Слизень майнкрафт: как и где найти, ферма слизней

Trivia[]

  • If a player stands in a chunk that has not generated yet, the world immediately becomes invisible until they are in a valid chunk. This does not happen if the Y coordinates are beyond the chunk boundaries.
  • In Bedrock Edition, if one of the sixteen 16×16×16 sections of a chunk doesn’t have any blocks in it, placing a block there shows the same animation as a chunk loading. This bug makes the block that the player placed to turn to the same color of the sky in the direction the player is facing for about 1 second and starts fading away into the normal block texture. If the time is sunrise or sunset and the player places a block there, it actually changes colors constantly for 1 second if the player keeps bobbing their head up and down. The block also makes blocks behind it appear invisible.

FAQs

Q. Can Slime kill you in Minecraft?

A small slime cannot kill you in Minecraft. They do zero damage and apply zero knockbacks. A medium or large slime will inflict damage like any other hostile mob. Therefore, a medium or large slime can kill you in Minecraft.

Q. Why are Slimes so rare?

Slime has specific spawn conditions that vary depending on whether it is within a slime chunk or even the phase of the moon. Slimes do not spawn like other mobs and have conditions to meet in order to spawn. Look for slime chunks underground or swamps at nighttime in order to locate slimes.

Q. How can you tell if a chunk is a Slime chunk?

The only way to tell definitively is to see a slime in that chunk. A slime chunk makes up 10% of every chunk in the world. Digging a mine that is at least three high and open will eventually show you slimes spawning.

Q. Do any villagers sell slime?

No specific villager profession will sell slime, however, the wandering trader can be found selling slime in its randomly generated inventory.

Did you know?

If you name a slime and kill it all the slimes that split off of it will have the same name.

A large slime can actually outrun a player on flat ground. Stand your ground and force it to split to avoid it.

Из слаймопедии[]

Слаймология:Слайм-лужица — это редкий вид слаймов, который обитает в пресных водоёмах на Угодье. Эти слаймы, в отличие от многих других видов, не едят фруктов, овощей или мяса. Вместо этого слайм-лужица впитывает воду всем своим телом, пока находится на поверхности водоёма.

Слайму-лужице нужна пресная вода, чтобы выжить, и он быстро испарится, если проведёт на любой другой поверхности слишком много времени.

Опасности для слаймовода:Содержание слайма-лужицы не грозит опасностями, ему просто нужен серьёзный уход. Слаймоводу потребуется резервуар с пресной водой, например пруд, в котором лужица могла бы сидеть, так как без воды она испарится. Кроме того, плорт этого слайма разрушается, как только касается чего бы то ни было, кроме воды.

И напоследок: слайм-лужица чрезвычайно стеснителен и не станет производить плорт, если поблизости находится более 3 других слаймов.

В общем, слаймом-лужицей лучше заниматься опытным хозяевам ранчо, а не тем, у кого ещё молоко на губах не обсохло.

Плортономика:Плорт слайма-лужицы почти целиком состоит из немыслимого гидросоединения, известного химикам во всей галактике как H2Oооооо. Это соединение используется для создания абсурдно дорогой брендовой бутилированной питьевой воды, модной среди элиты там, на Земле. В то время как некоторые спорят о том, что есть небольшая разница между её вкусом и вкусом водопроводной воды, другие всерьёз этого не понимают.

Slimeology:Puddle slimes are a rare species of slime that live in fresh water pools found on the range. These slimes don’t eat fruits, veggies, or meat like most other slimes. Instead, puddle slimes absorb water into their bodies while they sit on the surface of a pool.

Puddle slimes need fresh water to survive and will quickly evaporate if left on any other surface for too long.

Risks:Puddle slimes aren’t risky to manage, they just require a fair bit of maintenance. A rancher needs a pool of fresh water, like a pond, available for a puddle slime to sit in as they will evaporate if away from water. Additionally, puddle plorts burst as soon as they touch anything but fresh water.

Finally, puddle slimes are exceptionally shy and will not produce plorts if they are in close proximity to more than 3 other slimes.

Overall, a puddle slime is a better fit for a more experienced rancher, not one still wet behind the ears.

Plortonomics:Puddle plorts are made almost entirely from an incredible hydro compound known by chemists across the galaxy as H2Ohhhhh. This compound is used to create an absurdly expensive brand of bottled drinking water that is sought after by the elite back on Earth. While some people argue that there is little difference in taste between it and tap water, those people seriously are not getting it.

Цена на плорт
Стартовая цена Минимальная цена Максимальная цена Средняя цена
30 19 92 56

History[]

Java Edition Alpha
v1.0.11 Added slimes.
Slimes are the fifth hostile mob added to the game.
There are three sizes of slimes: small, medium, and big. Their exact size values in comparison to modern slimes is unknown.
If slimes are dealt more damage than they have remaining health, they do not split or drop slimeballs.
v1.0.12 Big slimes no longer spawn in peaceful.
Slimes now have sound effects.
The targeting and attacking of slimes has been fixed.
v1.0.13 The texture of slimes has been changed.
v1.0.14 Slime spawning has been reduced as they now appear in abundance.
A miscalculation in the new limit has now caused slimes to spawn only in strange locations, so natural slime spawning has been disabled.
v1.0.17 Slimes now spawn in multiplayer.
v1.2.0 Slime spawning has been completely disabled.
Java Edition Beta
1.2_01 Slimes have been returned to the game.
Small slimes now drop 0 — 2 slimeballs.
Slimes are currently rare.
1.3 Slimes have now become more common.
1.4 A multiplayer bug has been fixed where slimes split were visible only to the player that caused them to split and would not take any damage. Because these slimes were client-side, the player could remove them only by exiting and logging back into the server.
1.5 Slimes no longer spawn in peaceful difficulty and attack only when provoked.
Java Edition
1.0.0 Beta 1.9 Prerelease 5 Slimes now spawn on levels 0-39 rather than 0-16, making them much more common.
1.1 11w49a Added slime spawn egg, allowing the player to spawn slimes.
1.3.1 12w15a The slime spawning rate in superflat worlds has been decreased.
12w25a The slime spawning rate in superflat worlds has been decreased, even more.
1.4.2 12w38a Slimes now have a new mob sound, the same as magma cubes, to make the sounds more realistic.
12w40a Slimes are now easier to find as they spawn in swamp biomes at low light level. Since slimes can’t swim, it is quite likely that they jump in deep water and eventually .
1.5 13w10a Slime spawn rates in swamps now depend on the current moon phase.
1.7.2 ? Huge slimes can now spawn while summoning with a command block.
1.8 14w06b Slimes can now swim as a result of the update to the new AI.
Slimes now randomly change direction every so often, reducing the chance of them getting stuck in walls or corners.
Slimes now randomly despawn over time if no player is within a 32 block range.
The jumping mechanics of slimes have been changed. The distance they are able to jump corresponds to their size; they jump approximately the same distance as the length they are. They also turn and face their whole body to the player while attacking.
1.11 16w32a The entity ID for slimes has been changed from to .
1.14 18w43a The texture of slimes has been changed.
1.16 20w06a Small slimes now make sounds again when moving.
1.17 21w10a The maximum size of slimes has been decreased from 256 to 128.
Pocket Edition Alpha
v0.9.0 build 1 Added slimes and slime spawn eggs.
build 2 Slimes now have sounds.
Slimes now spawn naturally.
v0.10.0 build 1 Slimes now have bouncing animations.
v0.12.1 build 1 Slimes now have particles when jumping.
Slimes now drop slimeballs.[verify]
v0.13.0 build 3 The spawning of slimes has been improved.
Bedrock Edition
? Slimes spawn commonly in flat worlds.
1.10.0 beta 1.10.0.3 The texture of slimes has been changed.
1.16.201 The slime spawning rate in flat worlds has been decreased.[verify]
Legacy Console Edition
TU1 CU1 Patch 1 1.0.1 Added slimes.
TU14 The slime spawning rate in superflat worlds has been decreased.
New Nintendo 3DS Edition
0.1.0 Added slimes.

Background

Apart from spawning in swamps (added in 1.4), slimes can only spawn in every 10th chunk in average («Slime Chunks»). Chunks are 16×16 blocks wide (x and z axis) and 256 blocks high (y axis). Slime Chunks are predetermined by your savegame seed, and are always the same for a specific seed, just like the generated terrain. The only way to find Slime Chunks ingame without using third party apps or mods is to observe the slime spawns.

Yes, it works with Xbox 360, Xbox One, PS3 and PS4! And it even works with most old beta versions on PC.

Make sure to read this paragraph (under «Seed Selection») first. After clicking on «Find Slimes!», the map shows the current seed in the top left corner. This number has to be identical to the seed you see ingame (including the minus sign for negative numbers). If you see two lines after «Seed:», you didn’t enter a correct number and the app converted it into one.

First of all, even in slime chunks, slimes spawn far less frequently than most other hostiles, maybe comparable to endermen. So make sure you wait long enough. Also, double check the seed you used as well as the coordinates. Here are a few more things to consider:

  • In slime chunks, slimes only spawn on layer 39 and below (feet pos). The spawn rate is equal on those layers.
  • Mobs can’t spawn closer than 24m to you (but despawn when farther away than 128m), so don’t stand too close to where you expect them to spawn
  • It’s a good t spawn in mushroom island biomes

Also have a look at my Slime Farming Tutorial which explains some details about slime spawning as well.

Поведение [ ]

Размер слизней: от 1 до 256, но только особи 1, 2 и 4 размеров могут спауниться естественно.

Слизни передвигаются прыжками высотой в 1 блок. Пауза между прыжками занимает от 10 до 30 тактов. Слизень сканирует сферу радиусом 16 блоков на наличие игрока, и если игрок присутствует, поворачивается в его сторону и прыгает к нему. Пауза между прыжками уменьшается в три раза. Если слизень не обнаруживает игрока, то перед прыжком он поворачивается на случайный угол в пределах 57° (1 радиан) от своего направления. После прыжка он повторяет «поиск», и так до тех пор, пока не найдёт игрока или не деспаунится.

Trivia[]

  • In Java Edition, with commands, the size of slimes can be customized. Sizes go from 1 up to 256; the size-256 slime is the largest of any mob in the game, bigger than the ender dragon.
  • Because a slime’s movement speed is tied to its size it becomes impossible for the player to outrun a size 8 slime on flat ground without potion effects.
  • When a slime searches for nearby targets or checks to see if it should despawn, it checks from a point at the center of its hitbox on the x and z-axis and the bottom of its y-axis. Therefore, a custom-size slime sufficiently huge can be right in front of the player and be completely passive, and it may even despawn if the slime is large enough.
  • Green-colored Slimes are also present in Minicraft, a 2D Minecraft-inspired game also created by Notch.

Usage

Seed Selection

The first thing you should do is select a seed and version. You can either type it in manually, or you can load it from your savegame. The latter can be done by clicking on «Load from Save…» and selecting your level.dat, or by drag&dropping the level.dat file into your browser window. Level.dat is a small file located in the folder of every Minecraft savegame. You can find the savegames in the saves folder of your Minecraft installation. On Windows you can use %appdata%\.minecraft\saves to get to that folder.

Levels allow you to store and reuse seeds on this website, without having to load your savegame every time. When loading a seed from a level, the seed will automatically be stored as a level.

You should also know that a seed is always a number (up to around 20 digits). If you type in anything else (like letters), it will be converted to a number. The app does this the same way Minecraft does, so it’s safe to use letters (and other characters) as well.

Navigation

Once you entered your seed and version you can start using the map. To scroll, use your arrow keys while your mouse cursor points at the map, or move your mouse while holding down the left mouse button. You can use the slider below the map or your mousewheel for zooming. The lower inputs allow you to go to a specific point (e.g., your base) of the map and set a marker there. You can always remove and add the marker by double clicking on the map. The «Save Map» button allows you to save the currently shown map as png image file.

Touchscreen

When using a touch-enabled device, an extra option for enabling/disabling touchscreen control will appear below the map. With that option enabled, you can drag the map with your finger to navigate, you can pinch to zoom in and out, and you can tap and hold to set a marker on the map. By double tapping on the map, you can quickly enable/disable the functionality as well.

Как ферма опыта [ ]

Ферма слизней может являться лёгким источником опыта. С одного большого слизня можно получить от 9 до 28 очков опыта. При этом если провести рядом с фермой достаточно небольшой промежуток времени (чаще всего это 20-40 минут), на ней может заспауниться (в зависимости от размеров фермы) от 1 до 6 больших слизней, и, соответственно, около 5 маленьких и средних. Таким образом, в среднем только на слизнях можно получить 3—6 уровней опыта. Минусом является необходимость потратить большое количество оружия (например каменных мечей) на очистку фермы от слизней.

  • Как убрать размытие в ворлд оф танк

      

  • Как убрать консоль сампфункс в самп

      

  • Как включить болотные цвета в майнкрафт

      

  • Ошибка клок вотч догс тайм аут

      

  • Как установить supreme commander

Sons

Essa seção precisa ser atualizado. 
Por favor atualize essa seção com atualizações recentes ou informações disponíveis recentemente.Motivo: mudanças na 1.16

Edição Java:

Som Legendas Fonte Descrição ID de espaço de nome Chave de tradução Volume Afinação Distância deatenuação
Slime atacando ? ? ? ? 16
Slime morre ? ? ? ? 16
Slime morre ? ? ? ? 16
Slime ferido ? ? ? ? 16
Slime ferido ? ? ? ? 16
Slime squashes ? ? ? ? 16
Slime squashes ? ? ? ? 16
Slime squashes ? ? ? ? 16
Slime squishes ? ? ? ? 16

Авто-ферма слизи в Майнкрафт 1.9 | 1.10 | 1.11 | 1.12

В этой статье я расскажу как построить ферму слизи. принцип работы фермы таков: слизни будут спаунится и умирать, с них будет выпадать слизь и поступать в сундук, с которого вы потом сможете ее забрать. Эту ферму я строил у себя в мире, и все хорошо работало! Также большое преимущество этой фермы в том, что она полностью автоматическая (то есть вы можете гулять по миру а ферма будет работать), также эта ферма очень простая в постройки. Ну что ж, если вас это заинтересовало, то перейдем к постройки.

1. Для постройки вам надо найди чанк, в котором спаунятся слизни (слайм чанк). Проще говоря это место где будет производиться спаун слизней. Как его найти можно прочитать тут.

2. После того как вы нашли слайм чанк, вам нужно прокопать чанк (отображение чанков включается через f3+g) до 7 уровня y (y=7)

Прокопанный чанк, со включенным отображение чанков (f3+g)

Без отображения чанков

3. Теперь начните ставить полублоки с y=40 (координаты). Расстояние между полублоками должно быть 2,5 блока. И так ставьте полублоки до самого низа с соблюдением нужного расстояния (2,5 блока)

Расстояние между блоками (на скриншоте)

Расстояние между блоками, показано с помощью шерсти (на скриншоте)

5. Теперь заполняем все полублоками, с соблюдением расстояния (2.5 блока) до самого низа (y=7). Но при этом не трогайте траншею, то есть заполняйте только чанк, оставляя место по двум противоположным сторонам (3 на 3 блока). Кстати во время постройки нижних слоев уже начали спавнится слизни и падать, значит все работает!

6. Теперь занимаемся нижним слоем где будут умирать слаймы и нам будет поступать слизь. Для начала нужно построить комнату где сможем ходить мы, но не буду спавнится слизни. Есть два варианта комнаты:

2) Просто ставьте редстоун (красную пыль) на блок, на котором вы стоите, дело в том, что на редстоуне не будут спавнится мобы, в том числе и слизни. Но минус этого варианта в том, что это будет выглядеть некрасиво да и придется редстоун тратить. Но все же мое дело вам сказать, а что лучше для вас, это уже вам решать.

Магмовые блоки. Кстати игрок также получает урон от блоков магмы, чтоб не получать урон, зажмите кнопку shifft на клавиатуре и идите по блокам. Размер конструкции из блоков магмы 3 на 3, смотрите скриншот.

Теперь разливаем воду в траншею (как показано на скриншоте), магмовые блоки испаряют воду, но так как источник воды в траншее, то она постоянно будет течь и никуда не пропадет. Ещё раз повторяю, что делаем все зеркально, то есть в другой конструкции тоже самое.

Теперь строим сток для воды, чтоб по ней плыли предметы (слизь) к воронке. Вам понадобится 1 источник воды с каждой стороны и вырытая траншея возле блока магмы в 1 блок (смотрите скриншот). Не переживайте вода не испарится так как магма блок не испаряют воду сбоку.

Теперь нужно закрыть эту траншею поставив сверху полублоки, так что они не закрыли источник воды и по центру сделать место 2 на 2 блок (смотрите скриншот).

Теперь осталось последнее, это закрыть полублоками место, куда будут падать слизни, чтоб они не смогли выбраться оттуда (смотрите скриншот).

Вот и все! Теперь осталось ждать когда заспавнятся слизни и упадут в нашу ловушку, и лут пойдет в сундук.

Эта ферма стоит у меня в выживании и очень хорошо работает! Удачи вам в постройке

Чанки со слизнями

Слизни могут спауниться только на чанках, определяемых расчетами его координат, а также на чанках болота и в плоском мире. Существуют специальные программы и модификации, которые позволяют указать, где они могут спауниться.

Спаун[]

Натурально слизни спаунятся на поверхности (с 51 по 69 уровень) болотного биома при уровне освещения, как и у остальных монстров, 7 и ниже, а также в пещере на высоте до 40 блоков в определённых чанках при освещении 8 и выше.

Чанк спауна определяется псевдо-случайно по зерну. Примерно 10 % чанков способны спаунить слизней. Формула определения чанка следующая:

Random rnd = new Random(
    seed +
    (int) (xPosition * xPosition * 0x4c1906) +
    (int) (xPosition * 0x5ac0db) + 
    (int) (zPosition * zPosition) * 0x4307a7L +
    (int) (zPosition * 0x5f24f) ^ 0x3ad8025f
);
return rnd.nextInt(10) == 0;

То есть, используя координаты чанка для генерации зерна генерируется случайное число от 0 до 9, и если число равно 0, то чанк способен на спаун слизней. Координаты чанка можно узнать, разделив координаты любого его блока на 16 и округлив к наименьшему.

Плоский мир может быть создан так, что его поверхность будет удовлетворять условиям спауна слизней (высота не более 40 блоков), как, например, стандартный пресет плоского мира. В таком мире слизни обычно спаунятся в огромных количествах, так как все чанки, удовлетворяющие условиям спауна, являются свободным и освещённым пространством («подземные» слизни — единственные враждебные мобы обычного мира, спаунящиеся при любом уровне освещения). Это можно предотвратить, если использовать пресет, уровень поверхности которого выше 40 блоков.

Как и большинство других мобов, для спауна требуют непрозрачный блок. Большим слизням требуется свободное пространство 3x3x3 блока для спауна, средним — 3×3×2, и маленьким — 1×1×2 (или 1×1×1, если верхний блок — прозрачный). Больше всего слизней появится в помещениях в три блока высотой.
Слизни спаунятся в десять раз реже остальных мобов, поэтому вдали от биома болота их трудно находить. Освещение никак не влияет на их спаун. Тем не менее, освещение окружающей территории уменьшает шанс спауна остальных мобов и, таким образом, увеличивает шанс спауна слизней.

Слизни разных размеров спаунятся примерно с одинаковой частотой. Маленькие слизни должны спауниться на мирной сложности согласно алгоритму, но процесс не доходит до соответствующей строчки, так как маленькие слизни являются врагами и пропускаются.

Слизни не появляются в радиусе 24 блоков от игрока. Они автоматически деспаунятся, если удаляются от игрока далее чем на 128 блоков, и так же, как и остальные мобы, постепенно деспаунятся, если в радиусе 32 блоков в течение некоторого времени не будет игрока.

Comportamento

Os slimes se movem pulando, o que eles fazem a cada 10 a 30 tiques (1⁄2 a 1 1⁄2 segundos), e pode nadar na água e subir escadas. Diferente de outros mobs, os slimes continuam se movendo quando não há jogadores por perto. Sua rotina exata é a seguinte:

O slime procura por um jogador (ou, na sua falta, um golem de ferro) dentro de uma distância de 16 blocos (esférica). Eles podem ver até através de blocos.

  • Se nenhum alvo for encontrado, o slime aguarda de 10 a 30 tiques (1⁄2 a 1 1⁄2 segundos). Em seguida, ele muda de direção, em uma quantidade aleatória de até 57,26° (1 radiano) para a esquerda ou para a direita, pula e repete o processo.
  • Se um alvo é encontrado, o atraso antes de pular é 1⁄3 da distância (3 a 10 pontos), e a direção do slime é definida diretamente em direção ao alvo antes de pular.

A saúde de um slime é igual ao seu tamanho ao quadrado e suas dimensões são 0,51 blocos vezes o tamanho em cada dimensão. Quando um slime ataca, ele causa dano igual ao seu tamanho, exceto os slimes de tamanho 1 (menores). Slimes pequenos não impedem de dormir.

A distância do salto de um slime também depende do seu tamanho; um slime pula uma distância um pouco mais longe do que seu comprimento. Ao pousar, uma quantidade de partículas de slime de 1/8 do seu tamanho aparece.

Quando o jogador mata um slime e o tamanho do slime é maior que 1, ele morre e gera 2 a 4 novos slimes equivalentes ao tamanho dividido por 2, arredondando para baixo.

A velocidade de ataque de um slime é o dobro da de outros mobs de combate corpo a corpo. Essa velocidade é perceptível quando o slime encurrala o jogador na parede. Mobs como zumbis e aranhas atacam a uma taxa de um acerto por segundo, enquanto os slimes atacam a uma taxa de dois acertos por segundo. Slimes causa dano a todos os jogadores e golens de ferro‌[EJ apenas] que eles colidem, ao contrário de outros mobs que danificam apenas os alvos que atacam especificamente.

Usage

Seed Selection

The first thing you should do is select a seed and version. You can either type it in manually, or you can load it from your savegame. The latter can be done by clicking on «Load from Save…» and selecting your level.dat, or by drag&dropping the level.dat file into your browser window. Level.dat is a small file located in the folder of every Minecraft savegame. You can find the savegames in the saves folder of your Minecraft installation. On Windows you can use %appdata%\.minecraft\saves to get to that folder.

You should also know that a seed is always a number (up to around 20 digits). If you type in anything else (like letters), it will be converted to a number. The app does this the same way Minecraft does, so it’s safe to use letters (and other characters) as well.

Dimension and Feature Selection

Below the seed and version, you can also choose the Minecraft dimension that you want to view (Overworld, Nether or End). This, and the version you use, will affect which features can be enabled. To toggle certain features, click on the icons in the features box just above the map.

You can also expand and collapse features box by clicking the arrow on the right side of the box to show the full names of the features, as well as some more options.

Note that some features will only show if you zoomed in enough. This is to keep the app fast and to not flood it with icons. The app will show a warning and all affected features will be highlighted once that happens.

Navigation

Once you entered all the options you can start using the map. To scroll, use your arrow keys while your mouse cursor points at the map, or move your mouse while holding down the left mouse button. You can use the slider below the map or your mousewheel for zooming. The lower inputs allow you to go to a specific point (e.g., your base) of the map and set a marker there. You can always remove and add the marker by double clicking on the map. The «Save Map» button allows you to save the currently shown map as png image file.

Selecting structure locations

You can click or tap on the icons on the map to see their exact coordinates in the game. For some structures, additional details are shown as well.

Touchscreen

When using a touch-enabled device, an extra option for enabling/disabling touchscreen control will appear below the map. With that option enabled, you can drag the map with your finger to navigate, you can pinch to zoom in and out, and you can tap and hold to set a marker on the map. By double tapping on the map, you can quickly enable/disable the functionality as well.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector