Thaumcraft/набалдашники

Upgrades[edit]

A Blood Altar as a multi-block structure, can be upgraded to allow for customization and the ability to produce more powerful items. The Altar only checks for the blocks shown below. Decorative blocks can be added as desired without interfering as long as the structure layout is respected. The Altar’s state can be inspected with a Divination Sigil or a Sigil of Sight.

Tier Layout New Runes Total Runes Notes Dimensions
2 8 8 There are 8 Blood Runes around the block under the altar. There is no Blood Rune under the Altar. 3×3×2
3 20 28 The new Runes are 2 blocks out and 1 block down from tier 2 Runes. The Glowstone is required. The Glass can be any solid block. 7×7×4
4 28 56 The new Runes are 2 blocks out and 1 block down from the tier 3 Runes. The Large Bloodstone Bricks are required. The Glass can be any solid block. Note that there is a space between the pillar and the last of the blood runes on each side, so only 7 per side. 11×11×6
5 52 108 The new Runes are 3 blocks out and 1 block down from the tier 4 Runes, the Runes will be on the third block out. It’s hard to tell from the picture, but the Beacons are one block higher than the new row of runes. The Beacons do not need to be active. 17×17×7
6 76 184 The new runes are 3 blocks out and 1 block down from the tier 5 runes. A tower of any blocks (Note: liquids like lava can also be used) is required on each corner with a Crystal Cluster 1 block above the tier 4 Large Bloodstone Bricks. 23×23×9

Заклинания.

Первым делом, для создания заклинаний понадобится кровавый алтарь и стол заклинаний. Ставим их вплотную друг к другу. Ещё понадобится кристалл отвязывания. Дальше нужно поставить на стол заклинаний голову (зомби, скелета-иссушителя, скелета, крипера). Каждый из них в сочетании с предметом даёт свой эффект. Все предметы кладутся на кровавый алтарь. Чтобы использовать заклинания, нужно привязать шар отвязывания к столу(ПКМ), а потом уже ПКМ держа в руке шар отвязывания.

Предметы, которые можно использовать для заклинаний: лёд, динамит, кровавый шар ученика, обсидиан, огниво, светящаяся пыль, слеза гаста.

Сочетания голов с предметами:

Лёд: в сочетании с черепом скелета стреляет «льдом», наносящим 6 урона, даёт медлительность. В сочетании с черепом скелета-иссушителя даёт тот же эффект, что и череп, но больше радиус. В сочетании с головой зомби создаёт стену из льда 5×5. В сочетании с головой крипера замораживает воду.

Динамит: в сочетании с черепом скелета стреляет снарядом, который взрывается. В сочетании с черепом скелета-иссушителя взрывает блоки вокруг вас. В сочетании с головой зомби создаёт взрыв вокруг вас, но он не взрывает блоки. В сочетании с головой крипера создаёт усиленный взрыв вокруг вас.

Кровавый шар ученика: в сочетании с черепом скелета выпускает снаряд, наносящий 8 урона. В сочетании с черепом скелета-иссушителя создаёт маленький взрыв, наносящий урон. В сочетании с головой зомби стреляет снарядами вокруг вас, наносящими 8 урона. В сочетании с головой крипера создаёт взрыв, наносящий урон.

Обсидиан: в сочетании с черепом скелета выпускает снаряд, наносящий 8 урона и дающий медлительность. В сочетании с черепом скелета-иссушителя выпускает несколько снарядов с теми же эффектами, но наносят они 3 урона. В сочетании с головой зомби создаёт вокруг вас коробку 3×3 из камня. В сочетании с головой крипера превращает воду в землю и песок.

Огниво: в сочетании с черепом скелета выпускает снаряд, создающий огонь 3×3. В сочетании с черепом скелета-иссушителя выпускает снаряд, создающий чуть больше огня, дальность меньше. В сочетании с головой зомби поджигает существ вокруг вас. В сочетании с головой крипера создаёт огонь вокруг вас.

Слеза гаста: в сочетании с черепом скелета выпускает снаряд, откидывающий существ. В сочетании с черепом скелета-иссушителя существа вокруг вас. В сочетании с головой зомби вы делаете «рывок» вперёд. В сочетании с головой крипера откидывает существ вокруг вас.

Кровавый алтарь.

Кровавый алтарь — блок, благодаря которому можно создавать большинство предметы из этого мода. Для создания таких предметов нужна кровь в алтаре. Её можно получить самопожертвованием с помощью жертвенного кинжала, жертвоприношением с помощью ритуалов и кинжала жертвоприношения.

В дальнейшем можно повысить уровень алтаря и улучшить его рунами.

Повышение уровня алтаря.

Второй уровень: Понадобится 8 рун.

Третий уровень: Понадобится 20 рун, 8 любых блоков, 4 светящихся камня.

Четвёртый уровень: Понадобится 28 рун, 16 любых блоков, 4 больших кровавых кирпича.

Пятый уровень: Понадобится 52 руны, 4 маяка.

Шестой уровень: Понадобится 4 кристаллических скопления, 76 рун и любые блоки.

Where there’s a Will, there’s a way​

One of the more significant new features is the Demonic Will. You initially start out by crafting Rudimentary Snares and tossing (right clicking) them at hostile mobs (no, Pigs don’t count, no matter how annoying they may be). When you see them develop particle effects, that’s when you have a short time to kill them. Doing so while they have the effect on results in them dropping a Demonic Will of varying size. The size of the will is largely random, but it also roughly correlates to the health of the mob you just killed, so an Enderman will typically generate a more powerful Will than a Spider.

Once you have two or three of them, you’re ready to get started with a far more efficient method of generating Will.

First off, you’re going to need a Hellfire Forge. Look it up in JEI for the recipe, the default version requires a Block of Gold and a few other materials. This is what we’re going to use wills with. Take one of your larger wills (minimum 1.0 will) and put it in the slot to the far right (call it the ‘fuel’ slot). Now, in the slots to the left, the four outside corner slots are your input, and the one in the middle is your output. Put Redstone, Glass, Gold Ingot, and Lapis Lazuli into the four inputs. It should create a Petty Tartaric Gem. Basically, this is used to store will.

However, before we start storing anything, put that petty tartaric gem you just made back into the Hellfire Forge in one of the input slots, and put an Iron Sword into another of the input slots. Congratulations, you now have a Sentient Sword. This useful tool will do several things. First off, everything it kills will automatically drop will, no more fooling around with snares. Second off, the more will you have on your person, the more damage it will do. Pretty nice sword.

Now, make another Petty Tartaric Gem. You’re going to keep this one in your inventory.

If you have any will left over, you can craft your Blood Altar at this time. It is quite easy to forget how to make it later on when you never use raw will, and I’ve forgotten that you could actually put up your Tartaric Gem away and still get raw will from kills with the Sentient Sword.

PROTIP: Sentient Sword can be repaired in an Anvil, using a Crystalized Will. Since you won’t have access to that for a bit, also know that you can craft two damaged Sentient Swords together to get a somewhat more repaired Sentient Sword, but it won’t retain any enchantments this way. Or you can just craft a new one, they aren’t that expensive to make. There’s also the Repair enchantment that will repair your sword at the cost of xp. ​

With a Sentient Sword and a Petty Tartaric Gem, you are now ready to begin collecting Wills. So now is also a good time to go over an important mechanic that is very easy to overlook about how to make things in the Hellfire Forge.

There’s two figures which will be important, your minimum number of wills, and the number of wills actually consumed, which might not be the same thing. Fortunately, JEI is particularly helpful in this regard, and if you look up the recipe for an item crafted in the Hellfire Forge, you should see a tab at the top that looks suspiciously like the Hellfire Forge, and mousing over the arrow on the page will tell you both how much will you need in the gem and how much will be consumed.

Your Lesser Tartaric Gem is the next tier and it’s gonna require a Diamond, Block of Lapis Lazuli, Block of Redstone, and a Petty Tartaric Gem, and it’s gonna require 60 will in your gem (nearly full), and 20 will shall be consumed from it. While the Petty Tartaric Gem can store 64 will, the Lesser Tartaric Gem can store 256.

Starting The Mod

Starting Blood Magic requires several other mods to be progressed:

GTNH will need to be progressed through the MV tier. This is required to make an implosion compressor for the compressed cobblestone, access the precision laser engraver for the arcane stone, and access to HV circuits.

  • Thaumcraft will need to be progressed far enough to access the Arcane Workbench, and will require multiple low-tier Thaumcraft items as detailed in the crafting section. You will also need access to a wand that can hold 20 of each aspect.
  • Witchery will need to be progressed far enough to access the Attuned Stone.

Related unique items

These unique items have the Blood Magic modifier, which provides the same effect as this keystone. Taking the keystone in addition to equipping one of these items will impart no additional benefit.

Item Base Item Stats
Skin of the LordsSkin of the LordsSimple RobeQuality: +20%Movement Speed: -3%Item has no level requirement and Energy Shield (Hidden)Sockets cannot be modified+1 to Level of Socketed Gems100% increased Global DefencesYou can only Socket Corrupted Gems in this itemItem has 6 Sockets and is fully linked (Hidden)<Random Keystone>CorruptedThe Lords are chosen so carefully.Only they may grace His flesh. Simple Robe 1 Item has no level requirement and Energy Shield (Hidden)Sockets cannot be modified+1 to Level of Socketed Gems100% increased Global DefencesYou can only Socket Corrupted Gems in this itemItem has 6 Sockets and is fully linked (Hidden)

<Random Keystone>
AcrobaticsAncestral BondArrow DancingAvatar of FireBlood MagicCall to ArmsConduitCorrupted SoulCrimson DanceDoomsdayEldritch BatteryElemental EquilibriumElemental EquilibriumElemental OverloadElemental OverloadEternal YouthGhost ReaverGlancing BlowsHollow Palm TechniqueIron GripIron ReflexesMind Over MatterMinion InstabilityMortal ConvictionPain AttunementPerfect AgonyPhase AcrobaticsPoint BlankResolute TechniqueRunebinderImbalanced GuardSupreme EgoThe AgnosticThe ImpalerUnwavering StanceVaal PactWicked WardWind DancerZealot’s Oath

Corrupted

Malachai’s SimulaMalachai’s SimulaIron MaskQuality: +20%Evasion: 57Energy Shield: 12Requires Level 17, 21 Dex, 21 Int+20 to Strength(15-30)% increased Spell Damage(20-30)% increased Lightning Damage+10% to Lightning ResistanceBlood MagicMortal ConvictionIt was a sliver of Malachai’s soulthat animated the first Eternal Guardian. Iron Mask 17 +20 to Strength(15-30)% increased Spell Damage(20-30)% increased Lightning Damage+10% to Lightning ResistanceBlood MagicMortal Conviction
Malachai’s AwakeningMalachai’s AwakeningIron MaskQuality: +20%Evasion: 57Energy Shield: 12Requires Level 60, 21 Dex, 21 Int+20 to Strength(15-30)% increased Spell Damage+10% to all Elemental ResistancesAdds (42-54) to (78-88) Cold Damage to Spells while no Life is ReservedAdds (54-64) to (96-107) Fire Damage to Spells while no Life is ReservedAdds (5-14) to (160-173) Lightning Damage to Spells while no Life is ReservedBlood MagicMortal ConvictionThere is no cost too great to pay for power.Merely men who lack the conviction to pay it. Iron Mask 60 +20 to Strength(15-30)% increased Spell Damage+10% to all Elemental ResistancesAdds (42-54) to (78-88) Cold Damage to Spells while no Life is ReservedAdds (54-64) to (96-107) Fire Damage to Spells while no Life is ReservedAdds (5-14) to (160-173) Lightning Damage to Spells while no Life is ReservedBlood MagicMortal Conviction
Replica Tukohama’s FortressReplica Tukohama’s FortressEbony Tower ShieldQuality: +20%Chance to Block: 25%Armour: 494Movement Speed: -3%Requires Level 61, 159 Str+(20-30) to maximum Life+(80-100) to maximum LifeYou can Cast an additional Brand20% increased Critical Strike Chance per Brand40% increased Brand DamageBlood MagicMortal Conviction»As one of our few creations that did not cost any fatalities,Prototype #10 bore unexpectedly positive results.» Ebony Tower Shield 61 +(20-30) to maximum Life+(80-100) to maximum LifeYou can Cast an additional Brand20% increased Critical Strike Chance per Brand40% increased Brand DamageBlood MagicMortal Conviction
Tukohama’s FortressTukohama’s FortressEbony Tower ShieldQuality: +20%Chance to Block: 25%Armour: 494Movement Speed: -3%Requires Level 61, 159 Str+(20-30) to maximum Life40% increased Totem Damage+(80-100) to maximum Life+1 to maximum number of Summoned Totems+300 Armour per Summoned TotemBlood MagicMortal ConvictionTukohama knew that he could not lose a fight in his fortress.So he carried his fortress to the fight. Ebony Tower Shield 61 +(20-30) to maximum Life40% increased Totem Damage+(80-100) to maximum Life+1 to maximum number of Summoned Totems+300 Armour per Summoned TotemBlood MagicMortal Conviction

Создание зелий[]

При размещении связующего зелья, и активных ингредиентов в алхимической стойке, они начнут смешиваться вместе, и их эффект будет добавлен к зелью.Также можно добавить дополнительные эффекты для зелий, которые уже имеют один эффект поставив бутылку обратно с другим связующим зельем и активными ингредиентами.
К сожалению, различные связующие зелья имеют разные показатели успеха. Например, стандартный связующий агент работает 100% для первого эффекта, и только 40%, если вы попытаетесь добавить второй эффект, 16% для 3-го и т.д. Если добавить эффект не удаётся … колба взрывается.

Равноценного обмена

Набалдашник равноценного обмена позволяет с легкостью выполнять декорирование с помощью блоков путем простейшей замены установленных блоков на те, которые имеются в инвентаре. Для этого необходимо сначала «захватить» блок нажав Shift+ПКМ на установленном блоке-«заменителе», а затем указывать с помощью палочки на заменяемые блоки. При этом нажатие ЛКМ приведет к замене только одного блока, а нажатие ПКМ приведет к замене сразу целой области (по кругу, размерами не более 5х7 или пока хватит блоков в инвентаре). Если эта площадка собрана из различных блоков (например, каменный кирпич и обычный кирпич), то заменены будут только однотипные блоки. Изготавливается после завершения исследования «Набалдашник для жезла: Равноценный обмен». Лучшим жезлом для данного набалдашника будут изготовленные из кварцевого или костяного стержней с золотыми (таумиевыми) наконечниками.

Рецепт Расход аспектов
для создания при активации
15
15
10
0,07
0,07

Origin

This section concerns content related to Warcraft III: Reign of Chaos or its expansion The Frozen Throne.

Main article: Blood Mage (Warcraft III)

Many of the stoic high elves, reeling from the loss of their ancient homeland, Quel’Thalas, have given in to their hatred and despair and embraced the dark side of their magical natures. Calling themselves «blood elves», these cold hearted refugees seek to expand their remaining magical powers at any cost — even if it means courting the infernal powers of the Burning Legion. Though still loyal to the Alliance, the blood elves‘ passions will lead them not only to the highest pinnacles of power, but to the darkest depths of madness.

Reception[]

Blood & Magic magazine advertisement, December 1996.

Reviews of Blood & Magic were generally moderate, praising some features and criticizing some flaws and noting its mediocrity.

Trent Ward of Gamespot on November 7, 1996, noted «well balanced and challenging» maps, «interesting and varied» units», strong character design», and a «pleasant soundtrack» and «superb sound effects», but also criticized the micromanagement, slow pace, «irritating» AI, and «mediocre» graphics. It concluded «Blood & Magic’s basic premise is entertaining enough that die-hard strategy fanatics may be able to overlook its interface problems.», gave a score of Fair, 6.5/10.

Aaron Nicholls of Gamezilla in 1996 gave a quite positive review, sating «In the quickly bloating, copycat real-time strategy genre, Blood and Magic is an anomaly. It doesn’t look like many other games, and it doesn’t play like them either.» and said it «displays more creativity than duplication», and concluded «Although not a ground-shaking release, I feel that this game has been somewhat overlooked… While it may not have the catchy graphics of other titles, Blood and Magic is more immersing and refreshing than any other title of its type on the market.» He gave it 87/100.

Andy Butcher in Arcane magazine #15, January 1997, wrote that it was easy to pick up and had enough variety in units and battles to keep playing for a while, and called it a simplified version of Warcraft II, but not as involving or as fun. He concluded «Blood & Magic does what it does in an effective and playable manner, but it simply doesn’t offer enough to be a great game. There’s nothing really wrong with it, but there’s nothing that makes it stand out, either.» with a rating of 6/10.

The newspaper The Herald-News on April 12, 1997, had a largely positive review, calling the game «habit-forming» and noting the variety or units and terrains as its strengths and its enemy AI and extra clicks for resource management as its weaknesses.The Buffalo News on July 22, 1997, described the storyline as «deep» and gave it a C rating.

It was described by RPG historian Michael J. Tresca as «in essence, Magic: The Gathering in computer game format.»

In Gamespy’s «A History of D&D Video Games» by Allen Rausch in 2004, Blood & Magic was counted amongst the «truly atrocious D&D games» that followed SSI. Rausch said Interplay «didn’t distinguish itself straight out of the gate» and that Blood & Magic «wasn’t the worst» RTS and that » it certainly proceeded from a good idea», but criticized the resource model and «remarkably slow» pace, concluding «It didn’t take long before gamers started to realize that—even as the RTS genre was exploding—there was nothing here that should drag them away from Warcraft II or Red Alert.

Time and players would be more kind to Blood & Magic, generally giving good reviews that describe it as intriguing and challenging, deep and tactical, polished and enjoyable if flawed, with ratings at Gamespot averaging at 7.1/10. It has been the subject of streamed games, retrospectives, and obsessively detailed wiki articles.

Mechanics[edit]

The Blood Altar has no GUI. Items can be placed in the altar by Right-clicking it. It can be filled with life essence several ways, the most basic of which is the Sacrificial Orb .

To transmute an item in the Altar, it must contain the right item, be of the correct tier or greater and have some life essence in its buffer. While it is operating, the Altar emits red particles (if particles effect option is on). If there is not enough essence in the buffer, the particles turn greyish and the item starts losing progress slowly. Adding essence to the Altar will resume the transmutation. When the process is complete, a puff of red particles is emitted.

A player near a Blood Altar while under the effects of Regeneration will suffer hunger at an accelerated rate.

Рецепты[]

Первый ингредиент Второй ингредиент Третий ингредиент Четвёртый ингредиент Пятый ингредиент Получаем
Простой катализатор Простой катализатор Глина Слабый связующий реагент
Слабый связующий реагент Элемент холода Святой порошок Слеза гаста Стандартный связующий реагент
Сахар Красная пыль Красная пыль Светопыль Красная пыль Простой катализатор
Ведро лавы Огненный порошок Огненный порошок Адский камень Простой катализатор Огнненый порошок
Перо Перо Светопыль Слеза гаста Простой катализатор Эфир
Светопыль Золотой самородок Светопыль Стекло Простой катализатор Святой порошок
Лёд Лёд Блок снега Блок снега Простой катализатор Элемент холода
Земля Песок Обсидиан Обсидиан Простой катализатор Элемент земли
Уголь Уголь Глина Обсидиан Простой катализатор Элемент тьмы
Чернильный мешок Фляга Фляга Фляга Простой катализатор Элемент воды
Красная пыль порох Светопыль Светопыль Простой катализатор Элемент магии
Светопыль Светопыль Светопыль Слабый связующий агент Простой катализатор Слабый усиливающий реагент
Красная пыль Красная пыль Красная пыль Слабый связующий агент Простой катализатор Слабый удлиняющий реагент
Слабый усиливающий реагент Слабый усиливающий реагент Стандартный связующий элемент Средний усиливающий реагент
Слабый удлиняющий реагент Слабый удлиняющий реагент Стандартный связующий элемент Средний Удлиняющий реагент
Средний усиливающий реагент Средний усиливающий реагент Элемент огня Сильный усиливающий элемент
Средний Удлиняющий реагент Средний Удлиняющий реагент Элемент воды Сильный удлиняющий реагент
Простой катализатор Адский нарост Красная пыль Светопыль Слабый наполнитель
Слабый наполнитель Элемент земли Стандартный наполнитель
Стандартный наполнитель Элемент воды Элемент магии Большой наполнитель

Сумка для набалдашников[]

В тех случаях, когда у тауматурга набирается большое количество различных набалдашников, становится проблематичным постоянно носить их в инвентаре. С учётом того факта, что даже однотипные набалдашники не складываются в одну стопку, каждый новый набалдашник будет создавать все больше и больше неудобств. Данную задачу решает сумка, в которой без каких-либо затруднений умещается до 18 набалдашников. Размещение набалдашников в этой специальной сумке не мешает быстро устанавливать следующий набалдашник на жезл.

Следует учесть тот факт, что сумка помнит порядок выборки набалдашников, поэтому выниматься они будут строго в том порядке, как были уложены в сумке (по горизонтали).

Изготовление сумки для набалдашников становится возможным после завершения исследования «Сумка для набалдашников».

Рецепт Расход аспектов
10
10
10

Tier 3, Magician[edit]


The tier 3 upgrade structure.

Keep upgrading the Altar. The next orb is significantly more complex, yet the attentive Apprentice should be getting the hang of it by now.

The Magician’s Blood Orb requires 25,000 LP, and a Block of Gold to be made. At this point the Altar can only hold 10,000 LP, so the Altar will need to be filled as the Orb is being made. If choosing self sacrifice, potions of regeneration and instant health will be needed to keep the Player alive and going. On a server, a PLayer may want to ask for friends to help, although, sacrificing passive mobs is most likely an easier way to accomplish the task at hand. such as Rune of Augmented Capacity and Rune of Sacrifice could be used.

The Blood Altar needs to be upgraded to to make the orb. This requires more Runes and some Glowstone to build.

With the Magician’s Blood Orb in hand, Blood Magic really opens up. Alchemy, Rituals, Bound Armor, Automation, and many other things become available. Feel free to browse this Wiki for more information.

Магические палочки[]

Магические палочки делятся на три типа:

  • Жезл — самое простое хранилище вис-энергии.
  • Скипетр — имеет больший запас хранения вис-энергии, на скипетры невозможно надеть набалдашник. Его единственное применение это использование для крафта на магическом верстаке или активация магических структур.
  • Посох — имеет размер больше, чем жезлы и скипетры, не пригоден для крафта в магическом верстаке. Хранит больше вис-энергии, чем другие, поэтому идеально подходит в боевых целях.

Для магических палочек характерны два параметра:

  • Ёмкость — на этот параметр влияет то, из какого материала состоит стержень.
  • Затраты — на этот параметр влияет то, из какого материала состоят наконечники.

Блоки[]

Механизмы

Изображения Название Описание
Магический верстак Выполняет функции обычного верстака, а также используется для создания магических предметов.
Стол исследований Необходим для дальнейших изучений исследований, способствуя их открытию. Изменена механика изучения. Теперь не нужно собирать аспекты для изучения, вместо этого они выдаются вместе с исследованием.

Строительные

Дерево

Изображения Название Описание
Древесина великого дерева Брёвна великого дерева, из них состоит само дерево.
Древесина серебряного дерева Брёвна серебряного дерева, из них состоит дерево.
Великодревесные доски Доски из великого дерева.
Серебродревесные доски Доски из серебряного дерева.
Великодревесные ступени Ступени из великого дерева.
Серебродревесные ступени Ступени из серебряного дерева.
Великодревесная плита Плита из великого дерева.
Серебродревесная плита Плита из серебряного дерева.
Листва великого дерева Из листвы состоит крона великого дерева, также в листве может быть паутина.
Листва серебряного дерева Из листвы состоит крона серебряного дерева, с небольшим шансом может выпасть саженец серебряного дерева. Используется в декорациях из-за яркого мерцания.

Декоративные

Изображения Название Описание
Свеча Блок аналогичный факелу, за исключением того, что свечу нельзя ставить на стену. Можно покрасить.
Нитор Мерцающий огненный шар, используется для освещения территории, также является ингредиентом для крафта. Можно покрасить.
Вымпел Аналог флагов из оригинального Minecraft, за исключением того, что вместо узоров на них можно нанести изображение аспекта. Для этого необходимо нажать ЛКМ по вымпелу пузырьком с необходимым аспектом.
Янтарный блок Прозрачный блок, используемый для декорирования и компактного хранения янтаря.
Янтарная кладка
Блок плоти Декоративный блок, удобен для хранения большого количества гнилой плоти.
Блок таум-металла Декоративный блок, можно экономно хранить слитки таум-металла.
Блок алхимической латуни Декоративный блок, удобен для хранения алхимической латуни.
Блок пустотного металла Декоративный блок, можно экономно хранить пустотный металл.
Ящик Блок со случайным дропом, встречаются только в лабиринте разума.
Урна Блок со случайным дропом, встречаются только в лабиринте разума, в некоторых случаях и в других структурах, добавляемых модификацией Thaumcraft 5.

Заражённые

Изображения Название Описание
Заражённая плесень
Заражённая земля Зачастую большое количество такой земли, можно встретить в заражённых землях, имеет тёмно-розовый цвет.
Заражённая скала
Заражённый гейзер
Заросший заражённый камень
Заражённый пузырь
Заражённое бревно Остатки деревьев; зачастую большая часть ствола отсутствует, со временем полностью исчезает из за «Эффекта гниения».
Шуршащая трава

Руды

Изображение Название Описание
Янтарная руда Является единственным источником янтаря. Обычно находится около поверхности.
Киноварь При переплавке этой руды, получается ртуть.
Грозовые кристаллы Генерируются в пещерах, в основном возле поверхности. При избытке вис-энергии растут.

Растения

Все растения в модификации Thaumcraft имеют магическое происхождение, ресурсы получаемые из деревьев являются более пригодными для работы с магической энергией вис, нежели другие виды древесины.

Изображение Название Описание
Саженец великого дерева Огромное дерево, обладающее особыми магическими свойствами, поэтому очень часто используется в тауматургии. Не предоставляет особой сложности в нахождении и разведении, уступает по свойствам серебряному дереву.
Саженец серебряного дерева Данный вид растительности встречается довольно редко, по качеству превосходит великое дерево, участвует при изготовлении механизмов для алхимии. Можно найти в лесных биомах, но чаще всего встречается в магическом лесу.
Сребролист Растёт рядом с серебряными деревьями в количестве до 10 штук. Положив в сетку крафта, можно получить ртуть.
Огненный жемчуг Данное растение можно найти только в пустыне. Положив в сетку крафта, можно получить огненный порошок.
Висомор Произрастает в магическом лесу, испускает пары, при нахождении рядом с висомором можно получить эффект тошноты на 10 секунд.
Вечноцвет Цветок, получаемый путём алхимии, довольно дорогой в создании, но его способность поглощать заражение оправдывает его цену.

Crafting the Altar

The Blood Magic altar can be initially crafted as a single block, which acts as Tier 1. This most basic form of the altar can be crafted using the recipe below.

The list of items in the recipe are as follows, with their requirements:

  • Attuned Stone — Requires introductory Witchery or access to a Witches Oven.
  • Arcane Stone Bricks(x2) — Requires MV power for the Precision Engraver.
  • Double Compressed Cobblestone(x2) — Requires MV tier to create the Implosion Compressor multiblock.
  • Crucible — Requires introductory Thaumcraft
  • Pulsating Crystal — Requires an EBF at MV power
  • Alchemical Furnace — Requires introductory Thaumcraft

Once you have crafted the altar, it only needs to be placed without any other dependent blocks to start using it.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector