The legend of zelda: breath of the wild

Маркер Горы Смерти # 3: Южный рудник и броня пламени

На дороге через Гору Смерти есть несколько маркеров, которые позволяют вам отмечать свой прогресс. За третьим маркером найдите бегающего человека по имени Кима с восклицательным знаком над головой. Он откроет побочный квест Fireproof Lizard Roundup , запросит 10 огнестойких ящериц и предложит вам термостойкую броню взамен. Это того стоит. Наденьте эту броню, и вам не придется так беспокоиться об эликсирах.

Самый простой способ найти огнестойких ящериц — это сфотографировать их с помощью камеры и настроить планшет Sheikah для их обнаружения. Затем следуйте сигналам, присев, чтобы схватить их. (Вокруг Южного рудника есть стая огнестойких ящериц.) Соберите 10, поговорите с Кимой, и вы получите броню Огнедробителя .

В северной части Южного рудника поищите несколько восходящих потоков, по которым вы можете подняться на своем параплане . Слева от дороги есть лагерь плохих парней, где вы можете найти сокровища и врагов, которых нужно победить.

The Legend of Zelda: The Minish Cap

В Minish Cap легендарная зеленая кепка Линка была изменена на Эзло, говорящую шляпу, которая также была зеленого цвета. Благодаря возможностям своего нового помощника, Линк может уменьшаться до размеров минишей и исследовать маленькие области. Здесь механика сделала подземелья, загробный мир и даже города удовольствием для исследования и раскрытия секретов.

Добавьте также кинстоуны, которые при соединении вместе изменяли определенную часть мира, и The Minish Cap представила предостаточно новых функций, что сделало игру совершенно свежим приключением Zelda с замечательными персонажами, интересной историей и переработанной версией Хайрула.

The 3D Era (1998-2002)

Ocarina of Time

After another hiatus, the series made the transition to 3D with the installment Ocarina of Time which was released in November 1998 in Japan and the US and December 1998 in Europe. This game, initially known as Zelda 64, retained the core gameplay of the previous 2D games and became one of the most successful games of all time in both commercial and critical terms. It is considered by some to be one of the best video games ever made, and scored perfect scores in several video game publications, including the first 40/40 score in Famitsu (a prestigious Japanese gaming magazine). In 2006 it was ranked by Nintendo Power as the best game to ever appear on a Nintendo console. The title was originally slated for the ill-fated, Japanese-only Nintendo 64DD, but was ported to a cartridge when the hardware was delayed. Innovations include the use of lock-on targeting, a new gameplay mechanic that focuses the camera on a nearby target and alters the player’s actions to be relative to that target. Such mechanics allow precision-based swordfighting in a 3D space and were a revolutionary development for the time. Like its Nintendo Entertainment System predecessors, Ocarina of Time was notable for being released on a limited Collector’s Edition gold cartridge (available mainly to those who pre-ordered the game) as well as a more traditional gray cartridge.

Ocarina of Time was re-released on the GameCube in 2002 when it was offered as a pre-order incentive for The Wind Waker in the US and Japan. Europe continues to receive it free in every copy of The Wind Waker, except for the discounted Player’s Choice version. It included a previously unreleased 64DD expansion known as Ura Zelda in Japan and Master Quest in North America, however the original Ura Zelda planned for the 64DD at the time was to enhance Ocarina of Time in most aspects, instead of being a dungeon remix, which Master Quest is. Ocarina of Time was included as part of Collector’s Edition for the GameCube in 2003.

The game was remade in 2011 as Ocarina of Time 3D on the Nintendo 3DS, which added improved graphics, 3D effects, Boss Challenge mode and included the Master Quest.

Majora’s Mask

The follow-up title, Majora’s Mask which was released in November 2000, used the same 3D game engine as the previous Nintendo 64 game (dropping the Fixed 3D elements), but added a novel time-based concept, leading to somewhat mixed reactions from series fans. It was originally called Zelda Gaiden, a Japanese title loosely translating to Zelda, Another Story. Gameplay changed significantly; in addition to a form of time limit, Link could use masks to transform into different creatures with unique skills. While Majora’s Mask retained the graphical style of the landmark Ocarina of Time, it was also a departure, particularly in atmosphere. The game is much darker, dealing with death and tragedy in a manner not previously seen in the series, and has a sense of impending doom as a large moon slowly descends upon the land of Termina. All copies of Majora’s Mask are gold cartridges. Instead a limited Collector’s Edition lenticular cartridge label was offered as the pre-order incentive. Copies of the game that weren’t Collector’s Editions featured a more traditional sticker cartridge label.

A remake of the game was released in 2015 as Majora’s Mask 3D on the Nintendo 3DS, which added, among many other changes, improved graphics and controls, 3D effects, and a fishing minigame.

Oracle of Ages & Oracle of Seasons

The next two games, Oracle of Ages and Oracle of Seasons, were released simultaneously for the Game Boy Color, and interact using passwords or a Game Link Cable. After one game has been completed, the player is given a password that allows the other game to be played as a sequel. They were developed by Capcom in conjunction with Nintendo, with supervision from Miyamoto. After the team experimented with porting the original The Legend of Zelda to the Game Boy Color, they decided to make an original trilogy to be called the «Triforce Series». When the password system linking the three games proved too troublesome, the concept was reduced to two titles at Miyamoto’s suggestion. These two titles became Oracle of Ages, which is more puzzle-based, and Oracle of Seasons, which is more action-oriented. The canceled third game was to be called The Legend of Zelda: Mystical Seed of Courage.

Иследуйте Святилища

В The Legend of Zelda: Breath of the Wild отсутствуют повышающие ваше HP сердечки, как было в прошлых играх серии. Отныне увеличивать здоровье придется другим образом – проходя Святилища. В них вы будете находить статуи Богини, которым нужно будет молиться.

Святилище

За успешное прохождение святого места вы будете получать четыре ментальные сферы, которые можно обменять на повышение здоровье или повышение выносливости.

Соответственно, для сражения с особенно сильными противниками вам стоит увеличивать HP. А если же вы обнаружили, что не можете залезть на определенную гору, то имеет смысл пройти очередное Святилище, а затем вложить очки в стамину.

References

  1. ↑ Brian Shea, Breath Of The Wild’s Director Is Returning For The Sequel, Game Informer, published June 11, 2019, retrieved June 12, 2019.
  2. «Sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild — First Look Trailer — Nintendo E3 2019» — Nintendo, Sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild — First Look Trail…, YouTube, published June 11, 2019, retrieved May 10, 2020.
  3. ↑ Sequel to The Legend of Zelda: Breath of the Wild — E3 2021 Teaser — Nintendo Direct, YouTube, published June 15, 2021, retrieved June 15, 2021.
  4. Creating a Champion pg. 424
  5. «The sequel to The Legend of #Zelda: Breath of the Wild is now in development for #NintendoSwitch!» — Nintendo of America, Nintendo of America on Twitter: «The sequel to The Legend of #Zelda: Breath of the Wild is now in development for #NintendoSwitch!…», Twitter, published June 11, 2019, retrieved June 11, 2019.
  6. «Initially we were thinking of just DLC ideas, but then we had a lot of ideas and we said, «This is too many ideas, let’s just make one new game and start from scratch.»» —Eiji Aonuma (Breath Of The Wild Is Getting A Sequel Because The Team Had Too Many DLC Ideas (And Other Info From Zelda’s Producer))
  7. Colin Stevens and Samuel Claiborn, HERE’S WHAT ZELDA: BREATH OF THE WILD SEQUEL’S CREATOR IS WILLING TO SAY ABOUT CO-OP — E3 2019, IGN, published June 12, 2019, retrieved June 13, 2019.
  8. «You’ve followed Nintendo long enough to know that as we progress on any title, and we deem it’s the right moment, we will share with the community where we are in the development. At this point, though, I have nothing more that I can share on those titles.» — Russ Frushtik, Doug Bowser on Nintendo’s obsession with March 31, plus Joy-Con drift and the Switch Pro rumors, Polygon, published Dec 16, 2020, retrieved Aug 7, 2021.

Four Swords sub-series (2002-2005)

Four Swords

In December 2002, A Link to the Past & Four Swords was released for the Game Boy Advance, comprising a modified port of A Link to the Past for the Super Nintendo Entertainment System, and an original multiplayer-only game titled Four Swords—the first multiplayer Zelda game.

The Link and Princess Zelda featured in this game are childhood friends. This is also the first game in which Vaati and the Four Sword appear. As part of the 25th Anniversary of The Legend of Zelda series, Four Swords Anniversary Edition was briefly made available as a free download for both the Nintendo DSi and Nintendo 3DS. The game was a special edition of Four Swords now featuring a single player mode.

The Wind Waker

When Nintendo revealed the Nintendo GameCube on August 24, 2000, the day before Nintendo’s SpaceWorld 2000 exposition, one software demonstration showed a realistically-styled real-time duel between Ganon and Link. Fans and the media speculated that the battle might be from a Zelda game under development. At Spaceworld 2001 Nintendo showed a cel-shaded Zelda title, later released in December 2002 as The Legend of Zelda: The Wind Waker, which Miyamoto felt would «extend Zelda’s reach to all ages». The media reported that Zelda was shifting to a younger audience, to Miyamoto’s surprise. Nothing further was shown until a playable demonstration was ready, which was well-received. The gameplay focused controlling wind with a magical baton called the «Wind Waker» and sailing a small boat around a massive, island-filled ocean.

The game was re-released for Wii U in 2013 as The Wind Waker HD, which added improved graphics, faster sailing, Hero Mode, and online integration with Miiverse.

Four Swords Adventures

Next in the series came Four Swords Adventures for the GameCube, which was released in the first half of 2004 in Japan and America, and in January 2005 in Europe. Based on the handheld Four Swords, Four Swords Adventures was another deviation from previous Zelda gameplay, focusing on multiplayer gameplay and «level-based» action (like many Super Mario Bros. titles). The game contains 24 individual stages and a map screen; there is no connecting overworld. For the multiplayer features of the game, each player is required to use a Game Boy Advance system linked to the Nintendo GameCube via a GBA-GCN cable. Although it focuses on multiplayer, the game also features a single player campaign in which using a Game Boy Advance is optional.

Four Swords Adventures is really two games in one: Hyrulean Adventure (with a storyline and action somewhat similar to a traditional Zelda adventure) and Shadow Battle (a free-for-all melee «battle mode» which pits Links against each other as the players struggle for dominance in Hyrulean arenas). The Japanese and Korean versions include a third segment, known as Navi Trackers (originally designed as the stand-alone game Tetra’s Trackers), which is not included in any other incarnation of the title. Navi Trackers contains an important first for Zelda, as the game has spoken dialogue for most of the characters.

The Minish Cap

In November 2004 in Japan and Europe, and in January 2005 in America, Nintendo released a new game for the Game Boy Advance, The Minish Cap. The central concept of The Minish Cap is Link’s ability to shrink in size with the aid of a mystical sentient hat named Ezlo. While tiny, Link can see previously-explored parts of a dungeon from a new perspective, and enter new areas through otherwise impassable openings. Link is able to switch from big to small at special portals throughout the land, once again giving Link two «worlds» to play in. This game was also developed by Capcom under Nintendo’s supervision.

Rethinking the Conventions of Zelda (2013-present)

A Link Between Worlds

A Link Between Worlds for the 3DS is the 17th game in the series. It takes place in the same world as A Link to the Past and is a sequel to the SNES game. It takes place hundreds of years later, when forces from the parallel universe of Lorule invade Hyrule and turn its sages into paintings. The game is remarkable for its open-ended nature. Link can rent or buy key items from Ravio instead of finding them in dungeons, allowing him to complete dungeons in almost any order. Link can also turn into a painting to slip by obstacles or cross wide chasms. It features StreetPass support, allowing other players to enter the game as Shadow Links that Link can defeat for a large prize. The game was released on November 22, 2013 in North America and December 26 in Japan.

Tri Force Heroes

Tri Force Heroes for the 3DS is the 18th game in the series. It stars the same Link as its predecessor, A Link Between Worlds, who has fled Hyrule and disguised himself in order to avoid recognition. He stumbles across the land of Hytopia, whose princess was cursed to wear ugly clothing by a villainous witch. Link teams up with two similar heroes to journey through the Drablands and stop Lady Maud to free Princess Styla. The game uses an internet connection to allow three players to each control a Link, working together and communicating with icons. They can also stack on top of each other, an ability used throughout the game. The game is also fashion-based, with players being able to craft outfits with Madame Couture to gain special abilities.

Breath of the Wild

Breath of the Wild is the 19th game in the series. Link awakens from a 100 year sleep and is tasked with destroying Calamity Ganon before the world is destroyed. The game returns to the original The Legend of Zelda concept of a more open-world adventure, where Link is free to explore the world in any direction at any given moment. Major dungeons found in previous games have been replaced with four smaller Divine Beasts and numerous small Ancient Shrine scattered throughout the land. Several new elements were introduced as well, such as weapon durability, taming and registering wild horses, and abilities like Shield Surfing and and Guard. The game was released simultaneously for the Wii U and Nintendo Switch on March 3, 2017.

Вооружитесь по последнему слову

На территории Великого Плата находится немало хорошего оружия (хотя и бесполезного тоже навалом). Часто вам будут встречаться разного рода палки да дубины, которые наносят хотя и слабый урон, но все же неплохо справляются с местными противниками – толпами Бокоблинов.

К слову, в уже знакомой вам хибарке крестьянина вы отыщете топор, который вполне пригодится на старте игры. А ещё на Плато вы можете быстро раздобыть молот, который находится в Святилище на горе.

Оружие Лук Путешественника

Самое хорошее оружие добывается с боссов и святилищ. Но это не значит, что вам ненужно осматривать другие местечки вроде деревень или конюшен в поисках пушек.

В последних вы можете разыскать слабые варианты, которые стоит применять против неопасных противников. Тратить сильное оружие на толпы низкоуровневых врагов – моветон.

[WiiU] The Legend of Zelda: Breath of the Wild [DLC/PAL/Multi5/RUSSOUND]

#WiiU
52.6 Kb

10.4 GB 

Год выпуска: 2017Жанр: Action AdventureРазработчик: Nintendo EPDИздательство: Nintendo

Версия игры: 1.5.0 (интегрирован апдейт v208)Мультиплеер: НетРегион игры: PALЯзык интерфейса: EN, DE, FR, ES, IT, RUЯзык озвучки: EN, DE, FR, ES, IT, RUТип перевода: Текст + ЗвукФормат: LoadiineОписание:
Забудьте все, что знали об играх The Legend of Zelda. Шагните в мир открытий, исследований и приключений в The Legend of Zelda: Breath of the Wild, новой главе этой популярной серии игр. Путешествуйте по долинам, лесам и горным пикам и узнайте, что произошло в заброшенном королевстве Хайрул, в этом поразительном приключении!
Забирайтесь на башни и горные вершины в поисках новых целей, прокладывайте собственные маршруты и почувствуйте дыхание дикой природы. Во время путешествий вам предстоит сражаться с врагами, охотиться на диких животных, собирать ингредиенты для еды и зелий, которые будут пополнять ваши силы в пути.
Более 100 святилищ разбросаны по всему игровому миру. Отыскивайте их в любом порядке, заходите внутрь и разгадывайте головоломки. Преодолев все ловушки внутри святилища, вы получите особые предметы и другие награды, которые пригодятся вам в ваших приключениях.
Вам будет открыт целый мир, так что для его исследования потребуется различная одежда и разнообразное снаряжение. Для заснеженных равнин и раскаленных пустынь потребуется разный гардероб. Некоторая одежда также обладает особыми эффектами, например, делает вас быстрее и скрытнее.
Вас будут поджидать враги всех форм и размеров. У каждого из них свой способ нападения и свое неповторимое оружие. Думайте быстро и подбирайте правильную тактику, чтобы одержать верх над противниками

Раздача запакована в архив из-за слишком большого размера торрент файла (3 Мб в распакованном виде). Для игры нужно распаковать раздачу архиватором 7-Zip или WinRar

Внимание! Из-за множества файлов, в игре крайне долгие загрузки — около 10 минут. Например, в начале игры после слов Зельды: «Открой глаза…» придется подождать около 5 минут

Перенос игры на SSD или быстрый винт может улучшить ситуацию.

А что же на ПК?

Запуск игры:
1. Распаковать архив с игрой.
2. Скачать эмулятор CEMU последней версии, запустить его.
3. Настроить управление, если ещё не настроено Options => Input Settings => Wii U GamePad
4. В панели меню: File => Load, перейти в директорию The Legend of Zelda Breath of the Wild \code\ и выбрать файл U-King.rpx
Установка DLC:
1. Желательно произвести хотя бы один запуск игры, чтобы создались файлы сохранения (или сохраниться вручную). После этого закрыть CEMU.
2. Переходим в директорию ‘\ВАША ПАПКА С CEMU\mlc01\usr\title\00050000\101c9500\aoc\’ Если каких-то папок нету, создаём их вручную!
3. Скопировать 3 папки (code, content и meta) из архива DLC.7z в вышеуказанную папку «aoc»
Если всё сделали правильно, то при следующем запуске игра высветит уведомление об установленных DLC, а в правом нижнем углу будет значиться такая информация:

The Legend of Zelda: Breath of the Wild [DLC/PAL/Multi5/RUSSOUND]

Торрент: Добавлено

Файл Проверено
Добавил:
Рейтинг материала: 0.0 (Голосов: 0)
— Оценить -ОтличноХорошоНеплохоПлохоУжасно
Спасибо:

02.12.2021 в 22:45

13897
4392
Скачать
139 28

Он нужен для улучшения нарядов у Великих фей?

Перед тем, как устроить огненную распродажу, поговорите с Великими Феями. Ваши различные наряды и доспехи потребуют некоторых неожиданных предметов для улучшения. Убедитесь, что вы не продаете то, что вам нужно. Комплект Radiant — отличный тому пример. Действительно соблазнительно продать любые светящиеся камни, которые у вас есть, поскольку они мало используются, но вам нужно 138 светящихся камней, чтобы купить и полностью обновить набор сияющих .

Как правило, рекомендуется проверять один из фонтанов Великой Феи каждый раз, когда вы берете новую броню — для каждой из них требуется свой набор предметов для улучшения.

Сюжет[]

ОСТОРОЖНО СПОЙЛЕРЫ!

Линк внезапно пробуждается от столетнего сна в Святилище жизни на Великом Плато, и руководствуется загадочным женским голосом, слышимым сквозь руины Хайрула. Он узнает от Старика, что существо, называемое Бедствием Ганоном, появилось сто лет назад и уничтожило большую часть Хайрула, прежде чем запечататься в Замке Хайрул. Позднее выяснилось, что этот Старик — Роам Босфорамус Хайрул, последний Король Хайрула, в форме духа. Хоть и Ганон был в ловушке, его сила продолжает расти, и Линк должен победить его, прежде чем он освободится и уничтожит остальную часть Хайрула. Он должен сделать это, открыв воспоминания о своём прошлом, которые постепенно проявляются.

Сто лет назад, Хайлийцы обнаружили древние реликвии Шиика, построенные за десять тысяч лет до этого, включая Стражей и четырех Чудищ, которых использовали, чтобы наблюдать за землями Хайрул. Это событие совпало с пророчеством о возвращении Ганона, таким образом, король Роам и люди Хайрула решили создать группу воинов и защитников, Воинов. Под командованием принцессы Зельды в их ряды входил Линк, ее рыцарь и личный телохранитель, а также представитель каждой крупной расы Хайрула: Ревали из Рито, Дарук от Горонов, Мифа от Зора и Урбоза из Герудо. В то время как другие чемпионы пилотировали соответствующее Чудище своей расы, Зельда был отправлена в паломничество по защите Линка, молясь возле статуи Богини Хайлии в надежде победить Бедствие Ганона.

С помощью Стражей и Чудищ народ Хайрула подготовился к возвращению Ганона.За это время чемпионы были связаны друг с другом, а Зельда особенно полюбила Линка, когда поняла их сходство, потому что они люди, обремененные огромным наследием, чтобы спасти Хайрул.Однако Зельда не смогла выявить свою истинную силу, и Бедствие Ганон, как оказалось, узнав о своем предыдущем поражении использует свою безграничную темную силу, тем самым он убивает четверых героев, взяв контроль над Стражами и Чудищами, чуть не убивая Линка.Тем не менее, Зельда спасает Линка от смертельного удара, нанесенного Стражем и раскрывает свою истинную силу.Затем, Линк был отправлен в Святилище Жизни на Великом Плато, где он должен восстановиться в глубоком сне в течение следующих ста лет.Зельда вернула поврежденный в битве меч Линка — «Сокрушитель Зла» на свой пьедестал перед Великим Деревом Деку, а затем использовала свою силу, чтобы запечатать Ганона и себя в замке Хайрула.После ста лет Линк пробудился и узнал, что сила Зельды ослабела за последнее столетие, поставив Хайрул под угрозу Ганона.

В ходе приключения Линк освобождает души четверых героев, восстанавливая силы Чудищ. Вместе им предстоит освободить принцессу Зельду и изгнать из Хайрула древнее зло — Ганона!

КОНЕЦ СПОЙЛЕРОВ!

История этой игры с открытым миром нелинейна, предлагая разные способы прохождения. Чудища могут быть восстановлены в любом порядке или совсем не восстановлены. Единственное требование в игре — победить Бедствие Ганон, независимо от выбранного пути.

Trivia

  • The Hyrule Fantasy was used as a subtitle for the Japanese version of The Legend of Zelda; however, this was dropped in subsequent games as adding a third subtitle (such as A Link to the Past) would have made the title too long. This choice was also made to avoid comparisons with Final Fantasy.
  • During development of the game, a rearrangement of Maurice Ravel’s Boléro by Koji Kondo was used as the title theme. However, shortly before finishing the game, the developers learned that the song was still under copyright. Since they could not delay the release of the Disk System and the game itself, Kondo wrote the actual title theme in a single night.
  • Most The Legend of Zelda cartridges are gold, but the Classic Series version of the game came in standard grey cartridges.

Как добраться до Горы Смерти и Горона

В конце концов, вам нужно отправиться на Гору Смерти , гигантский вулкан, нависающий над Хайрулом. Там, в Горон-Сити , вы поговорите с вождем Горонов и отправитесь на поиски.

Есть несколько вещей, которые вы должны сделать, прежде чем попасть туда, и они начнутся с башни и конюшни.

Предгорья Стабильные и огнестойкие эликсиры

Ближайшая башня к Горе Смерти — Башня Элдин , хотя башня Ланайру к югу от нее также довольно близко.

Путь между этими двумя башнями ведет к конюшне предгорья , где вы можете купить огнестойкие эликсиры — они понадобятся вам только для выживания. Вы можете получить три за 150 рупий, и каждая предлагает шесть минут 10 секунд огнестойкого эффекта . Это солидная инвестиция для популярного направления, и Гейл с радостью продаст их в Foothill Stable .

Рецепт приготовления собственного огнестойкого эликсира следующий:

  • Две огнестойкие ящерицы (вы найдете их уйму на пути к Горе Смерти)
  • Один рог Бокоблина (которого у вас, вероятно, уже есть тонна)

Также обратите внимание: четыре огнестойких ящерицы и рог Bokoblin принесут вам сопротивление 11:10, как и четыре огнестойких ящерицы и рог Lizalfos. Храм Моа Кит также находится рядом с конюшней Предгорья , предлагая быстрое место назначения, если вам нужно вернуться, чтобы купить или сделать эликсиры

Храм Моа Кит также находится рядом с конюшней Предгорья , предлагая быстрое место назначения, если вам нужно вернуться, чтобы купить или сделать эликсиры.

Development

Even before the release of Skyward Sword for the Wii, Zelda fans received a preview of what a new HD Zelda release might look like for the Wii U at E3 2011. The 2011 Zelda HD tech demo showcased the hardware capabilities of the then upcoming Wii U.

In an edition of Iwata Asks in November of 2011, Nintendo president Satoru Iwata stated that the five year development of Skyward Sword was quite long. In response to this, Skyward Sword director Hidemaro Fujibayashi set the following goal:

«I’ll think of something that can happen in three years!»

— Fujibayashi, Iwata Asks

Because of this statement, many people believed that the game would be released in 2014, which was three years after 2011.

By late 2012, it had been confirmed that a new HD title for the Wii U was in development.

«We will announce the launch schedules for new 3D Zelda and Mario games in the future, but this is not the right opportunity for me to indicate when we will make such announcements….as we develop a new hardware platform, we ask ourselves such questions as, ‘what kind of new Zelda and Mario games do the software creators hope to make on this?»

— Satoru Iwata

A few months later in January of 2013, it was confirmed by producer Eiji Aonuma that a number of changes would be coming with the new game, which were brought on by the desire to «rethink the conventions of Zelda». Among these changes would be the ability to complete dungeons in any order the player desired.

For E3 2014, the world was given its first real look into what the new Zelda would look like with a brief gameplay trailer. With this new footage came several full resolution screenshots and additional information about the game. With the ability to choose the order in which dungeons were completed came a massive open world, inspired by the feel of the original Legend of Zelda from 1986. It was also announced that the game was scheduled to be released in 2015.

In Q1 of 2015, Nintendo announced that the new Zelda would be delayed until 2016 and would not be shown at E3 that year, owing to the desire to give the developers ample time to bring «all these ideas to life» and focus completely on their work. Then, on April 27, 2016 an additional delay was announced pushing the game’s release further out to 2017. It was also announced that the title would be released simultaneously on the Wii U and upcoming Switch (then known as the NX), and that the game would be Nintendo’s focus of E3 2016.

The long anticipated E3 2016 reveal unveiled the title of the new game as Breath of the Wild, and offered fans a chance to play the game for 30 minutes in an area known as the Great Plateau, which is only 1% the game’s total area. Reception to the playable demo of the game was immediately and overwhelmingly positive with its art style and massive open world gameplay. Many notable changes to the franchise were noted as well, including the weapon and food collection system and associated survival mechanics, new combat techniques, and the presence of the Sheikah Slate as a technological aid to Link’s quest.

During the Nintendo Live Treehouse Switch event on January 13, 2017, it was announced via a new trailer that Breath of the Wild would be released simultaneously with the Nintendo Switch on March 3, 2017.

Downloadable Content

Main article: Breath of the Wild Expansion Pass

On February 15th, 2017 it was announced that Breath of the Wild would be the first console The Legend of Zelda game in history to get downloadable content. Marketed as an ‘Expansion Pass’, two installments were identified with an additional expansion pack bonus available at time of purchase. The DLC was originally priced at US$19.99.

Expansion Pass Bonus (Available starting March 3rd, 2017)

Upon purchase of the Expansion Pass, consumers will immediately gain access to three new treasure chests in the Great Plateau region of the game. One will contain a Nintendo Switch Shirt that Link can wear, and the other two contain Bomb Arrows and a Ruby.

DLC Pack 1: «The Master Trials» (Available starting June 30th, 2017)

  • Trial of the Sword
  • Master Mode
  • Hero’s Path Map Feature
  • Masks and Armor
  • Travel Medallion

DLC Pack 2: «The Champions’ Ballad» (Available starting December 8th, 2017)

  • Divine Beast Tamer’s Trial
  • Masks and Armor
  • Horse Gear
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector