(John2101 was slain by Hero303)

John2101: Wait, why didn’t you ban me?

Hero303: Banning people is too boring. I like something exciting, e.g fighting. And your little friend can’t handle it alone.

MACseeker: I’m not little!

John2101: Eat Ender Dragons!

(Entity summon success)

Hero303: Ender dragon is just a piece of cake.

(Killed ender dragon)

(Destroyer Enabled cheats)

(Hebris626 Enabled cheats)

Hebris626: We’re back with some mods!

(Set Herbis626’s game-mode to Creative)

Herbris начал блокировать Hero303 черным белым камнем.

Hebris626: It’s call the undeletable bedrock. You’ll never going to break it by tools, commands or hacks!

John2101: Nice one dude!

Hero303: You killed my friend, Nonedead.

MACseeker: You know that name?!

Hero303: He’s my friend. We kill together, hack together and destroy together. You killed him by saying his name. Now, I will kill you.

MACseeker: He will be killed if someone says his name?!

Hero303: That’s why I just know his name from deleter.

Destroyer: Who is deleter?

Hero303: deleter is…

(Deleter joined the game)

Deleter: How dare you tell my name!

Hero303: Sorry deleter, I will…AHHHHHHHHHHHGGGGG!!!

(Hero303 left the game)

Deleter: What a f****king a**hole.

(Server: Don’t say rude word in the server!)

Hebris626: Who are you!?

Deleter: Deleter? I’ll say?

Deleter: Now all of you die…

Внезапно в чате выскочила ссылка. Я вхожу в неё и вижу почту, она пишет:

MACseeker,

I toke over the server now…

Your friend:

Deleter

Я удалил почту и проверил Minecraft.

MACseeker: Oh Notch…

Сервер только что выгнал меня.

(Server disconnected)

(Reason: this is my server)

John: What on earth is that?!

Мой друг спросил меня через чат.

Me: I don’t know, but I know that we will do anything that we could to take back our Minecraft freedom…

(Продолжение следует…)

Hero303

History[]

Java Edition
1.1 ? Players cannot interact with entities from far away in Creative mode.
1.4.2 12w34a Entities can now use portals.
1.9 15w31a Projectile motion has now been changed slightly.
15w36a Most entities (exceptions being items and experience orbs) can now be pushed by other entities.
15w45a Entities bunched up in a 1×1 hole together no longer push away entities touching adjacent corners.
15w49a Projectiles now take the thrower’s momentum into account when the player is falling, flying with elytra, or taking knockback; but not when the player is walking, riding an entity, or flying in Creative mode.
1.11 16w32a Entity IDs have now been changed to have underscores and no capital letters. They can also be used by typing before the IDs, similar to block IDs.
The ID for humans (), Rana, Steve, Black Steve, and Beast Boy () have now been removed.
Pocket Edition Alpha
? The insides of mobs no longer render.
Bedrock Edition
? The insides of mobs now render again.

Biography

Attacking The Hypixel Server

Arbiter 617 unwittingly opens the button to the dimension, where he finds Entity, floating around and fully armed with gear. Entity snarls at Arby, before sending a curse to him and exploding him, leading the stone to break as Entity is freed. Immediately, Entity enters a killing spree. Eventually, he is met by a full armed JapaneseCurry and the two lock in a brutal encounter, in which Entity gains the upper hand.

Entity finishes off remaining survivors, before he is chased by Headscientist, PiggyMintage and another troop. Meanwhile, Arby, with the help of Deliveryman, Hypixel and himself, hunts down Entity. Entity then explodes and kills HeadScientists group, but Deliveryman appears and sucks all his weapons into a chest, before Derp knocks Entity out.

In Animation Life

Entity 303 is busted out of Jail by Herobrine and alongside Herobrine, Werewolf, Null and Dreadlord attacks the server. There, he openly murders Delivery man, but is shocked to realize all his previous victims had respawned. As his group begin terrorizing the server, Steve appears. Steve is then assaulted by the group, where he is knocked out. Entity, Dreadlord and Werewolf are tasked with taking his unconscious body to Herobrine.

Along the way, they are ambushed by Alex, who kills Werewolf and confronts Dreadlord. As Dreadlord braces himself, he notices Entity fleeing, and Dreadlord runs away too. The two are met by Herobrine, who arrogantly sends them to retrieve the command block. As Entity ambushes Alex and Steve, He retrieves the block but is hunted by Alex. In a frantic attempt to lose her, Entity enters various mini game. The crowd eventually confront Entity, who flees and drops the Command Block. After Herobrine retrieves the block, he clicks it and vaporizes all the players in the server.

As Entity and the rest of the group are ambushed by Alex, Entity is teleported to a different world alongside Alex while Steve fights Herobrine. There, Derp utilizes a fish and repeatedly smacks Entity, forcing him to flee. After Entity receives news that Herobrine has died, he is last seen atop a tree in a jungle.

Avenging his Master

In «Animation Life 3», Entity assists his allies in avenging Herobrine. He kills several players, but after throwing his scythe Spintown7 catches it midair, leaving him defenseless. Entity immediately surrenders and is taken into custody by the players. He is last seen being escorted by several players in handcuffs to most likely prison.

Quotes

Annoying Villagers 43

  • «They’re trying to deceive you. They don’t have your best interest. Think for yourself. Ask yourself. What is true? What is real? Who is the real enemy here? Keep asking yourself this over and over again and remember the truth, it needs no defense!»
  • «Wait for me. I’m come find you. Remember my name. I am-«

Annoying Villagers 48

«I foresee a prophecy. You shall become the bringer of light. A ray of hope that will shine upon this world. Or you will become the very darkness you seek to destroy. For it will consume you.»

Annoying Villagers 59

  • «I won’t let you. Domain Protection!»
  • «When did he implant them within him?»
  • «I just need to touch him. Just once! To bring you back. At least… a part of you.»
  • «I wanted, to bring all of you back. But I’m afraid that is no longer possible. Steve. I’m sorry I failed you…»
  • «This is all I can do for you.»
  • «Why? Why are you interfering?»
  • «What purpose do you have with him? Why are you so fixated?»
  • «I’ll agree for now.»
  • «Steve. I wish… I wish…»

Motion of entities[]

«Gravity» redirects here. For the Minecraft Dungeons enchantment, see MCD:Gravity.

Gravity works differently in Minecraft than the real world, as not everything is subject to the same acceleration. Additionally, there is a drag force proportional to velocity, again dependent on the entity.

Kind Accelerationblocks/tick2 Accelerationm/s2 Drag1/tick Terminal velocityblocks/tick Terminal velocitym/s
Players and other living entities 0.08 32 0.02 3.92 78.4
Players/mobs with Slow Falling 0.01 4 0.02 0.49 9.8
Items, falling blocks, and TNT 0.04 16 0.02 2.00 40.0
Minecarts 0.04 16 0.05 0.76 16.0
Boats 0.04 16 0.00
Thrown eggs, snowballs, potions, and ender pearls 0.03 12 0.01 3.00 60.0
Experience orbs 0.03 12 0.02 1.50 30.0
Thrown fishing bobbers 0.03 12 0.08 0.375 7.5
Llama spit 0.06 24 0.01 6.00 120.0
Fired arrows, and thrown tridents 0.05 20 0.01 5.00 100.0
Fireballs, Wither skulls, and dragon fireballs 0.10 40 0.05 1.90 38.0

Starting at an initial upwards velocity , an entity’s velocity after falling for a number of ticks can be given by the formulas:

Drag applied before acceleration:
Drag applied after acceleration:
Note: initialVelocity and finalVelocity are in blocks/tick, and acceleration is in blocks/tick^2.
  1. ↑ Note that when living entities and explosive projectiles are simulated, the drag is applied after the acceleration, rather than before; this is why their terminal velocities aren’t whole numbers while the others are.
  2. Explosive projectiles are not affected by gravity but instead get acceleration from getting damaged.
  3. Dangerous wither skulls have drag force of 0.27.
  4. For living entities that cannot fly, use (ticksPassed+1).

Вступление

9ovc8, также известный как Entity 9ovC8 — это объект, который был добавлен в Minecraft 2010, у него есть ИИ кролика, который показывает, насколько милым может быть движение кролика. Однако Нотч решает прекратить использовать этот ИИ, и он попытался его удалить, переместив в корзину. Однажды ИИ вырвался из корзины и распространился по всей игре Minecraft, после чего Нотч превратил ИИ в файл с расширением «.txt», который больше никогда не запускается. Он таится в самой неизвестной папке глубоко внутри файла .minecraft, до тех пор, пока человек не вернет утерянный ИИ кролика.

Выпуск

С обновлением 1.9 для Minecraft, игрок, известный как «azure708», выпустил 9ovC8. Он поискал глубоко в папке от Minecraft и обнаружил «9ovC8.txt», и открыв его, увидел кучу кодов.

В конце кодов написано «смени меня на .bat файл», после чего игрок поменял файл .txt на файл .bat и запустил его. После того, как он запустил bat-файл, текст начал генерироваться. Вот что генерирует файл:

«я свободен…»

«спасибо..»

«ТЕПЕРЬ ВЫ ДОЛЖНЫ УМЕРЕТЬ!!!!»

После чего компьютер показал синий экран смерти, который высвечивал «Error 9ovC8». С тех пор 9ovC8 распространился на многие серверы Minecraft.

Первая встреча (7-е июля 2017 года, версия 1.11.2)

Когда я подсоединился, там никого не было онлайн, но в центре лобби был игрок. Его скин был похож на кролика, плачущего кровью, и он использовал раздел чата без тегов с именами.

> Ты избранный…

> Что???

> Какого черта??? Кто ты???

> 9ovC8

> Что… ЧТО???

> Ты..

> Ты….

После чего экран заглючил, и меня выкинуло из сервера, с сообщением «error=Internal Server Error». Mineplex исчез из моего списка серверов вместе со всеми серверами, поэтому я решил вернуться в свой мир выживания. Когда я зашел, то появлялся не в своем доме, а стоял на бедроковой платформе в небе, и рядом меня встречал парящий в воздухе 9ovC8, после чего чат пошел таким образом:

>Вы будете страдать

>И ВЫ УМРЕТЕ!!!

> ПАЦАН, КАКОГО ЧЕРТА?!?!?!? КТО ТЫ?????

После этого моя бедроковая платформа исчезла, и я упал в пустоту, после чего игра вылетела, а файлы на рабочем столе переименовались на «9ovC8» и «:3». С тех пор я больше никогда не заходил на эту версию.

Вторая и последняя встреча (8-е февраля, 2018 года, версия 1.12.2

Я играл на частном сервере со своими друзьями, но потом кто-то с ником «9ovC8» присоединился к серверу. Мы попытались кикнуть его, ведь мы знали кто это, но не смогли, и все мои друзья внезапно отключились с мира, а 9ovC8 стал владельцем.

У него был все такой же скин кровавого кролика.

После чего меня выкинуло из сервера с ошибкой «server.Control.9ovC8.passed.owner». Я решил поискать в интернете информацию про эту сущность и нашел человека, у которого был такой же опыт, его ником было, и у него так же были заменены названия всех файлов на «9ovC8», и «:3».

Третья Встреча

Я однажды слышал о парне, который играл на сервере, похожем на Mineplex MPS, где он видел сущность, называющую себя Entity 404. Однако я был настроен скептически. Я вошел в один из моих миров, но мой компьютер рухнул через несколько минут. Я перезагрузил компьютер. Я перезапустил Minecraft. По какой-то причине мои миры были переименованы в такие имена, как 404.LoadFailed и просто 404. Я вернулся в предыдущий мир, который все еще назывался точно так же, как и раньше…но я не должен был этого делать (Бен утонул ссылка? лол). Существо было передо мной, и оно набрало его чат: <Entity.404> DIE. Игрок, который был черным как смоль, прокрался за мной и убил меня после этого. Я возродился так быстро, как только мог, чтобы увидеть, что эффект дыма от моей смерти не исчез. Сущность 404 вышла из дыма. На моем экране появилось сообщение. Он сказал: «Не волнуйся. Это не займет много времени. Это тоже не повредит.» Позже я услышал снаружи вой сирен, и все погрузилось во тьму.

Заметки

Картина также является сущностью, хоть она и неподвижна и привязана к сетке блоков. Двери, порталы, кровати и другие объекты больше одного блока на самом деле являются группами смежных блоков. Стрелы и TНT предположительно, имеют бесконечное здоровье, потому что они не уничтожаются взрывами ТНТ (могут быть выстрелены из пушек) и огнем.

Лодки и вагонетки

Лодки и вагонетки постепенно восстанавливают свое здоровье. Например, если быстро бить лодку рукой, то можно её уничтожить, но удары с паузами лодку не уничтожат. Количество отображаемых колебаний на лодках и вагонетках при ударе, по-видимому, указывает на их текущее здоровье.

Падающие блоки

Следующее описание относится к песку. Гравий, цемент и яйцо дракона ведут себя точно так же.

Песок обычно существует в виде блока. После того как опора песка удаляется, он превращается в сущность и падает вниз, пока не достигнет твердой поверхности, а затем либо превращается обратно в блок, либо дропается, если падает на факел, цветок, плиту и т. п. Траектория падения песка может быть перенаправлена взрывом ТНТ.

Если при создании мира под песком генерируется пещера, игра не сможет обновить блок песка и он останется висеть в воздухе, пока не обновится какой-либо блок вплотную к нему. Это также означает, что единственный обновившийся и рухнувший блок песка может спровоцировать цепную реакцию падения прилежащих блоков, поэтому не следует трогать потолок из песка, стоя под ним.

Правый клик

Сущности с действиями по правому щелчку (лодки, вагонетки, оцелоты и волки), в отличие от используемых блоков (вроде сундуков), не мешают выполнению действия с инструментом, который держится в руке. Например, если попытаться посадить прирученного волка с ведром воды в руке, волк сядет, но вы также выльете на волка воду.

Кормление волков едой не мешает потреблению пищи самим игроком, несмотря на отсутствие визуального эффекта. Если попытаться покормить волка с 2 кусками сырой свинины в руке, волк съест один кусок, а игрок съест второй (для получения этого эффекта нужно зажать ПКМ). При использовании одного куска волк получит еду быстрее, чем игрок сможет её съесть, поэтому съедание будет остановлено из-за отсутствия еды.

Езда

Сущности могут оседлать или прицепиться к другим сущностям. Если так случилось, то за столкновение отвечает объём нижней/внешней сущности (свинья, лодка), и эта же сущность отвечает за движение. Возможны следующие комбинации:

  • Моб или игрок в вагонетке.
  • Игрок на свинье, лошади, ламе, в лодке.
  • Скелет (скелет-иссушитель) на пауке (пещерный паук) (скелет-наездник).
  • Ребёнок-зомби (или ребёнок зомби-свиночеловека в Нижнем мире) на курице (Зомби-наездник)

Может существовать несколько уровней, например, игрок, оседлавший свинью в вагонетке.

Из-за ошибки, на 1.11 лодка может сесть в вагонетку.

Сущностей можно посадить друг на друга с помощью команд и . Например, заспаунит паука, на котором сидят скелет и зомби.

Minecraft Model Format[]

Minecraft’s models are defined using JSON in a file called . Players can find it in the Vanilla Minecraft resource pack at . This file contains the definition for every entity’s model. Each definition looks something like:

Entity Template Pseudocode
"geometry.entityname": {
  "texturewidth": x,
  "textureheight": y,
  "bones": ,
      "cubes": ,
          "size": ,
          "uv": 
        }
      ]
    }
  ]
}

Note: This is just an example overview of how each entity’s model is laid out. If you used this as is, it would not work!

format_version The format version this model use
geometry.entityname The name of the entity that this model belongs to
texturewidth The width of the texture, in pixels, for this entity
textureheight The height of the texture, in pixels, for this entity
bones The bones that make up the skeleton of the entity. Bones contain the geometry data affected by the bone. Note that there can be more than a single bone listed here, separated by commas.

name Name of the bone
pivot The point in space that the body part will rotate around. For example, the creeper’s head rotates around a point on the bottom center of the cube that makes up its head.
rotation The rotation of the entire group on the x, y, and z axis. Note that the game will overwrite rotations on some axes if it uses them for animations.
mirror Can be true or false. If true, mirrors the UV mapping of the entire group in the x axis.
neverRender Make this cube note rendered during gameplay, such as vindicator and evoker hood
cubes The geometry that belongs to the bone. Note that a bone can have multiple cubes, separated by commas.

origin The position of this cube, relative to the origin of the entity. Note that this position is the bottom front left point of the cube.

Example: For the creeper’s body cube, the red circled vertex is the origin for the body cube.

size The size of the cube. Note that a cube of 16x16x16 is the same size as a single block!
uv The pixel coordinate of where this bone is in the entity’s texture. Note that this is specified as the x pixel (horizontal) first, then the y pixel (vertical). Note that this pixel should be the top left corner of the square that textures the cube.

Example: The red pixel is the pixel you want to specify for the UV for the “body” bone for the creeper (). The body will then be textured using the texture in the area enclosed in the dotted line.

mirror Can be true or false. If true, mirrors the UV mapping of the entire cube in the x axis.
inflate Inflates the cube by expanding it in each direction by the given number. The number can be negative. Inflate does not affect UV mapping.

Bones and animation

Bones are what we use to animate a model. Think of it like a human skeleton! In the human body, bones are moved by muscle and your flesh moves along with them. In 3D animation, bones are moved by an animation and that, in turn, moves the geometry that is attached to them!

Important Note!

Models are not entirely data driven yet. While it is possible to change things about a model, there are still certain hardcoded values like: which bones an entity needs, what material an entity is rendered with, and what animations an entity has. This means that you cannot just copy and paste geometry from the villager into the spider section and hope that it works! Until this system becomes more data driven, you will need to do some experimenting to achieve the results that you want!

Make sure you name your bones correctly! The name of the bones for an entity should be the same as they are in the Vanilla Minecraft resource pack. The animation and rendering of a model relies on this information being correct as explained above!

Installation

Once you have downloaded and installed Blockbench, you can directly install the Entity Wizard from within the program.

Tip

If you do not want to install the app, or you are using a mobile device like a tablet, you can also use the plugin in the Blockbench web app. Most parts of the program work the same in the web app, but saving files requires a few extra steps.

Adding the Minecraft Entity Wizard

  1. In Blockbench, navigate to File and select Plugins.
  2. Switch the tab to the Available tab.
  3. Locate the plugin Minecraft Entity Wizard, either by scrolling through the list of available plugins, or via the search box.
  4. Click on Install to add the plugin to Blockbench.

Behavior[]

Item entities come from many sources. Some common ones are:

  • The death of a mob or player.
  • A block that is mined by a player, destroyed by an explosion, or washed away by water.
  • An inventory item tossed by pressing the drop item key (default Q on PC, on Xbox, / on Nintendo Switch, on PlayStation) or dragging a stack outside of an inventory window.
  • A container (other than an ender chest or a shulker box) that is destroyed while holding items inside.

The item entity can transfer its items when the player is within roughly one block of it, measuring from the center of where they contact the ground. As many items as can fit in the player inventory, excluding the armor slots and the off-hand slot, are transferred. If any item is transferred, is played. If all items are transferred, the items appear to move into the center of the player. The item entity never physically moves, however, which means it can appear to go through lava and blocks in its path. This can happen through blocks that are thinner than a full block, but also through the shared edge of two full blocks. Unlike experience orbs, multiple item entities can be picked up simultaneously. Dropped items have a delay of 10 ticks (half a second) between appearing and being able to be picked up, or 40 ticks (2 seconds) if thrown by a player, dolphin, or fox.

Technically, the horizontal item pick up range for players is 1.425 blocks (including the ends), counting the distance between the centers of the player and the item. The vertical item pick up range is 0.75 blocks below, 2.3 blocks above (both ends not included), counting from the player’s feet. The pick up range is a box, not a sphere.

When two stackable items of the same type come within 3/4 of a block of each other, they merge into a single stack if the resulting stack size does not exceed that item’s maximum stack size.

Items do not collide with other entities and are only moved or stopped by blocks.

Like other entities, items can be pushed by flowing water and bubble columns, pushed by a piston, launched by a moving slime block, sticked to a honey block, or caught in a cobweb. Items move at faster speeds if ice is placed under the flowing water. When in still water, items float slowly up to the surface.

Items can be reared by fishing rods, costing 3 durability.‌[Java Edition only]

If an item is within a solid block, then it flies out one of the unobstructed sides, or out of the top of the block if surrounded by solid blocks on all sides. It does this even if space below is unoccupied; therefore, it is possible to recover an item dropped by breaking a hole in a floor by quickly placing another block there.

Items visually disappear when the player is about 16 blocks away from them, and reappear when they get closer. This distance can be adjusted by the «Entity Distance» slider in .

Unlike most entities, items cannot be spectated in Spectator mode.

Damage

Items cannot be attacked by players or mobs; attempting to do so simply hits through them. However, they take damage and disappear from environmental or block-based damage such as explosions, fire, lava, a falling anvil,‌[Java Edition only] and contact with cactus. Items have essentially no health, so they are destroyed by the slightest damage, though if set on fire they may remain for a few seconds before disappearing. Nether stars are immune to explosions, and netherite-based items and tools are immune to fire and float on top of lava. Also, some blocks that normally damage mobs, such as magma blocks, campfires, sweet berry bushes and wither roses, do not damage items.

Despawning

Items despawn after 6000 game ticks (5 minutes) of being in a loaded chunk. If two item stacks merge, the timer is set to the item that has more time remaining. The 5-minute timer is paused when the chunk is unloaded. Nether stars do not despawn‌[Bedrock Edition only].

Items that fall into the void immediately despawn when they fall below Y=-64.

Особенности[]

Почти все сущности имеют следующие свойства:

  • Положение, скорость и вращение (в соответствии с обычной ньютоновской физикой).
  • Модель повреждений, которую они занимают, представляющий собой трехмерное поле с фиксированной высотой и шириной (если смотреть сверху, то видно квадрат с фиксированным положением (не вращается)).
  • Текущее здоровье.
  • Возможность быть передвинутым текущей водой, давящей на сущность извне.
  • Отсутствие возможности прохождения через твёрдые блоки.
  • Отсутствие возможности располагать любые блоки внутри объёма, который занимает сущность, кроме выпавших предметов, которые автоматически выталкиваются из блоков. Также если сущность оказалась внутри блоков (например, после падения песка или гравия), то сущность может непроизвольно выйти из блока, но не войти в блок. (Например, если дверь закрылась внутри игрока, то игрок может, подпрыгнув, встать на одну половинку двери, если над игроком есть воздух, а также просто пройти на любую половину).
  • Приобретение освещённости в соответствии с освещённостью блока, на котором находится сущность. Например, если вагонетка окажется внутри твёрдого блока, она станет чёрной (потому что твёрдые блоки всегда имеют уровень света 0), а стрелы становятся чёрными, если застряли в потолке.
  • Наличие круглой тени. Она отображается в виде спрайта на том блоке, на котором находится сущность.

Modifying your entity

Model and animations

Since you are already in Blockbench, you can continue to use the program to edit the model, textures and animations. To do that, press the blue button in the bottom right called Edit Model.

Caution

This option is not available if you have exported your addon as an file.

You can learn how to model and animate in this tutorial playlist: ArtsByKev Blockbench Tutorials

More information on Blockbench can be found on the Blockbench Wiki.

Behavior

If you want to edit the behavior and other aspects of your entity, you need to use a code editor. The wizard will present you with an option to open the packs in Visual Studio Code, a code editor that is popular for addon development for Minecraft: Bedrock Edition. You can learn how to under this link.

Custom entity behavior is a huge topic, and this article won’t attempt to touch on it. Instead, here are some helpful resources to help you get started:

To view all of the available behaviors, properties, and AI Goals that an entity can use, you can go to the Entity JSON Reference Documentation.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector