Unidentified tyrant series
Содержание:
Namesake
Like the Nemesis-T Type and most other specialized B.O.W.s, T-A.L.O.S.’s name is inspired by the Greek mythology.
T-A.L.O.S. takes its namesake from Talos, a giant made of bronze that Zeus sent to Crete to protect the noblewoman Europa. In mythology, it is said to circle the island’s shores three times each day to patrol her. In the tale of Jason and the Argonauts, it threatens Jason’s ship, the Argo, by throwing rocks from the shores. It was slain by Medea, a sorceress member of the Argonauts, by driving it mad with drugs and deceiving it into removing a bronze nail that held its single vein shut, thus making it bleed to death.
Characteristics
The Tyrant Project’s experiment outlines ultimately produced two main varieties of Tyrant to serve as B.O.W. products — the ‘infiltration-type’ and ‘combat-type’, respectively. The role of the infiltration-type is to blend in with a population centre to take part in covert operations, and are typically given heavy clothing to aide this; they are generally the more human in appearance. Combat-types meanwhile are intended for battle, and are typically taller and deformed, and are often naked.
As a typical effect of t-Virus infection, Tyrants experience increased production of Human Growth Hormone, though this hormone is produced at greater quantities than that of Zombies. While the shortest of Tyrants, the T-103 series, were close to 7 feet in height, a later Tyrant series produced by a third party was pushing 12 feet in height. This is not to say, however, that only Tyrants are so tall, as virus adapters like Sergei Vladimir and Morpheus D. Duvall also experienced significant height gain.
Tyrants are also noted for their impressive physical abilities, being capable of jumping several storeys, bursting through concrete, flipping over tanks, and even redirecting rockets. Combat-type Tyrants experience extended arm growth resulting in a claw on at least one arm — muscle strength in the Tyrants is powerful enough human beings can be impaled and held up by these claws. Being developed for covert ops, infiltration-types like the T-103 do not have claws unless the power limiter has been disabled, such as T-078.
One characteristic of the Tyrants which is not initially genetic is the possession of a second or third heart. During the creation of the T-002, the Arklay team saw fit to graft a large animal heart onto his right chest in a major surgical operation which effectively gave it a new circulatory system. Other Tyrants have been seen with such hearts, which may indicate that surgery on clones is the standard procedure or that they were genetically engineered to grow them.
Super Tyrant
A «Super Tyrant» is the product of a Tyrant bypassing its Power Limiter, a device developed by Umbrella that prevents a Tyrant from experiencing out-of-control mutations. Usually, this only happens when a Tyrant suffers significant damage and results in the tyrant in question gaining more muscle mass as well as claws. Super Tyrants are noticeably more difficult to dispatch than regular Tyrants. The Super Tyrants also lose the capacity to follow any orders that they were given, instead of deteriorating into a berserker-like state.
Gallery
T-001 (Proto Tyrant).
T-002.
T-00 (Original).
T-00 Mutated (Original).
T-00 (Remake).
T-00 Mutated (Remake).
Nemesis T-Type (Original).
Nemesis T-Type 1st Mutation (Original).
Nemesis T-Type 2nd Mutation (Original).
Nemesis T-Type (Remake).
Nemesis T-Type 1st Mutation (Remake).
Nemesis T-Type 2nd Mutation (Remake).
Hypnos T-Type.
Hypnos T-Type (1st Mutation).
Hypnos T-Type (2nd Mutation).
T-078.
Bandersnatch.
Morpheus D. Duvall.
Tyrant 091.
Thanatos.
Thanatos Mutated.
Tyrant R.
Tyrant C.
Ivan.
Tyrant-Armored Lethal Organic System (T-A.L.O.S.).
T-A.L.O.S. Mutated.
Parasite Super Tyrant.
Unidentified Tyrant series (Resident Evil: Damnation)
Unidentified Tyrant Series Mutated
Персонажи
- Кевин Райман — работает в полицейском департаменте города Раккун-сити. Имеет отличную атлетическую подготовку и достаточно метко стреляет. Хороший человек и закоренелый оптимист, который «не заморачивается по мелочам». Дважды проваливал вступительный экзамен в S.T.A.R.S. Любимое место отдыха — J’s Bar, куда он заходит практически каждый вечер.
- Марк Уиллкинз — ветеран вьетнамской войны, но даже разменяв пятый десяток, он всё ещё полон сил и энергии. Работает в охранной компании Раккун-сити. Он прочувствовал вкус войны и сейчас, как никогда, хочет жить в мире и спокойствии.
- Дэвид Кинг — молчаливый сантехник. Дэвид не любит говорить о своём прошлом. И не потому что он не дружелюбный, нет, он просто немногословный человек. Всегда начеку, ходит со своим ножом и подтверждает свои слова кровью.
- Джордж Гамильтон — доктор, работающий в госпитале Раккун-сити. Первоклассный хирург. Не любит быть лидером и брать все «шишки» на себя, но легко входит в доверие к людям.
- Джим Чапман — работает в метрополитене города Раккун-сити. Трусоват, умеет притворяться мёртвым, дабы зомби его не трогали. Всегда носит при себе монету, которую подкидывает, чтобы принять решение. Мастер по разгадыванию головоломок и открытию сложных механизмов.
- Ёко Судзуки — обладает отличным знанием компьютеров. Тихая, осторожная личность. Её пытливый ум удивительно тверд. Очень сложно отвлечь, когда на чем-то сосредоточена.
- Алисса Эшкрофт — журналист местной газеты. Обладает способностью выискивать ценную информацию. Сильная духом, что делает её напористой личностью, но в то же время и большой неудачницей, которая постоянно конфликтует с людьми. Несмотря на свой характер, Алисса — заботливый человек. При необходимости помогает другим.
- Синди Ленокс — самая популярная официантка в J’s Bar из-за её лучезарной улыбки. Она полезна, ориентированный на помощь человек, который всегда думает о других в первую очередь. Даже в экстремальных ситуациях она не теряет своей выдержки и готова прийти на помощь.
History
When destroying the B.O.W. Programming Lab, Echo Six unwittingly activated a T-103. Chased by the Tyrant throughout the lab, they eventually escaped it via an elevator. It was soon after attacked by the parasites and became a powerful new foe.
As Echo Six converged on the position of RPD officer Leon Kennedy, the Tyrant attacked the squad in a large ditch just outside the train yard.
The creature displayed strong resilience to gunfire during the battle, but due to the parasite’s strain on the Super Tyrant’s body, sensitive openings in its flesh became more vulnerable. After taking a significant amount of damage, the creature eventually falls. As Echo Six, Leon, Claire Redfield, and Sherry Birkin approached the body it springs to life ready to continue fighting. An Echo Six member (the one controlled by the first player) springs into action; fires several rounds from his/her assault rifle at point blank range and then shoves a fragmentation grenade into the creature’s torso, the resulting explosion killing it for good.
Known treatments
A number of treatments are known to exist for t-Virus infection, developed either internally by Umbrella or by third-party groups. There are overall three distinct types of treatment for the virus: antiretroviral therapy (ART), antibody therapy, and vaccination. It should be noted that no treatment is expected to work with all strains of the virus.
In the 1990s, Umbrella was mass-producing antiretroviral drugs for internal use, and were supplied to those in high-risk professions. These drugs inhibit the production of certain enzymes required for the replication of retroviruses. Research on this front was continuous, with one study aimed at the effectivity of antiviral drugs made from herbs growing in the Arklay Mountains, something that was continued by third parties. In outbreak situations, these drugs had mixed results and could not be guaranteed to work on novel t-Viruses where the chances of drug-resistant strains was high. During Raccoon City, for example, UBCS mercenaries were provided with drugs to ward off infection, though at least one mercenary — Murphy Seeker — was infected with a drug-resistant strain and had to be euthanised. Sgt. Nikolai Zinoviev, a mercenary with ties to Umbrella’s secret police, was provided with a more advanced version of these same drugs to lower the chances of infection.
A second form of treatment used by Umbrella was antibody therapy, wherein antibodies from one patient are implanted within another to provide resistance. These antibodies were provided in tablet form for high-risk workers, among whom those assigned to Incineration Disposal Plant P-12A. It was, however, ineffective during the July 1998 outbreak at this factory, when a novel t-Virus spread amongst the workers which was resistant to the prescribed antibodies. As consequence, the workers succumbed to Cannibal Disease. An example of an independently developed antibody therapy is Daylight, which was developed by Dr. Peter Jenkins in 1998. A sample of this treatment was successfully taken out of the city, and became a recommended treatment for people recently exposed to the virus. Similarly, a team at the Umbrella R&D Center developed AT1521; through all samples were destroyed, one of its creators Dr. Linda Baldwin was successfully evacuated.
At least two vaccines are also known to have been developed for t-Virus, which had a degree of effectivity when administered to the recently infected. While Umbrella itself likely had its own vaccine supplies, the earliest known vaccine to exist was an independently-made vaccine created in Raccoon City by surviving medical personnel at Raccoon General Hospital. All samples of the vaccine as well as the research data were destroyed due both to the destruction of Raccoon City itself and attempts by Umbrella to destroy evidence. S.T.A.R.S. officer Jill Valentine was treated with this vaccine. A second vaccine was developed by WilPharma Corporation in 2005 in partnership with the Pentagon. Dubbed merely the t-Vaccine, it represented the US’ commitments to nullifying the threat posed by the t-Virus. Though it had a successful trial in both India and the American city of Harvardville, a terrorist bombing of the laboratory complex destroyed the research data and all but one sample.
Игровой процесс
Игровой процесс напоминает предыдущую часть — врагов много, но с них после смерти выпадают боеприпасы, в количестве, зависящем от уровня сложности. В то же время, по сравнению с предыдущими частями значительно развита система сражения в ближнем бою, использующая, в частности, большое количество комбо-ударов. Зомби могут не только набрасываться на персонажа, но и использовать оружие. В такие моменты у игрока появляется возможность вырвать из рук врага оружие и тут же применить его. Во время ближнего боя расходуется выносливость, что вынуждает игрока брать передышку или комбинировать ближний и дистанционный бой. Введены некоторые тактические приёмы, например, персонаж может совершить подкат или же во время падения лечь на спину и продолжить прицельный огонь, постепенно отползая от неприятеля. Во время прохождения предстоит столкнуться с разными стилями: сражение в замкнутом пространстве, поиск ключевых предметов, оборона от превосходящих сил врага, поездка на снегоходе от надвигающейся лавины и многое другое. Суммарное прохождение всей сюжетной линии занимает 25 часов реального времени, что является высоким показателем для игр подобного жанра.
Sources
- ↑ Wesker’s Report II, Chapter 1.
- ↑ Wesker’s Report II, Chapter 2.
- Wesker’s Report II, Chapter 4.
- Resident Evil CODE:Veronica (2000), file: «Alexander’s Memo»
- Resident Evil Archives, page 266
- Resident Evil 0 (2002), file: «Leech Growth Records»
- Resident Evil 5, file «Telegram from James Marcus»
- Resident Evil 5 (2009), file: «History of RESIDENT EVIL»
- Wesker’s Report II.
- BIOHAZARD GUN SURVIVOR OFFICIAL GUIDEBOOK, «B.O.W. Profiles» section.
- Wikipedia:
- Resident Evil: Revelations (2012), file: «Botany Plants with Medicinal Properties — 3rd Edition»
- Resident Evil 3: Nemesis (1999), file: «Manager’s Diary».
- Resident Evil Outbreak (2003), file: «Peter’s Diary».
- Resident Evil: The Marhawa Desire, issue 1: «Academy of Tragedy».
- Resident Evil Outbreak File #2, «end of the road»
- Resident Evil 3: Nemesis
- Resident Evil: Degeneration.
Снаряжение
Оружие
Samurai edge
Стандартное личное оружие бойцов подразделения — модифицированный вариант пистолета Beretta 92F, известного также как 92F S.T.A.R.S. Special или Samurai Edge (Клинок Самурая), разработанного Джозефом Кендо, братом владельца магазина Кендо. Стандартную модель этого пистолета получили все бойцы S.T.A.R.S., не считая индивидуальные модели для Криса, Джилл и Вескера. Пистолет же Барри был модифицирован для ведения огня патронами .40 S&W , которые имели большую убойную мощь, нежели стандартные 9-mm Parabellum.
Среди прочего оружия у Барри также имелся .44 Colt Anaconda (RE: Remake)\.357 Colt Python(RE); у Фореста — гранатомет ARWEN 37; У Эдварда была собственная винтовка; и два модифицированных дробовика Remington 870 Tactical у Ричарда Айкена и Джозефа Фроста (в RE: Remake были заменены на Benelli M4 Super 90 и Mosberg 590 соответственно). Личное холодное оружие было у двух оперативников подразделения — Криса Рэдфилда и Джилл Валентайн. В S.T.A.R.S. также имелись созданные по спецзаказу ножи с выгравированной эмблемой подразделения на лезвии. Это значит, что у каждого члена S.T.A.R.S. были разные ножи, однако они не были показаны в игре вплоть до выхода Resident Evil: Darkside Chronicles.
На фото, где запечатлены все бойцы S.T.A.R.S., видно, что отряд был оснащён и другим боевым оружием, в частности: несколькими автоматами Heckler & Koch MP5, а также Steyr AUG, которую держит Энрико Марини. В самой игре это оружие не применялось, вероятно, потому что во время поисково-спасательных операций редко возникала необходимость использования штурмовых винтовок и вообще какого-либо оружия. Также присутствие в игре штурмовых винтовок и автоматов разрушило бы темную и гнетущую атмосферу игры. На фото можно заметить в руках у Джозефа Ingram M-11, однако это оружие появилось впервые только в Resident Evil 2.
Нелетальное оружие
Во время миссии в арклейских лесах бойцы S.T.A.R.S. использовали нелетальное оружие. Например, у Джилл был шокер, а у Криса и Ребекки — световые гранаты.
Индивидуальное снаряжение
У Кеннета и Джозефа были видеокамеры, которые крепились к плечу. В тактическом отношении эти камеры используются разведчиками для записи и передачи развединформации и стратегических данных командованию. Несмотря на то что оба командующих офицера принимали участие в миссии в арклейских горах, Вескер определенно не хотел, чтобы информация, записанная на видеокамеры, распространилась вне зоны его досягаемости. Также Ребекка владела персональным набором химика.
History
Project Proposal
The Umbrella research team stationed at the Arklay Laboratory originally conceived the T-A.L.O.S. as the North American Branch’s answer to the Nemesis-T Type, an Umbrella Europe project.
Following the successful creation of the Tyrant-002, the Umbrella research team stationed at the Umbrella Lab in the Arklay Mountains found themselves well on their way towards a marketable humanoid Bio Organic Weapon. With the Tyrant programme progressing smoothly, a proposal was made to begin developing a new, highly advanced bio-weapon that would overcome the one major flaw in existing Tyrants: lack of control. Most Tyrants are prone to sudden cellular mutations that can result in the halting of functionality, impairment of judgement, and the various other detrimental conditions.
In order to enable safe transport and deployment, a more stable solution was essential. Umbrella’s 6th Research Lab in Europe had already discovered one method of control by using an organic parasite, and their «Nemesis Project» would reach completion in time for deployment in Raccoon City. The Arklay team, however, conceived of an even better solution by using chip connections to brain cells. This method allowed bio-weapons to be remotely controlled by a supercomputer like the Red Queen.
Not satisfied with just superior control, the Arklay team wanted a bio-weapon that could match the firepower of heavy military hardware. Normal Tyrants boasted a combat prowess and survivability beyond the best trained combat troops, but they were only capable of successfully deterring one military division. When facing armoured fighting vehicles or military-grade helicopters, a Tyrant’s kill ratio begins to falter. The Arklay team’s solution was to arm a Tyrant with specialized combat firepower and armour. Most Tyrants were unsuited for weaponry, as it would only hinder their two strong points – motor performances and response reflexes. However, the use of enhanced armour modules, internal reinforcement implants, long-distance homing weaponry, etc. preserved the natural abilities of the Tyrant while granting incredible firepower.
The result of this intensive research was T-A.L.O.S.
Development
The T-A.L.O.S. was intended to be the ultimate superior bio-weapon, but before it could be completed, development was interrupted by an outbreak of the t-Virus perpetrated by former Umbrella researcher James Marcus. Realizing that the Spencer Mansion facility’s days were numbered, Umbrella founder Oswell E. Spencer personally ordered his most trusted enforcer, Sergei Vladimir, to recover the T-A.L.O.S. prototype (formerly designated as T-011) so that its research would not be wasted. Sergei was successful in his mission, and the prototype was safely brought back into Umbrella’s hands before the Mansion was destroyed.
Following the outbreak in Raccoon City, the Umbrella Corporation was forced underground and most of its activities were shut down. The T-A.L.O.S. project was moved to Umbrella’s Russian branch — having been recovered from the NEST during the outbreak — which was now the company’s last enduring stronghold. There, under the continued guidance of Sergei, the T-A.L.O.S. was completed and tested against a special forces unit, two armoured vehicles, and an attack helicopter. The T-A.L.O.S. outperformed all of them handily, and rumours of Umbrella’s new bio-weapon began to spread.
On February 18, , the stronghold where T-A.L.O.S. had been completed came under attack by troops led by Chris Redfield and Jill Valentine. The pair penetrated deep into the facility, and at its very core they finally faced off against T-A.L.O.S., Umbrella’s greatest bio-weapon. Despite mutating into a more powerful form, T-A.L.O.S. was killed by the two, and the entire facility laid to waste. Thus, years of Umbrella’s most sophisticated research ended in failure, and the company was truly finished.
Игровой процесс
Главная особенность Resident Evil Zero — нововведение под названием «partner zapping» — позволяющее не выбирать, как это было прежде, одного главного персонажа и проходить им (или ею) всю игру, а контролировать обоих персонажей в течение всей игры, в любой момент переключая управление с одного персонажа на другого.
Оба персонажа могут двигаться вместе, при этом ведомым будет управлять компьютер; либо они могут разделиться, чтобы в одно и то же время обыскать разные локации. В игре встречается несколько головоломок, успешное разрешение которых возможно лишь при таком способе управления. Каждый из персонажей имеет свои особенности: Ребекка — медик, и способна приготовлять лекарственные препараты из найденных трав. Кроме того, она может проникать в труднодоступные места, однако, её здоровье слабее. Билли может переносить тяжёлые предметы, имеет в арсенале зажигалку, обладает большим, чем Ребекка, здоровьем, но не способен смешивать травы.Также в игре упразднена традиция, когда все найденные предметы можно сложить на хранение в ящик, доступ к которому имеется в течение всей игры. Теперь игрок может в любом месте выбросить что-либо из своего инвентаря чтобы освободить место для вновь приобретаемого предмета. Вдальнейшемвыброшенный предмет можно снова подобрать, а карта игры подсказывает, где и какие предметы брошены.
Infection
Effects of Infection
Like any other viruses, t-Viruses make contact with a cell’s membrane and insert their genetic coding into the cell. The cell absorbs the viral genome into its own, which hijacks the cell’s intended functions, using them to produce virions similar to the original. The new virions are then released from the host cell and infect the neighboring cells, which starts the process all over again.
Several diseases have been linked to t-Virus. The first, which can be tentatively dubbed as «Progenitor disease», is a fatal viral disease caused by Progenitor and early t-Virus strains. Nothing is known concretely about how this disease works, whether causing a cykotine storm or simply rapidly mutating the patient until they die. The most common disease caused by t-Viruses however is Cannibal Disease, a condition in which the patient mutates to have enhanced survival capabilities at the expense of brain damage and homicidal urges. Patients suffering advanced-stage Cannibal Disease are dubbed «Zombies», with pre-symptomatic and early-symptomatic cases being treatable with antiretroviral drugs. In ε strain and its variants, Zombies also undergo a variety of mutations over time, such as Crimson Heads, Lickers, the Suspended and Pale Heads.
An unusual case of viral infection occurs in the bodies of adaptors, wherein they gain superhuman abilities with limited to no brain damage. As the genetic criteria for this unique reaction was rare (a 1988 estimate put it at 1 in 10 million), no such human mutants are known to have existed until the 1990s with the Tyrant Project’s initial prototype B.O.W.s. A number of other people such as Sergei Vladimir and Albert Wesker gained enhanced superhuman abilities following their own t-Virus infections, though these were specially engineered t-Virus strains designed to near-guarantee such mutations.
Means of infection
The t-Virus is capable of various methods of subject infection. Research files supplied in the Arklay Laboratory identify the virus as having a protein structure.
Injection: Due to its importance in bio-weapons development, the direct injection of the virus into an organism’s body was considered by Umbrella to be the «primary» means of infection.
Water: Raccoon Dam and the Raccoon Sewage Treatment Plant were contaminated with the virus, leaking into the city’s water supply as a result and infecting many civilians.
Direct Fluidic Transmission: Anyone attacked by an infected host in close combat, be it by bite, scratch, gash, or stab may have the virus transferred to their bloodstream via contact with infected bodily fluids and tissues. Umbrella Corp. believes this to be a secondary means of infection. It is not a precise form of infection, however, as dry bites are a possibility.
Airborne: Evidence in the Arklay Laboratory and the Military Training Center indicates the t-Virus is capable of spreading as an airborne pathogen in unspecified laboratory conditions. Whether or not it can spread between individuals through coughing is uncertain, as coughing fits do not appear to be a common symptom.
История создания
Впервые о ремейке второй части заговорили после успеха ремастера ремейка первой и нулевой частей. Итальянская студия разработчиков Invader Games сообщила, что занимается разработкой переработанной версии второй части. В июле 2015 года итальянцы представили альфа-версию геймплея, судя по которому, игра больше напоминала четвертую часть: расположение камеры и стрельба были взяты из Resident Evil 4, сохраняя при этом основу оригинальной игры 1998 года, а именно survival horror, включающий в себя такие основные аспекты, как решение головоломок, нехватка боеприпасов и превосходящую мощь врагов. Capcom не могла оставить данный проект без внимания, и, исходя из отзывов довольных фанатов, попросила прекратить разработку игры и предоставить им самим возможность выпустить ремейк.
Во время E3 2018 Capcom выпустила первый трейлер, а также короткую демонстрацию игрового процесса. Большинство наработок были взяты из фан-мейд проекта от итальянских разработчиков, однако совершенно на другом уровне. Красоту игры, а также довольно реалистичную лицевую анимацию обеспечил движок RE Engine, который был впервые задействован в «Resident Evil 7». Камеру решили оставить за спиной у героя, а геймплей был ближе к первым играм, нежели к и частям. Capcom решили вплотную переработать игру, отсюда в названии нет слова «remake». Большинство мест остаётся знакомым игрокам и фанатам, но так же претерпело изменения. Система сценариев перекочевала из оригинальной игры, претерпев при этом изменения. Разработчики решили сократить количество сценариев с четырех до двух, оставив главными героями Леона Кеннеди и Клэр Редфилд.