Railcraft/резервуар

Вагонетки

Изображение Название Описание

Вагонетка с мировым якорем Движущаяся версия мирового якоря. Заставляют игру прогружать близлежащие чанки, так что все механизмы рядом будут работать, даже если игрока нет поблизости

Вагонетка с персональным якорем

Вагонетка с якорем администратора

Вагонетка с энергохранителем (Внимание! При использовании игра может выдать фатальную ошибку) Используются для хранения и перевозки энергии IndustrialCraft2 по рельсам. Вагонетка с МФЭ

Вагонетка с МФСУ

Вагонетка с цистерной Вагонетка, которая может перевозить жидкости

Вагонетка с динамитом Взрывающаяся вагонетка, которая может быть использована в качестве замены для пушечных ядер или как фейерверк.

Переукладчик путей Специальная вагонетка, которая может заменять железнодорожные пути.

Врубовая машина Специальная вагонетка, которая может заменять блоки под рельсами на любой блок.

Укладчик путей Специальная вагонетка, которая укладывает пути когда движется как проходческий щит, но при этом не может копать местность.

Убиратель путей Специальная вагонетка, которая убирает пути по которым движется.

Вагонетка с верстаком Вагонетка, которая может использоваться как верстак.

Проходческий щит Устройство, которое роет туннели и устанавливает железнодорожные пути.

Вагонетка с тыквой Взрывающаяся вагонетка, после взрыва которой выпадает случайное зелье и появляются определённые мобы.Крафт возможен в октябре и ноябре.

Вагонетка с подарком Взрывающаяся вагонетка, после взрыва которой выпадает 50 на 50 либо 2 «подарка», либо уголь.Крафт возможен в декабре и январе.

Паровой локомотив Транспортное средство способное двигаться по железнодорожным путям и тянуть за собой вагонетки.

Электровоз Электический локомотив. Работает на электричестве Railcraft.

Iron Tanks: Mass Liquid Storage

Typing ‘Iron Tank’ into NEI comes up with three different blocks; you’ll be needing all three. Notice that they will be needing some Iron Plates? Time to fire up your Rolling Machine.

Now then, this is another multi-block structure. It holds lots of liquid. Hundreds, or even thousands of buckets worth, depending on the size. It can be 3×3, 5×5, or even 7×7, and can be built anywhere from 4 to 8 blocks tall! The formula for the capacity is:

, where is the capacity in buckets, is width, is length, and is height. So for a 7×7×8 structure, we’re looking at a storage of 6272 buckets! Even the smallest size available can hold a stunning 576 buckets. The size of the tank depends on how much you want to store, and how much space you have available.

Now, here’s how we build it. First, you’re going to want to lay down a solid bottom of Iron Tank Walls. Then you build the four corners out of Iron Tank Walls. Then the ceiling should be capped with them as well. Then fill in the sides with Iron Tank Gauge blocks. That’ll make an Iron Tank. But wait, we need some method of getting stuff into and out of this huge tank. You’ll also need some Iron Tank Valves.

Warning: Valves will only function if placed in the bottom two rows. And you do not want it to be in the center bottom block, because if that block is messed with, it could reset your tank’s meta-data and you lose everything in it.

You will need powered output, so either a liquid wooden pipe with a Redstone Engine or an Autarchic Gate.

Railcraft 9.11.0.0/9.12.0.0 – RF Cart + Perpetuum Locomotive

I know it’s a little unusual to post two releases at once, but that’s just the way that my available time lined up with other developments and setbacks. So, yes! Today we have two small 1.7.10 releases. Twice the fun right? Ok, maybe not.

Redstone Flux Cart
The big new feature is the Redstone Flux Cart, which can be used to move Redstone Flux energy from one location to another. It comes with accompanying Loader and Unloader.

Perpetuum Locomotive
Additionally, Forecaster (of Boiler Calc fame) has recently jumped into the world of modding. He brings us the Perpetuum Locomotive. A Creative only Locomotive that doesn’t require fuel. It currently shares the same model as the Electric Locomotive, but that may or may not be only temporary.

1.8/1.9
And before you ask, yes 1.8/1.9 is still being actively worked on. I’m a lot closer than I was last time I talked to you guys, but I’ve still got a long way to go. The code still doesn’t compile, but the number of classes without compile errors is now significantly larger than the number of classes that still have errors. Of course, I still haven’t even touched the JSON for the block renderers yet. So still plenty of work to do. Also, see you at MineCon again in September!

Patreon
Lastly, I’d like to direct everyone’s attention to my Patreon Page. There is some cool stuff over there (Beta Access, Custom Emblems, etc….) so be sure to take a look! The fact that you can now see and contribute to Railcraft’s code is a direct result of Patreon. If you’d like to continue to see even greater things, be sure to pass some support along!

9.11.0.0

Change Log:

  • NEW: Added Redstone Flux Cart + Loaders.
  • NEW: Fancy tooltips for the Signal blocks/boxes.
  • NEW: Added some new Admin commands for killing entities/carts.
  • NEW: You can now label Block Signals in addition to Boxes.
  • FIX: Fix right-click handling for fluid containers. (issue #776)
  • FIX: Fix NPE when looking at Signal Boxes. (issue #793)
  • FIX: Fixed excessive render refreshes when a Switch Controller touched two Switch Tracks. (issue #775)
  • FIX: Hobbyist Engine should move empty buckets to the fluid output slot. (issue #804)

9.12.0.0

Change Log:

  • NEW: Added Perpetuum Locomotive, a Creative only Locomotive that doesn’t require fuel of any kind. (contribution by Forecaster)
  • FIX: Wrestle missing RF Unloader textures from the maws of Git, the beast.

Railcraft 10.1.0 – Boxes, Switches, Metals, and Bricks + Server

It’s that time again! Yep, update time! <laughter> Ok, ok, you can stop laughing and teasing me about how long it took again. Yes, you, <points at the back of the audience> please stop!

Anyway, <cough> moving on! We have restored the Box, Switches, and Rolling Machine! <crickets> You are supposed to be cheering now… <cheers> That’s better! We also have new variants of Bricks to decorate your homes with! You can thank GeneralCamo for those. <cheers> Wait… you aren’t supposed to be cheering now! We still need to mention the new metals! That’s right we now have Bronze! Oh and Nickel and Invar but we don’t care about those right? Again courtesy of GeneralCamo. <cheers> Again with the cheering… Anyway we have prepared a short video for this segment highlighting our progress.

Now, if you didn’t fall asleep during that segment you will have noticed something about an Official Railcraft Patreon Server. That’s right, we have a server now! The reward tiers have been reorganized to move beta access down to the $5 tier and the $10 tier now includes Server access. So if you are interested in joining us in building an amazing railway, assuming we don’t get eaten by clockwork-zombies first, head on over to my Patreon page! The Survival Launch is this Saturday, the 22nd, at 1400 Hours UTC.

Become a Patron!

10.1.0

Change Log:

  • NEW: Smoker and Feed Station restored.
  • NEW: Signal Boxes restored.
  • NEW: Turnouts, Wyes, and Switch Actuators restored.
  • NEW: Spike Maul is used to swap between Flex, Junction, Wye.
  • NEW: Sounds restored.
  • NEW: Added a SkyGen config for mines for testing purposes.
  • NEW: Added Bronze, Nickel, and Invar ores and metals. (contribution by GeneralCamo)
  • NEW: Added Brick variants of the new vanilla stone types. (contribution by GeneralCamo)
  • NEW: Pearlized Brick an Ender Pearl themed Brick added. (contribution by GeneralCamo)
  • NEW: Rolling Machine has been restored. Should fix most recipe issues.
  • NEW: Added Manual Rolling Machine, it requires no power, but requires the player’s presence to craft. Does not interact with pipes.
  • NEW: Added Messenger Track Kit, a track that sends a chat message when passed. (contribution by liach)
  • NEW: Riding and Ridden Routing conditionals replaced with the Rider conditional. See GitHub Issue #844 for details.
  • NEW: Placing a malformed Routing Table into device will now pop up the GUI to tell you it is erroring.
  • NEW: Sneak clicking with an empty hand on Routing device will now allow you to edit the contained Routing Table directly.
  • NEW: You can now disable Railcraft enchantments, and moved to Magic module.
  • CHANGED: Some of Brick recipes have been Tweaked to reflect various changes in Vanilla. (contribution by GeneralCamo)
  • FIX: Various IC2 integration fixes. (contribution by GeneralCamo)
  • FIX: Notepad should now interact with the world properly.
  • FIX: Charge Feeders should now properly respond to Redstone under all conditions.
  • FIX: Reduced Tunnel Bore log spam.

Использование

Проходческий щит способен копать тоннели 3×3 в любом направлении, которое вы укажете, и прокладывать железнодорожные пути. Для работы ему требуется топливо и он может засыпать неглубокие ямы гравием или сыпучим обсидианом.

Детали:

  • Бурение участка камня размером 3×3 занимает 9 секунд. Мягкие материалы вроде земли или песка занимают меньше времени. Обсидиан бурится очень долго.
  • За десять минут проходческий щит делает тоннель длиной 64 блока. За 30 минут он выйдет за пределы чанка, если вы останетесь в начальной точке.
  • Добываемые блоки в основном падают на землю. Это можно исправить прицепив дополнительные вагонетки сзади (см. ниже). Добытые блоки подходящие для проходческого щита, то есть топливо, насыпной материал, рельсы, по возможности будут складываться во внутреннем инвентаре.
  • Остановиться он может по нескольким причинам:
  • Кончилось топливо.
  • Нет буровой головки или она сломана.
  • Кончились рельсы.
  • Закончился насыпной материал (гравий или сыпучий обсидиан), или проходческий щит столкнулся с очень глубокой ямой (10 блоков и более).
  • Вода затопила тоннель.
  • Обнаружено опасное повышение температуры. Возможно присутствие лавы. Проходческий щит не будет бурить слой, если считает, что за ним находится лава. Она уничтожит щит, будьте осторожны.
  • Встретился блок, не перечисленный в списке предназначенных для бурения. Это может быть изменено в файле конфигурации. Руды автоматически добавляются через Ore Dictionary. Что-либо ещё, например, мрамор из RedPower 2, нужно добавить вручную.

Буровая головка:
Буровые головки теряют прочность при бурении, и периодически нужно делать новые. Также они могут быть отремонтированы обычными рецептами ремонта.

  • Железная головка может пробурить 1500 блоков, этого достаточно для бурения тоннеля длиной 160 блоков. Она не может бурить обсидиан.
  • Стальная головка может пробурить 3000 блоков, этого достаточно для бурения тоннеля длиной 330 блоков. Она не может бурить обсидиан. По скорости бурения она на 20 % быстрее чем железная.
  • Алмазная головка может пробурить 6000 блоков, этого достаточно для бурения тоннеля длиной 660 блоков. Только она может бурить обсидиан. По скорости бурения она на 40 % быстрее чем железная.

Топливо:

  • Может питаться от любого топлива, сжигаемого в печи.
  • Одна единица угля может питать бур 10 секунд. Стак — 10 минут 40 секунд. Максимальная вместимости топлива для проходческого щита — 6 стаков, и при максимальном заполнении углём будет питать его 64 минуты.
  • Ведро лавы питает устройство 4 секунды. Всего может вместиться 6 ведер. Расходуется только лава, и в результате остаются пустые вёдра.
  • Коксовый уголь в два раза эффективнее угля и соответственно проходческий щит на нём работает в два раза дольше.

Насыпь:

  • В качестве насыпного материала можно использовать гравий или сыпучий обсидиан.
  • Проходческий щит вмещает 9 стаков насыпного материала.
  • Встретив яму, проходческий щит наполнит её насыпным материалом.
  • Может наполнять ямы не глубже 10 блоков. Ущелья заставят его остановиться.

Рельсы:

  • Вмещает 9 стаков рельс, то есть максимум 576 рельс.
  • Может быть установлен на любые рельсы, но большинство специальных рельс будут вмешиваться в его работу. Рекомендуется использовать деревянные или обычные рельсы.

Сцепка с вагонетками:

  • Используя монтировку можно прицепить к буру сзади дополнительные вагонетки.
  • Добываемые блоки будут складываться в прицепленную вагонетку с сундуком, а не падать на землю. Причём можно прицепить несколько вагонеток с сундуками.
  • Топливо, насыпной материал и рельсы будут по возможности (если у бура есть свободные слоты) браться из прицепленных вагонеток с сундуками. Таким образом можно обеспечить бур всем необходимым на очень долгий срок.
  • вагонетка с мировым якорем, прицепленная к буру, позволит продолжать работу, даже если игрока нет рядом.

The Basics: Coke Oven and Rolling Machines

The Coke Oven is an introduction to a concept which many find fairly new: a multi-block structure. When properly built, it will create a large 3x3x3 block cube which is a single entity. There are several such multi-block structures in this mod. For this one, we’re going to need 26 Coke Oven Bricks. Look up the recipe in NEI. Sand and Clay Bricks, not too bad. But you’re going to need a lot of them, so I hope you are near a good source of clay. If you have ExtraBiomes installed, there’s also a way to get it out of red cobblestone found in some of the new biomes.

We lay out our 3×3 first layer on the ground. The next layer on top of that is going to be hollow, so there will be an empty space in the middle. The top layer is another 3 x 3. When it is built, it should rapidly update into a Coke Oven. Unlike any other furnace-like machine, it doesn’t actually need any fuel—or rather, any additional fuel. You put Coal (NOT Charcoal) in to get Coal Coke out. No, not the soda; this stuff is a refined fuel which will last twice as long as regular Coal and is also the only fuel which the Blast Furnace will accept. Converting Coal into Coal Coke will also produce Creosote Oil as a byproduct.

Warning: Coke Oven Bricks attempt to look around to see if they are in proper alignment to make a coke oven. This search happens per block per tic, which can lag you out. For this reason, coke oven bricks are not recommended as a building material. Once they form a Coke Oven.

Now, you will probably need some Coal reserved if you plan on doing much with IndustrialCraft 2 for carbon plates and solar panels, so you probably shouldn’t throw all your coal into the coke ovens. However, I’d suggest at least a stack thrown in to begin with, and go from there as necessary. It does take a bit to cook it up into coke, so if you foresee yourself using a significant quantity of it, be sure to have a supply ready to be cooked.

You may also notice a liquid bar filling up as it is cooking the coal into coal coke. That’s Creosote Oil. It’s used in preserving railroad ties as well as being a sub-par liquid fuel source. Still, since it’s pretty much being produced as a byproduct, it won’t cost you much. So if you find yourself swimming in creosote oil, it’s an option to start burning it.

That’s going to take a long time to cook up, so why don’t we work on something else while it does its thing. We’re going to build a machine which is necessary to do pretty much anything with this mod: the Rolling Machine. It’s pretty much the Crafting Table for this mod’s items and specifically is used to create rail tracks out of various materials, as well as pressing out iron and steel plates for use in other structures. It also accepts piped-in materials as well as materials in adjacent Chests, much like the automated crafting table from Buildcraft. However, it does require some MJ power, so hook it up to get it going. It can take up to 5 MJ/t, and the more you feed it, the faster it goes. You can also make metal posts, which are pretty much iron fences. They can be dyed with one dye surrounded by eight metal posts. You can also make Rebar here if you plan on building with concrete.

Steam Power: Who are you calling a punk?

Steam powered engines are a classic staple of industrial technology. However, it won’t be easy to set up. You’ll want a sizable amount of Gold on hand to make Gold Waterproof Pipe, because it’s the only type of waterproof pipe you have access to that can pump enough steam. You’ll also want your Rolling Machine fired up and ready to go. Depending on the type of boiler, you might also need your Blast Furnaces running as well.

Boilers are a multi-block structure. You’ll need a Firebox to put it on. This can be solid or liquid fueled, your choice when you build it. The firebox can be 1 block, 2×2 blocks, or even 3×3 blocks. You will need some Fire Charges as well, so some blaze powder will be necessary. Your boiler will also need a constant supply of water. I suggest sinking an Aqueous Accumulator from Thermal Expansion underneath your firebox to keep it full of liquid and to keep it out of the way.

Now you need to decide: low or high pressure? High pressure boilers produce twice the steam, but require steel plates rather than iron. They also take longer to get up to optimum operating pressure. You’ll also need to decide how big to build it. A 1 block firebox can only heat up a single block. A 2×2 firebox can handle a boiler 2-3 blocks tall. A 3×3 firebox can accommodate a boiler 2-4 blocks tall.

So how much steam does this produce? Well, a Low Pressure boiler produces 10 steam per block, and a High Pressure boiler produces 20. 5 steam roughly equates to 1 MJ/t in a steam engine. So a maximum size of 36 High Pressure boiler can produce a stunning theoretical 144 MJ/t, assuming all of the steam is used optimally.

Now, boilers take a LONG time to heat up to optimal temperature. We’re talking over an hour of real-time. And when it first starts up, it is horridly inefficient in terms of fuel consumption. Therefore, it is strongly recommended that you fire it up and keep it running, even when you don’t need any steam, because of the massive amount of thermal inertia you will have to combat every time you let it cool and fire it back up.

Steam is considered to be a liquid. Golden Waterproof Pipes can carry up to 40/tick. That’s enough to run a single Industrial Steam Engine running at 8 MJ/t. You can also connect steam engines directly to the boiler, if you prefer to use pipes or conduits to shuffle the energy around rather than steam.

There’s also a mod called «Valve Pipes», which adds Gold/Stone Liquid Pipes and Gold/Cobblestone Liquid Pipes. These pipes will not connect to each other, which is a significant aid when trying to snake pipes all over the place to get steam everywhere. It’s also got a Valve Pipe, and another type of pipe that can carry even more liquid, which might be of use to you.

Liquiduct Pipes are also very useful to have around, having a throughput of over twice what the Golden Liquid pipes have, the ability to have redstone signal to actively draw, and having the convenience of being able to use a Wrench to decide which pipes connect and which ones don’t.

There are three engines that run on steam: the Hobbyist’s Steam Engine runs on 10 steam/tic and produces 2 MJ/t; the Commerical Steam Engine runs on 20 steam/t, and produces 4 MJ/t; the Industrial Steam Engine requires 40 steam/t and produces a whopping 8 MJ/t. the recipes are not going to be anything too surprising; they’re found in NEI.

There is also a Steam Turbine which produces 50 Eu/t and requires 320 Steam per tick. That means you’ll need a 3×3 boiler to accommodate it. I suggest you connect the Turbine directly to the boiler without any pipes; otherwise you won’t have enough room to snake the pipes around, since it’ll take eight Golden Waterproof Pipes to carry that much steam.

The Steam Turbine is a very steel-intensive recipe, since it is a multi-block structure. 4 Blocks of Steel and 4 Steel Plates = 2 blocks. And it’s a 3x2x2 structure, so you’ll need to craft these 6 times. It also requires a Turbine Rotor, which will decay over time, that requires even more steel. Three Steel Ingots makes a blade. Eight blades around a steel block make a Turbine Disk. Three Disks make your rotor. So (3*8+9)*3= 99 steel. That goes away. So yes, you’re paying for your EU output with steel that will need to be replaced periodically, plus the fuel cost of producing the steam itself. Personally, I’m not a big fan of that, since I can get the same output out of a trio of geothermal generators, but hey… whatever floats your boat, man.

So that’s the basics of Railcraft. You can get crazy with rails and some automation around them, but that’s a guide all to itself. But at least now you can get started.

License

Railcraft is licensed under a custom usage license tailored specifically for the project. It can be read here.

  • Key things to keep in mind:
  • You may NOT create works using the Railcraft code (source or binary) without CovertJaguar’s explicit permission except in the cases listed in this license.
  • You may NOT create derivative Jars from Railcraft source to distribute to other users.
  • You MAY use snippets of Railcraft Code posted on the Official Github in your own projects, but only if your project consists of less than 25% of Railcraft derived code. You must give credit to the Railcraft Project for the code used, including a link to the Github Project. Put this in your class file headers that contain Railcraft code, in your readme, and on the main download page.
  • You may NOT use Railcraft Art Assets in other projects unless the project is intended to operate alongside Railcraft. Examples are Addons, Resource Packs and InterMod Integration.
  • You MAY fork and edit the Github Project for the purpose of contributing to the Official Railcraft Project. You may NOT distribute any Jar created from a fork for any reason.
  • All contributions to the Official Railcraft Project must be covered by a Contributor Licensing Agreement signed by the contributor.

Wisdom

“Surely there is a mine for silver, And a place where gold is refined. Iron is taken from the earth, And copper is smelted from ore.

Man puts an end to darkness, And searches every recess for ore in the darkness and the shadow of creepers. He breaks open a shaft away from villages; In places forgotten by feet they dig far away from villagers; They jump to and fro.

As for the earth, from it comes bread, But underneath it is turned up by fire and lava; Its stones are the source of emeralds, And it contains redstone dust. That path no bird knows, Nor has the parrot’s eye seen it. The proud ocelot has not trodden it, Nor has the fierce wolf passed over it.

He puts his hand on the flint; He overturns the mountains at the roots. He cuts out channels in the rocks, And his eye sees every precious thing. He dams up the streams from trickling; What is hidden he brings forth to light.

But where can wisdom be found? And where is the place of understanding? Man does not know its value, Nor is it found in the Nether or the End. The void says, ‘It is not in me’; And the sea says, ‘It is not with me.’ It cannot be purchased for gold, Nor can silver be weighed for its price. It cannot be valued in stars, in precious obsidian or the heart of the sea. Neither gold nor crystal can equal it, Nor can it be exchanged for jewelry of fine gold. No mention shall be made of coral or quartz, For the price of wisdom is above emeralds. Lapis Lazuli cannot equal it, Nor can it be valued in ingots of gold.

From where then does wisdom come? And where is the place of understanding? It is hidden from the eyes of all living, And concealed from the birds of the air. If you search through the bones and question the dead, they say, ‘we’ve heard only rumors of it.’

God understands its way, And He knows its place. For He looks to the ends of the earth, And sees under the whole heavens, To establish a weight for the wind, And apportion the waters by measure. When He made a law for the rain, And a path for the thunderbolt, Then He saw wisdom and declared it; He prepared it, indeed, He searched it out.

And to man He said, ‘Behold, the reverence and love of the Lord, that is wisdom, And to depart from evil is understanding.’ ”

Job 28:1‭-‬28 (Minecraft Edition)

Инструменты[]

Изображение

Название

Описание

Монтировка

Позволяет быстро демонтировать железнодорожные пути, изменять направление и настраивать интерфейс некоторых из них. Сцепляет/расцепляет вагонетки и может придавать им неплохое ускорение. Также позволяет открыть интерфейс стрелочного электромотора и может поворачивать блоки детекторов.

Армированная монтировка

Улучшенная версия монтировки

Железная шипастая кувалда

Позволяет делать стрелки на пересечении путей. Чтобы создать стрелку, нужно ударить кувалдой по месту их пересечения

Стальная шипастая кувалда

Улучшенная версия шипастой кувалды

Блок сигнальной привязки

Используется для того, чтобы связать два сигнальных блока между собой.

Настройщик сигнала

Используется для связывания устройства, передающего цветовые сигналы, с устройством, принимающим их

Также с его помощью можно отменить существующее соединение.

Стальные инструменты

Аналогичны железным, но их прочность в два раза больше.

Лупа

Позволяет узнать, кто установил какую-либо вагонетку.

Комбинезон инженера

Спецодежда.

Очки путевого обходчика

Позволяет увидеть логические связи между блоками с особыми свойствами, такими как мировой якорь

Рюкзак путевого обходчика

Внимание, только совместно с Forestry! Предоставляют дополнительное место для хранения определённых вещей.

Рюкзак полярника

Railcraft 12.0.0-beta-1 – Merry Christmas

Merry Christmas!

After much frustration, sweat, and tears by the entire Railcraft team, and because of the support of my Patreons, I now present the first MC 1.12.2 release of Railcraft!
We are nearly back to feature parity with 1.7, but this is very much a beta version. I’ll be surprised if it isn’t broken in some way. I probably won’t do a post here for every beta release, so be sure to keep an eye on the CurseForge page.

This Beta was posted because of the generous support of my Patreons who reached my $500 Goal of Public Beta Builds. As long as this level of support in maintained, all Beta builds will be posted publicly. Many thanks for them, all of last months support went to Christmas presents. xD

Become a Patron!

12.0.0-beta-1

Change Log:

  • INFO: «Love and joy come to you and to you good Christmas too and God bless you and send you a happy new year” —Here We Come A-Wassailing’
  • FIX: Fix all the crafting things! I can say that right? I’m sure I missed nothing!
  • API: Rewrite all the crafting managers.

Устройства погрузки и разгрузки[]

Изображение Название Описание
Загрузчик предметов Загружает предметы в вагонетки. Устанавливается над рельсами.
Разгрузчик предметов Забирает предметы из вагонеток. Устанавливается под рельсами.
Продвинутый загрузчик предметов Загружает предметы в вагонетки. Но может устанавливаться с любой стороны. Поворачивается монтировкой.
Продвинутый разгрузчик предметов Забирает предметы из вагонеток. Но может устанавливаться с любой стороны. Поворачивается монтировкой.
Загрузчик жидкости Заливает жидкости в вагонетки с цистернами. Устанавливается над рельсами.
Разгрузчик жидкости Откачивает жидкости из вагонеток с цистернами. Устанавливается под рельсами.
Загрузчик электроэнергии Заряжает энергетические вагонетки.
Разгрузчик электроэнергии Разряжает энергетические вагонетки.
Установщик вагонеток Устройство, позволяющее демонтировать вагонетки, хранить их как предметы и устанавливать обратно.
Установщик поездов Устройство, позволяющее устанавливать вагонетки по заданному шаблону, связывая их в поезд.

Рецепты дробителя

В некоторых случаях результат дробления носит случайный характер, в этих случаях указан шанс получения.

  • Обсидиан->Сыпучий обсидиан + 25 %Обсидиановая пыль
  • Сыпучий обсидиан->Обсидиановая пыль
  • Коксовый кирпич->3xКирпич + 50 %Кирпич + 25 %Песок + 25 %Песок + 25 %Песок + 25 %Песок + 25 %Песок
  • Доменный кирпич->75 %Адский кирпич + 75 %Песок душ + 5 %Огненный порошок
  • Мировой якорь->Сыпучий обсидиан + 50 %Сыпучий обсидиан + 50 %Алмаз + 16хКусочек золота + 50 % 4xКусочек золота + 50 % 4xКусочек золота + 25 % 2xКусочек золота + 25 % 2xКусочек золота + 10 %Кусочек золота + 10 %Кусочек золота + 10 %Кусочек золота + 10 %Кусочек золота
  • Булыжник->Гравий + 10 %Кремень
  • Замшелый булыжник->Гравий + 10 %Лианы
  • Гравий->Песок + 0,5 %Кусочек золота + 0,025 %Алмаз
  • Камень->Булыжник
  • Песчаник->Песок
  • Резной песчаник->Песок
  • Декоративный песчаник->Песок
  • Кирпичный блок->3xКирпич + 50 %Кирпич
  • Глиняный блок->4xГлина
  • Каменный кирпич->Булыжник
  • Замшелый каменный кирпич->Булыжник
  • Потрескавшийся каменный кирпич->Булыжник
  • Резной каменный кирпич->Булыжник
  • Булыжниковые ступени->Гравий
  • Каменнокирпичные ступени->Булыжник
  • Адские ступени->Адский кирпич
  • Кирпичные ступени->4xКирпич + 50 %Кирпич + 50 %Кирпич
  • Каменная плита->45 %Булыжник
  • Песчаниковая плита->45 %Песок
  • Булыжниковая плита->45 %Гравий
  • Кирпичная плита->Кирпич + 75 %Кирпич
  • Каменнокирпичная плита->45 %Булыжник
  • Лёд->85 %Снежный блок + 25 %Снежок
  • Адский забор->Адский кирпич
  • Светящийся камень->3xСветопыль + 75 %Светопыль
  • Лампа->3xСветопыль + 75 %Светопыль + 3xКрасная пыль + 75 %Красная пыль
  • Кость->4xКостная мука
  • Огненный стержень->2xОгненный порошок + 25 %Огненный порошок + 25 %Огненный порошок + 25 %Огненный порошок
  • Древесный уголь->Древесноугольная пыль

Если установлена модификация IndustrialCraft 2, то дробитель перенимает следующие рецепты:

  • Золотая руда->2xЗолотая пыль
  • Железная руда->2xЖелезная пыль

Внимание! В некоторых версиях при обработке угля в результате дробления получается не каменноугольная, а древесноугольная пыль, которая не годится для крафта алмазов, а годится только для крафта пороха

Версия 12.0.0[]

В новой версии Railcraft 12.0.0 (для Minecraft 1.12) много мелких изменений. Добавлены новые предметы, удалены старые (возможно, удалены временно, т.к. разрабочик решил не делать).

Предложения:

  • Добавить историю версий для мода, аналогичную с тем как она ведётся для Minecraft
  • Для предметов добавить историю с описание что добавлено изменено и в какой версии
  • Изменить стиль истории некоторых предметов. Например для любительского парового двигателя перенести историю из раздела «Дополнительно» в раздел «История». Поменять список на таблицу как я это сделал для железной шипастой кувалды (или сделать аналогично).
  • Обновить спрайт, добавить иконки предметов.

Releases

Installation

  1. Backup Your World!
  2. Delete any old versions of the Railcraft jar files in the «<minecraft>/mods» folder
  3. Install Minecraft Forge (see downloads for compatible versions)
  4. Download and drop the Railcraft jar file into the «<minecraft>/mods» folder.
  5. Do not extract or attempt to place the contents into minecraft.jar!

Note:Railcraft is split into a number of different functional modules, these modules can be enabled/disabled via the modules.cfg file in the railcraft config folder.

Mods that work well with Railcraft

  • Buildcraft
  • Forestry
  • IndustrialCraft2
  • CraftGuide — Railcraft comes with integrated CraftGuide support
  • Colorcaecum: The Colorblind Resource Pack — By Vexatos

(this is an advertisement)

Current Version

Railcraft Version: 12.0.0
Minecraft Version: 1.12.2
Forge Versions: 14.23.5.2779+
Release Date: March 15, 2019, 7:13 pm
Railcraft API: 12.0.0-api Download API (for modders only)
Dev Build: 12.0.0-dev Download Dev Build (for modders only)
Download Railcraft 12.0.0 Here
Mirror 1 Mirror 2
Download via CurseForge Download via Dropbox

By downloading this file, you are agreeing to terms in the license posted here.

Change Log:

  • INFO: Stable release, as promised. Even ahead of schedule.
  • CHANGE: Carts are now invulnerable to mob projectiles. (liach)
  • FIX: Fix rendering of gasses.
  • FIX: Fix rendering of Actuators in the inventory. (liach)
  • FIX: Fix particle color of Abandoned Track. (liach)

If you would like to support the continued development of Railcraft,

please donate via Patreon.

— OR PayPal —

As a thank you, anyone who donates $10 or more can fill out this form if they would like direct access to Railcraft Releases and Betas and the #railcraft-dev IRC channel.

(this is an advertisement)

Old Versions

Railcraft Version Minecraft Version Forge Version
12.0.0 1.12.2 14.23.5.2779+
12.0.0-b1 1.12.2 14.23.5.2779+
10.4.1 1.10.2 12.18.2.2107+
10.2.0 1.10.2 12.18.2.2107+
10.1.2 1.10.2 12.18.2.2107+
10.1.1 1.10.2 12.18.2.2107+
10.1.0 1.10.2 12.18.2.2107+
10.0.1 1.10.2 12.18.2.2107+
10.0.0 1.10.2 12.18.2.2107+
9.12.2.0 1.7.10 10.13.4.1448+
9.12.1.0 1.7.10 10.13.4.1448+
9.12.0.0 1.7.10 10.13.4.1448+
9.11.0.0 1.7.10 10.13.4.1448+
9.10.0.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.9.0.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.8.0.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.7.0.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.6.1.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.6.0.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.5.0.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.4.0.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.3.3.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.3.2.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.3.1.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.3.0.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.2.2.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.2.1.0 1.7.10 10.13.0.1199+
9.2.0.0 1.7.10 10.13.0.1182+
9.1.0.0 1.7.2 10.12.1.1065+
9.0.0.0 1.7.2 10.12.1.1065+
8.4.0.0 1.6.4 9.11.1.965
8.3.2.0 1.6.4 9.11.1.965+
8.3.1.0 1.6.4 9.11.1.953
8.3.0.0 1.6.4 9.11.1.953
8.2.0.0 1.6.2-1.6.4 9.10.1.867+
8.1.0.0 1.6.2-1.6.4 9.10.1.867+
8.0.2.0 1.6.2 9.10.0.818+
8.0.1.0 1.6.2 9.10.0.818+
8.0.0.0 1.6.2 9.10.0.818+
7.3.0.0 1.5.1-1.5.2 7.7.1.624+
7.2.3.0 1.5.1-1.5.2 7.7.1.624+
7.2.2.0 1.5.1-1.5.2 7.7.1.624+
7.2.1.0 1.5.1-1.5.2 7.7.1.624+
7.2.0.0 1.5.1-1.5.2 7.7.1.624+
7.1.0.0 1.5.1 7.7.1.624+
7.0.0.0 1.5.1 7.7.1.624+
6.17.0.0 1.4.7 6.6.0.516+
6.16.0.0 1.4.7 6.6.0.516+
6.15.3.0 1.4.7 6.6.0.516+
6.15.2.0 1.4.7 6.6.0.516+

Перевод[]

6.4.0.0 в мод добавлена русификация если она адекватная буду менять названия как там. —Atributz 11:15, 7 октября 2012 (UTC)

Хорошо-бы найти того кто делал перевод и заставить его исправить пару моментов, хотя-бы тот же Коксовый уголь в каменноугольный кокс, не говоря уже про остальные ошибки…—Bloodhit 10:44, 9 октября 2012 (UTC)

Ну некоторые названия можно исправить на более точные теперь.—Atributz 22:08, 10 октября 2012 (UTC)

Со мной (автор перевода) можно легко связаться и обсудить нюансы перевода через Майнкрафтинг.ру, если надо. Ник AskaRa, русская тема с переводом на форуме появится на этих выходных, надеюсь.—AskaRa 02:50, 11 октября 2012 (UTC)
Очень плохой перевод, требую прошу всё вернуть как было. —Извините за сообщение, я Khand404 (Обсудить меня) 10:24, 17 октября 2012 (UTC)

Формулировка: «Плохой перевод»,- это не аргумент ни разу. Вернуть куда? До этого момента вообще перевода не было. В переводе есть плохие моменты, и они будут исправлены к выходу новой версии Railcraft. А по поводу остального, попробуйте перевести самостоятельно некоторые понятия с англ. на русский, мне будет интересно посмотреть на вас. —AskaRa 15:26, 17 октября 2012 (UTC)

Что значит никакого? В вики был перевод и раньше. —Извините за сообщение, я Khand404 (Обсудить меня) 05:42, 26 октября 2012 (UTC)

«Индикатор уровня резервуара» — так оно и есть в русификаторе? Вроде бы, это не индикатор, а просто стеклянная обшивка резервуара. Предлагаю так и перевести. YurikGrusha 13:44, 6 января 2013 (UTC)

Если надо, могу изменить перевод в русификаторе. Если что, то уже lockdown track, gift carts, pumpkin carts, trackman’s goggles и ещё несколько вещей в русификаторе от меня 🙂 —ArtSin 07:12, 8 января 2013 (UTC)

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Adblock
detector