Mass effect 3 guide

Content

  • 17 missions:
    • Citadel: Shore Leave
    • Citadel Wards: Ambush
    • Citadel: Identity Theft I
    • Silver Coast Casino: Infiltration
    • Citadel: Identity Theft II
    • Citadel Archives: Escape
    • Citadel Docks: Retake the Normandy
    • Citadel: Party
    • Citadel Arena: Geth Challenge
    • Citadel Arena: Spin Zone Elite Challenge
    • Citadel Arena: Medi-Gel Challenge
    • Citadel Arena: Reaper Solo Challenge
    • Citadel Arena: Thermal Clip Challenge
    • Citadel Arena: Prothean Challenge
    • Citadel Arena: Cerberus Challenge
    • Citadel Arena: Charity Reaper Challenge
    • Citadel Arena: Unusual Scores
  • Eight temporary squadmates (if they survived previous games):
    • Urdnot Wrex
    • Miranda Lawson1
    • Jacob Taylor1
    • Jack1
    • Grunt1
    • Samara1
    • Zaeed Massani1
    • Kasumi Goto1
  • 21 enemies:
    • Brooks
    • CAT6 Heavy
    • CAT6 Sniper
    • CAT6 Specialist
    • Clone
    • Disruption Drone
    • Abomination1
    • Collector Captain1
    • Collector Trooper1
    • Collector Web1
    • Dragoon1
    • Geth Bomber1
    • Possessed Abomination1
    • Possessed Captain1
    • Possessed Praetorian1
    • Possessed Scion1
    • Possessed Trooper1
    • Praetorian1
    • Scion1
    • Seeker Plague1
    • Seeker Swarm1
  • Five locations:
    • Armax Arsenal Arena
    • Castle Arcade
    • Personal Apartment
    • Silver Coast Casino
    • Silversun Strip
  • Two weapons:
    • M-7 Lancer
    • M-11 Suppressor
  • Three armor sets (only one can be chosen per playthrough):
    • Cerberus Nightmare Armor
    • Cerberus Shade Armor
    • Cerberus Spirit Armor
  • Seven Weapon Mods:
    • Assault Rifle Ultralight Materials
    • Pistol Power Magnifier
    • SMG Power Magnifier
    • Shotgun Ultralight Materials
    • Sniper Rifle High-Velocity Barrel
    • Sniper Rifle Ultralight Materials
    • Assault Rifle Thermal Scope
  • Two War Assets:

1Only appear in the Armax Arsenal Arena.

Прохождение[]

Самеш Батиа пытается забрать у властей Альянса тело своей жены Нирали Батиа, которая служила в космической пехоте, в 212-м подразделении на Иден Прайм, где и погибла. Самеш хочет достойно похоронить свою жену и оказать ей соответствующие почести. Однако когда он отправил запрос на возврат тела своей жены для кремации, военные без всякого объяснения и причин отказали ему в этом. Также Самеш сообщит, что его делом занимается мистер Боскер и что для выяснения причин такого загадочного поведения военных следует поговорить именно с ним.

Примечание: Желательно иметь в отряде Эшли, так как она служила в 212-м подразделении. Если будет Кайден но не Эшли, то он упомянет об этом, и скажет что Эшли наверняка захочет встретиться с мистером Батиа.

Поговорите с дипломатом

Боскер находится в посольском зале в Президиуме. Войдя в дверь, можно сразу увидеть мужчину, стоящего, прислонившись к стене, — это и есть нужный человек. При разговоре с Боскером выяснится, что тело Нирали Батиа представляет большой интерес для Альянса, так как раны на её теле вызваны неизвестным видом оружия. Поэтому исследование тела Нирали поможет Альянсу в разработке лучших защитных систем против гетов. Проблема заключается в том, что для получения наилучших результатов исследования требуют времени и могут занять годы, в течение которых Самеш так и не сможет достойно похоронить свою жену.

Для выполнения задания следует решить, оставлять ли тело Нирали Альянсу или добиться того, чтобы её тело вернули Самешу для захоронения. Воспользовавшись репликами Героя или Отступника, данный конфликт можно решить двумя способами:

  • Убедить Боскера отдать тело Нирали Батиа для кремации;
  • Вернуться к Самешу и убедить его, что Нирали даже после смерти может помочь спасти ещё множество жизней. В этом случае тело Самешу не выдадут, оно останется у Альянса.

Очки Героя/Отступника

Служащий Боскер (если принято решение забрать тело Нирали Батиа у Альянса):

  • 8 очков Героя за реплику «Это неправильно» (требуется 2 уровень Обаяния)
  • 9 очков Отступника за реплику «Я забираю тело» (требуется 2 уровень Устрашения)

Самеш Батиа (если принято решение оставить тело Нирали Батиа у Альянса):

8 очков Героя за реплику «Это важно» (требуется 3 уровень Обаяния)
9 очков Отступника за реплику «Это война» (требуется 3 уровень Устрашения)

Для завершения задания нужно вернуться к Самешу Батиа и рассказать о принятом решении.

Параметры и особенности[править]

Цитируя кодекс:

  • Вращение: полный оборот в 3.5 минуты.
  • Гравитация вращения на внутренней части лепестка : 1.02 земной
  • Гравитация вращения в Президиуме: 0.3 земной
  • Суммарная длина в открытом состоянии: 44.7 километра
  • Диаметр в открытом состоянии: 12.8 километра
  • Длина лепестка: 43.6 километра
  • Толщина лепестка: 330 метров
  • Диаметр центрального кольца: 7.2 километра
  • Толщина центрального кольца: 553 метра
  • Толщина внешней брони: 13 метров
  • Население: 13.2 миллионов, не считая хранителей
  • Общая масса: 7.11 миллиардов тонн
  • Высота Башни Совета: 1047 метра

Там, где гравитации вращение не хватает, используются гравикомпенсаторы из элемента 0.

Military and Intelligence

Citadel Fleet

Main article: Citadel Fleet

The Council’s most important peacekeeping force is the Citadel Fleet, which polices Citadel space and guards the Citadel itself. Mostly composed of turian vessels, the Fleet is large enough to station patrols at a vast number of mass relays and still keep a garrison at the Citadel. The flagship of the Fleet is the asari dreadnought Destiny Ascension. The Council is evacuated to the Ascension in the event of an emergency.

Council Demilitarization Enforcement Mission

The Council Demilitarization Enforcement Mission (CDEM) was created in accordance with the armistice that ended the Krogan Rebellions. Based at Pildea Station, CDEM’s patrols oversee the entire Krogan Demilitarized Zone. CDEM logs all ships passing through the DMZ and has the right to board and search them at any time and for any reason. Under the armistice, CDEM is responsible for ensuring that the krogan do not obtain starship-mounted weapons; the penalty for smuggling these weapons is punishable by death by spacing.

CDEM operates battlestations in orbit above Tuchanka and manages the planetary shroud which prevents Tuchanka’s surface from heating to inhospitable levels. CDEM also enforces a quarantine around the debris field of Rothla, and maintains a small garrison at Ruam’s helium-3 mining stations to prevent the sale of fuel to criminal elements.

Special Tasks Group

Main article: Special Tasks Group

The salarians often handle intelligence-gathering operations as part of their Council duties, using the Special Tasks Group (STG). The STG is composed of small units of salarian operatives who monitor developing situations or undertake covert missions. STG units formally seconded to Council service are also known as Infiltration Regiments .

Spectres

Main article: Spectres

The Council’s elite, invested with the Council’s authority, Spectres are vital to keeping the peace across Citadel space. They are individuals who act either on the Council’s orders or on their own initiative, to preserve galactic stability. Sometimes, in situations where the Council cannot be seen to act officially, they will send a Spectre instead. Spectres have absolute freedom under the law and answer only to the Council. All details of them are classified.

Служба Безопасности Цитадели (СБЦ)[]

Служба безопасности Цитадели (СБЦ) — полицейские силы, находящиеся в подчинении Совета Цитадели. СБЦ насчитывает 200 000 сотрудников, которые обеспечивают охрану порядка на густонаселённой станции. Они также производят таможенный контроль, занимаются преследованием пиратов и проводят поисково-спасательные операции в туманности Змея.

В СБЦ существует шесть подразделений:

  • ОТДЕЛ ОБЩЕСТВЕННОЙ БЕЗОПАСНОСТИ — состоит из офицеров в униформе, которые осуществляют патрулирование Цитадели и реагируют на происшествия;
  • ОТДЕЛ РАССЛЕДОВАНИЙ — состоит из следователей, занимающихся расследованием преступлений и поиском преступников;
  • ОТДЕЛ ТАМОЖЕННОГО КОНТРОЛЯ — занимается досмотром многочисленных пассажиров и грузов, прибывающих на Цитадель;
  • ОТДЕЛ ИНФОРМАЦИОННОЙ БЕЗОПАСНОСТИ — занимается расследованием киберпреступлений, таких как кража персональных данных и интеллектуальной собственности, незаконное проникновение в компьютерные сети, вирусные атаки, а также незаконное применение искусственного интеллекта;
  • ОТДЕЛ СПЕЦИАЛЬНОГО РЕАГИРОВАНИЯ — в его задачи входит освобождение заложников, обезвреживание взрывных устройств и захват особо опасных преступников. В случае маловероятной ситуации штурма Цитадели сотрудники отдела принимают первый удар противника на себя, поэтому они вооружены на уровне космической пехоты;
  • ОТДЕЛ ПАТРУЛИРОВАНИЯ — корабли этого подразделения рассредоточены по туманности Змея. В отличие от сотрудников других подразделений, сотрудники отдела патрулирования нечасто появляются на самой Цитадели, а их корабли редко задерживаются на одном месте.

Работа в СБЦ очень престижна; к резюме претендента должны прилагаться рекомендации члена Совета Цитадели или посла соответствующей расы. Обычно кандидаты имеют за плечами годы безупречной службы в рядах вооружённых сил или органов правопорядка своей расы, однако рассматриваются и заявления претендентов без большого опыта, если они проявляют заметные способности.

Между СБЦ и Спектрами часто возникают конфликты. Многие сотрудники СБЦ, в частности, директор Венари Паллин, считают, что предоставление Спектрам неограниченных полномочий опасно; действия Сарена Артериуса подтвердили обоснованность такой позиции. Спектры, в свою очередь, недовольны тем, что иногда стремление СБЦ соблюдать должную процедуру мешает им проводить расследования.

Устройство[править]

Цитадель состоит из центрального кольца 7.2 километров в диаметре, Башни Совета и пяти соединенных с центральным кольцом лепестков. В нормальном состоянии конструкция напоминает гигантский цветок, но при необходимости может сложиться в непробиваемый цилиндр. Все это плавает посреди Туманности Змея и охраняется турианским флотом.

Президиум

Президиумправить

Располагается внутри центрального кольца Цитадели. В Президиуме находятся все центральные органы власти Цитадели, не являющиеся собственно Советом Цитадели, посольства всех рас, имеющих какое-либо отношение к Цитадели, сотни ресторанов и кафе, самые дорогие магазины и недвижимость и практически все те, кто относит себя к элите. Если Совет Цитадели — ее головной мозг, то здесь располагается как минимум ее сердце. Здесь принимаются все не требующие прямого вмешательства Совета решения, заключаются на первый взгляд незначительные договоренности, плетутся тонкие интриги, просаживаются миллионы кредитов и зарабатываются миллиарды.

Президиум оформлен в стиле парка планеты класса G, с озером, лугами, деревьями и даже искусственными облаками, солнечным светом и сменой двадцатичасового дня и шестичасовой ночи. Гравитацию поддерживают на уровне 0.3 земной. Здания вписаны в ландшафт и очень открыты — вплоть до отсутствия пары стен у, например, посольства. Так как здесь же располагается и служба внутренней безопасности Цитадели, проблем с преступностью это практически не вызывает.

Космопортыправить

Располагаются на центральном кольце Цитадели, так как на кольце расстояние от оси вращения минимально, а следовательно, меньше линейная скорость. Сверх доков общего пользования, у каждой расы, обладающей посольством на Цитадели, есть свой док. Также в основании Башни Совета располагается консульский док. Обычно он используется дипломатическими курьерами и Спектрами, но по необходимости может быть использован для экстренной эвакуации Совета.

Районыправить

Пять «лепестков» Цитадели называются районами (Wards). Это основная жилая зона Цитадели. Там расположены торговые площадки, клубы, жилые помещения, доки и прочие полезные для жизни заведения. Самый известный район, куда вы чаще всего попадаете в процессе игры — район Закера. Там находятся магазины, док, пара клубов и офис СБЦ.

Туманность Змея, вид сверху

Охранаправить

Снаружи, кроме туманности, Цитадель охраняет флот Цитадели. Основную его часть составляют турианские корабли, остальные принадлежат асари и саларианам. При этом, несмотря на численное превосходство туриан, флагманом является асарийский дредноут «Путь Предназначения». Точное число кораблей неизвестно, но их достаточно для того, чтобы при необходимости взять под контроль все ключевые передатчики массы в обитаемой части галактики и при этом держать под охраной саму Цитадель.

На обитаемой территории Цитадели за порядком следит служба СБЦ (C-Sec), совмещающая в себе функции службы внутренней безопасности, полиции и таможенной службы.

Mass Effect 3

This article or section needs to be cleaned up to conform to a higher standard of quality.

See this article’s talk page or the editspace comment following the tag for details.

During the C-Sec is stretched to its limits. Officers are tasked to deal with the massive influx of refugees. C-Sec is forced to make to handle the crises on the Citadel. Civilian transports may be turned away due to the overcrowded docks. C-Sec may limit its efforts enforcing minor infractions in order to deal with the more urgent crimes. Due to increased demand for high-grade weaponry, C-Sec may also turn to the black market.

The Cerberus surprise attack on the Citadel catches the organization off guard. C-Sec headquarters is one of the first targets hit. When fights break out across the Citadel, officers are left without communication leading to a disorganized response to the invasion. With the timely intervention of Commander Shepard and the crew of the Normandy, Commander Bailey retakes control of C-Sec headquarters and organizes a response to the attack.

The invasion has caused additional strain to the organization. C-sec must disable many automated turrets and booby traps left behind by Cerberus while cleaning through the wreckage of the station. A civilian militia may be organized to help to deal with the manpower shortages in the organization.

Rapid Transport Issue

Because Mass Effect 3: Leviathan added rapid transport terminals throughout the Citadel, it is now possible to keep from choosing whether Ashley/Kaidan goes with you or Hackett. This was probably an unintended consequence of using those transports since story sequence breaks in at least one other scenario: the confrontation with Wrex on the Docking Bay if the genophage cure was sabotaged.

Which is not really the case as you can still return to the Citadel at any reasonable time to decide the fate of the Virmire survivor. All you need to do is return to the Normandy normally, either by direct rapid transport from any Citadel terminal or through the Docking Bay doors. The conversation with the Virmire survivor should proceed normally.

Preparation

When you depart for Admiral Anderson’s apartment, this launches the main line of missions of the Citadel DLC. Citadel: Party and Silversun strip content is not part of the main storyline and can be done at your own leisure afterwards. The Citadel DLC content will no longer be available once you start with Priority: Cerberus Headquarters.

Be aware that just as in the main game, if you have not recruited Kaidan/Ashley, Javik or Tali into the squad (i.e. recruited the Virmire survivor after Priority: The Citadel II, finished Priority: Eden Prime, and completed Priority: Perseus Veil, respectively) they won’t be available as squadmates for these missions either.

Warning: You will have access to armor lockers and weapon benches at certain points, but any other preparations, such as purchases or power selections, cannot be made once you dock at the Personal Apartment.

Additionally, the next mission starts immediately after this one, and while it thrusts you into a combat situation it also renders any armor or weapon customization irrelevant. At this point, the only thing you can do to boost your survivability for the next mission is to prep on the Normandy before landing: redeem any unclaimed bonuses from the Intel Terminal, customize your , and/or reset your skill distributions at the Normandy’s med bay if necessary. It’s recommended that you spec Shepard’s for the maximum possible weight capacity as the next mission slaps Shepard with a that means if you’re used to carrying a weapon loadout with a large bonus to recharge speeds in combat you’ll be dealing with slower than usual power recharge times (see the next walkthrough page for more information).

Customize yourself to deal with shields efficiently: Energy Drain or Lash with the shield piercing evolution work well. If you possess Disruptor Ammo, it should be maximized for both ammo capacity and damage, as you’ll be relying heavily on your weapon but ammo will be limited. Defense Matrix or Fortification are as always useful defensive powers, especially Defense Matrix for its shield restoring purge which can be even more life-saving than usual in the next mission. Dominate, if unlocked, can work as a useful distraction tool as well, though it has a fairly long recharge time. Grenade powers can also be quite useful for the next mission in particular as they have no recharge time and refills will be plentiful.

Walkthrough

Samesh is trying to secure the release of the physical remains of his wife, Nirali Bhatia, from Clerk Bosker. Nirali was a soldier in the 212 on Eden Prime, and Samesh simply wants to give her a respectful cremation. However, the Alliance has given no explanation as to why her body has not been released.

Ashley Williams served with Samesh’s wife on Eden Prime, and you may want to bring her with you for additional insight with Samesh for the duration of this assignment. If you have Kaidan in your group but not Ashley, he will mention that Ashley was in the 212 and may want to speak with Mr. Bhatia.

Clerk Bosker is in the Embassies Lounge nearby. You’ll see him as you walk in, leaning up against a wall on the right. Bosker will explain that Nirali’s body is being retained for important tests that may lead to better defences for Alliance soldiers against geth attacks. However, the studies may not show results for years.

You have to decide whether to allow the Alliance to keep Nirali’s body, or have her returned to Samesh for burial. The optimal outcomes for each option . You can either convince Bosker, telling him that these studies violate the very principles the Alliance is fighting for, or return to Samesh and convince him that these tests will make the most of Nirali’s sacrifice. Choosing either of the Charm options (2 or less for Bosker, 3 for Samesh), gets you 8 Paragon points, while the Intimidate options (2 points for Bosker, 3 points for Samesh) will get you 9 Renegade points.

Assignment resolution solely rests on Samesh’s reaction to whatever’s decided; Clerk Bosker can only be charmed/intimidated into releasing the body, or left standing while you speak with Samesh. If you allow the Alliance to keep the corpse, but don’t use any morality options on Samesh to convince him, he angrily leaves and you get no rewards.

Whatever the outcome, Samesh and Clerk Bosker both disappear from the Citadel at the end of the assignment.

Preparation

To act on Joker’s suggestion, go to the kiosk at the bar on the second floor of the Silver Coast Casino and purchase Party Provisions for 100 credits (90 if both discount bonuses were chosen at the Intel Terminal). Afterwards, return to the office in the apartment and send out invitations using the private terminal. You can delay sending out the invitations though throwing the party must be done, at the very latest, before Priority: Cerberus Headquarters. If you delay you can continue the campaign/side missions or spend your time exploring the rest of the Silversun Strip.

The bare minimum of people whose survival from the first two games are assured are auto-invited: Joker, EDI, Liara, James Vega, Steve Cortez, and Samantha Traynor. Everyone else, including present ME3 squadmates not yet mentioned, are optional invites. Only surviving full squadmates from all three games can be invited in provided their Mass Effect 3 story arcs have been completed.

Curiously, none of the other Normandy shipmates past or present may be invited in: Rupert Gardner, Diana Allers, Karin Chakwas/Chloe Michel, Kelly Chambers, Greg Adams, Kenneth Donnelly and Gabriella Daniels are all absent so don’t bother looking for prerequisites.

Garrus just needs to survive the suicide mission to be available. Grunt will be available if he returned to Shepard after wrestling some rachni in Attican Traverse: Krogan Team. Jacob is available after meeting him on Huerta Memorial Hospital provided he was rescued in Arrae: Ex-Cerberus Scientists. Jack needs to be rescued in Grissom Academy: Emergency Evacuation and then met in Purgatory to be available. Javik is available from the moment you opened his pod on Priority: Eden Prime. Kasumi needs to join the war effort after Citadel: Hanar Diplomat to be available. Samara is available as long as you prevented her from killing herself in Kallini: Ardat-Yakshi Monastery and met with her on the Citadel. Zaeed is available provided he survived the shootout in Citadel: Volus Ambassador.

Wrex will be available, as he was for the DLC’s other missions, as long as he survived the events of Virmire and the genophage cure was real, not sabotaged. Ashley/Kaidan will be available provided they survived Priority: The Citadel II and were not sent to Admiral Hackett. Tali is available provided she survived Priority: Rannoch. Miranda Lawson will not be available until after Priority: Horizon.

Squad members who are doomed to die at the conclusion of their ME3 story arcs (Legion, Thane Krios) will not physically appear. Mordin Solus, even if convinced to sabotage the cure and lay low, will not break cover to attend the party. Morinth is nowhere to be found until Priority: Earth, where she certainly is in no position to be attending parties by then.

Dialogue from the 1-to-1 meet-ups with characters down in the Silversun Strip or at the apartment can affect dialogue during the party. While these chats do not affect the storyline itself, they often serve as comedic relief. Thus it is recommended to see everyone you wish to see before the party. For example, an unromanced female Shepard who flirts with James Vega during their apartment meet will later have an option to hook up with James at the party.

In short, it’s highly recommended to first complete all relevant missions or interactions short of storming Cronos Station to get the most out of this party.

Последствия[]

Mass Effect 2

Если успешно завершить задание, то два года спустя доктор Мишель пришлёт Шепард(у) письмо.

Отправитель: Доктор Хлоя МишельТема: Вы с Гаррусом живы!

Капитан Шепард, я была очень рада услышать о том, что вы живы. Мне было больно услышать о гибели «Нормандии» и тех, кто не успел выбраться с нее. После того как вы пропали и все стали говорить о вашей смерти, я испугалась, что уже никогда не увижу вас и Гарруса. Когда вы с Гаррусом охотились за Сареном, вы очень помогли обитателям жилых секторов. Галактике нужны такие, как вы, и я рада, что вы по-прежнему с нами, чтобы защищать тех, кто привык всегда на вас полагаться.
Нет ли случайно рядом с вами Гарруса? Когда я обрадовалась, узнав о том, что вы выжили, я подумала, что он мог погибнуть. Я оставила ему несколько сообщений, но вы же знаете, как редко Гаррус проверяет свою почту, а его адрес для голосовой связи, наверное, уже не работает — он не ответил ни на один звонок. Гаррус так предан своему делу, своему увлечению, что часто забывает обо всем и обо всех вокруг.
В общем, если вы знаете, где сейчас Гаррус, я была бы очень рада получить от него весточку. Или встретиться с вами обоими, если вам случиться пролетать рядом с Цитаделью.
Спасибо!
Хлоя Мишель

Assignments

Mass Effect

  • Assignment: Citadel: Asari Consort
  • Assignment: Citadel: Doctor Michel → Citadel: Doctor Michel is Safe
  • Assignment: Citadel: Family Matter
  • Assignment: Citadel: Homecoming
  • Assignment: Citadel: I Remember Me
  • Assignment: Citadel: Jahleed’s Fears → Citadel: Jahleed’s Secret → Citadel: Jahleed and Chorban | Citadel: Jahleed Returns Materials | Citadel: Jahleed Arrested
  • Assignment: Citadel: Negotiator’s Request
  • Assignment: Citadel: Old, Unhappy, Far-Off Things
  • Assignment: Citadel: Old Friends
  • Assignment: Citadel: Our Own Worst Enemy
  • Assignment: Citadel: Planting a Bug
  • Assignment: Citadel: Presidium Prophet
  • Assignment: Citadel: Reporter’s Request
  • Assignment: Citadel: Rita’s Sister → Citadel: Rita’s Sister and Chellick → Citadel: Rita’s Sister is Safe
  • Assignment: Citadel: Scan the Keepers
  • Assignment: Citadel: Schells the Gambler → Citadel: Schells’ Scanner Given Away | Citadel: Schells has his Data
  • Assignment: Citadel: Signal Tracking
  • Assignment: Citadel: The Fan
  • Assignment: Citadel: The Fourth Estate
  • Assignment: Citadel: Xeltan’s Complaint → Citadel: Xeltan Convinced

Mass Effect 2

  • Assignment: Citadel: Crime in Progress
  • Assignment: Citadel: Found Forged ID
  • Assignment: Citadel: False Positives
  • Assignment: Citadel: Krogan Sushi

Aftermath

Kai Leng reports the failure to the Illusive Man and Bailey follows up on C-Sec’s inability to catch him. Other results include:

  • If Thane was present, Bailey will mention that he has been taken to Huerta Memorial Hospital. You may choose to be with him in his final moments. Kolyat Krios will be present as well irrespective of the events in Thane: Sins of the Father

    If Thane survived Mass Effect 2 but was never talked to at the hospital prior to this mission, he will not be present, however his name will appear on the memorial wall of the Normandy afterwards, apparently confirming his death regardless.

    . (Kirrahe does not benefit from a similar cutscene, as he expires from his wounds on the spot.)

  • A new set of side missions and Citadel missions will crop up, as well as Priority: Perseus Veil. See the Mass Effect 3 Guide for details.
  • Hackett will mention the asari’s recent commitment of War Assets as well, such as the (90), (90), (90), and if you saved the Council in Mass Effect, The (70).
  • After the mission, David Anderson will e-mail you the Alliance’s dossier on Kai Leng. At the same time, Miranda Lawson will e-mail you to arrange a vidcomm chat at the Spectre Offices at the Citadel Embassies. If you read Leng’s dossier before talking to her, Shepard will automatically warn her of Leng’s presence, which will prevent her death at a later date.
  • Finally, optional Squad Members / War Assets may make themselves available:
    • Assuming you didn’t shoot /, they will approach you at Normandy Dock: Bay D24 as you try to board the Normandy. You have the option to have them rejoin your squad as a party member, in which case Ashley or Kaidan will take up residence in the Starboard Observation Lounge on the Normandy and become available for both missions and shipside chats. If they do not, they remain on the Citadel as War Assets (25). If you have them join Hackett, you will be unable to interact with them socially aside from an e-mail from Ashley/Kaidan saying good-bye.
    • If you saved the salarian councilor in this mission, salarian forces will now commit to you in thanks for your rescue of their councilor. It can either be the (125) or the (70), depending on whether you rescued Valern or Esheel, respectively. If sacrificed himself to save the Councilor, his War Assets will no longer be present.

Прохождение

Поговорите с Харкином

Как и предположил Андерсон, Харкин напивается в баре «Логово Коры», и найти его можно за дальним столиком в полном одиночестве.

Примечание: Во время вашего первого визита в это заведение у входа вас встретят двое убийц, подосланных Сареном. Однако если Шепард не был(а) в «Логове Коры» до стычки с Фистом, убийцы так и не появятся.

Харкин предложит выпить и развлечься, если Шепард женского пола; в случае мужчины его реакция будет более сдержанной. Из разговора с ним можно узнать, что Гаррус «Что-то вынюхивал» в клинике доктора Хлои Мишель в жилых секторах и, вполне вероятно, сейчас он находится там. Также Харкин вполне охотно поделится с Шепард(ом) тайными сведениями о капитане Андерсоне, причём выдаст их вне зависимости от того, согласится Шепард его выслушать или нет. Позже с Андерсоном можно будет переговорить на эту тему.

Отправляйтесь в мед клинику

Как выясняется, доктор Хлоя Мишель, с которой общался Гаррус, оказалась в неприятной ситуации: подосланные Фистом бандиты явно не планируют оставлять её в живых, тогда как Гаррус, притаившись неподалёку, ждёт удачного момента для атаки. Как только Шепард войдёт в помещение, один из бандитов возьмёт доктора в заложники, но тут же будет убит удачным выстрелом турианца.

Примечание: То, что выстрел действительно был удачный, можно узнать во время разговора с турианцем — в ответ на фразу «Хороший выстрел» он скажет: «Иногда везёт». Так что отругать Гарруса за пренебрежение жизнью заложницы более чем уместно. Если учесть, что Гаррус не умеет пользоваться пистолетами (в его способностях числятся лишь штурмовые и снайперские винтовки), а стреляет он как раз из пистолета, то везение действительно имело место.

Уничтожьте остальных бандитов (для их устранения можно использовать или удачный выстрел во взрывоопасный контейнер, стоящий в дальней части клиники) и поговорите с Гаррусом. На пару с доктором тот поделится с капитаном сведениями о раненой кварианке, которая незадолго до этого лечилась в клинике от огнестрельной раны. Поскольку у неё на руках была некая важная информация и она задавала вопросы о Сером Посреднике, желая получить убежище в обмен на сведения о гетах, доктор Мишель свела её с Фистом, полагая, что тот работает на Посредника. Впрочем, Гаррус её тут же поправит: Фист работал на Посредника, однако не так давно он сменил сторону и теперь работает на Сарена, от чего Серый Посредник определённо не в восторге.

Завершив дела с Мишель, Гаррус попросит разрешения присоединиться к отряду и добавит, что Серый Посредник нанял убийцу-крогана, чтобы устранить Фиста, так что Шепард получит возможность завербовать в отряд ещё одного могучего союзника.

Примечание: Независимо от реакции Шепард(а), Гаррус вступит в отряд.

Примечание: Если Рекс будет вместе с Шепард(ом), реплик о нём не будет.

После окончания разговора с Гаррусом и Мишель миссия завершится и откроется окно выбора отряда, так как Гаррус стал одним из его бойцов.

Ищите союзников

Если Шепард не стал(а) искать Гарруса и спас(ла) Тали’Зору без его участия, Гаррус будет ждать Шепард(а) у лифта, ведущего к докам, после того как Шепард(а) сделают Спектром (миссия Цитадель: Разоблачите Сарена перейдёт к шестому этапу). Он сообщит, что уволился из СБЦ, и снова попросит принять его в отряд.

Если Шепард не желает иметь с Гаррусом дело, достаточно ответить на просьбу «Нет». В этом случае задание остаётся невыполненным, а Гарруса можно будет найти здесь же, у стены напротив терминала экспресса Цитадели, и взять в отряд в любой удобный момент.

Divisions

  • Enforcement: Uniformed officers who patrol the Citadel, dispense discipline for minor infractions, resolve disputes, and respond to emergencies.
  • Investigation: Detectives who gather evidence, solve crimes, and bring their perpetrators to justice.
  • Customs: Officers who screen the passengers and cargo that pass through the Citadel’s ports, confiscate contraband, and arrest smugglers.
  • Network: Technicians who deal with «cybercrimes», such as identity theft, copyright theft, hacking, viral attacks, and illegal AI. This divisions is also called the C-Sec’s E-Crimes division.
  • Special Response: Officers who deal with hostage situations, bombs, and heavily armed criminals. In the event the Citadel is attacked, they are the front line of interior defense, armed with military-grade weaponry.
  • Patrol: The ships crewed by the Patrol division serve «coast guard» functions, such as search and rescue, piracy suppression, and interdiction of illegally transported materials. They are not used to defend the Citadel from naval attack; that task is left to the Citadel Fleet.

Description

When a sinister conspiracy targets Commander Shepard, you and your team must uncover the truth, through battles and intrigue that range from the glamour of the Citadel’s Wards to the top-secret Council Archives. Uncover the truth and fight alongside your squad – as well as the cast from the original Mass Effect and Mass Effect 2, including Urdnot Wrex!

When the adventure is over, reconnect with your favorite characters from the Mass Effect Trilogy, try your luck at the Citadel’s Silver Coast Casino, blow off steam in the Armax Combat Arena, or explore and furnish Shepard’s own living quarters on the Citadel. With unique content and cinematics featuring your friends and romance interests in the Mass Effect trilogy, Mass Effect 3: Citadel offers one final chance to see the characters you have known for years and rekindle romances.

Mass Effect

In 2183, after the attack on Eden Prime, the Council charged C-Sec to look into Saren Arterius and the Alliance’s charge of treason. Finding no evidence to support the matter, the officer in charge, Garrus Vakarian, still wanted to pursue the issue, until being told by Pallin to drop the case. Garrus, however, continued to investigate which eventually led to the Med Clinic in the Wards. Here, Garrus ambushed a group of thugs and saved Dr. Chloe Michel’s life, with the assistance of Commander Shepard. Dr. Michel offered her thanks and told them about the quarian who came to see her, Tali’Zorah nar Rayya. Garrus then asked to join Shepard’s team.

Detective Chellick was also running an investigation about weapons smuggling and how it was getting onto the Citadel. Shepard has the opportunity to ruin the operation, but is talked down by Chellick, who then asks for the Commander’s assistance. Chellick reveals the extent of the investigation and asks Shepard to assist. Should Shepard agree, and not blow the operation, then the Commander is given some mods as compensation. Should Shepard compromise the operation, Chellick is furious and says that the Commander blew months of undercover work and now they have to start from scratch.

C-Sec had also pulled aside a krogan named Urdnot Wrex, who was reported by Fist for making threats. C-Sec brought him to the C-Sec Academy «for a friendly chat.» Shepard has the option to have Wrex assist during the Commander’s investigation.

“Sorry pal. I can’t let you in here.” — Spoilers for Mass Effect Galaxy follow.

Preparation

As you cannot change anything about Shepard upon receiving this mission, see the for the previous mission in terms of loadout customization.

There are limited ammo pickups in this mission, though there are a fair amount of grenade refills. Make every shot count, and rely on your powers as much as you can to conserve ammunition for when you really need it. However, be prepared to have to deal with slower power recharge times than you may be used to during this mission (see below).

Caution: If you are playing as an Infiltrator, Tactical Cloak can get a lot of mileage in this mission, but as you have no squad during the first half, cloaking will NOT completely shield you from detection by enemies.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector