Video game / nine tailed fox mod
Содержание:
Ремейк
СТРИМ SCP — Containment Breach 087-B MOD 1.0.5 Remake САМЫЙ КРИПОВЫЙ МОД
Прохождение ремейка от Mleczyk76
Пользователем Mleczyk76 был выпущен авторский ремейк мода. SCP-173 теперь выглядит, как Красный монстр с лицом Ментала; кроме того, была добавлена старая версия Бродячего (SCP-049-2), а модель Скромника (с небольшими изменениями) взята из мода SCP — Cry of Fear. Также в файлах мода лежат объекты из SCP Fan Breach.
В 2018 году командой Containment Breach B-Team, в которую входят Mleczyk76 и сам TheHappyJammer, а также авторы мода Ultimate Edition, был осуществлён перенос данного ремейка на последнюю версию игры (версия 2.2 основного мода). В нём, помимо объектов из игры, присутствуют SCP-457 и SCP-008-2 из Ultimate Edition.
What is a SCP?[]
SCPS are Places, Objects, Humanoids or Creatures that exhibit abilities or anomalous effects unknown to science. Depending on what kind of SCP it is, there are different methods of containment, the most famous being that of the Humanoid SCPS.
Each SCP has its classification, however there are 3 categories of very common scps, These are Safe, Euclid and Keter. Also all SCPs will be accompanied by a number and Nickname.
Whenever a new SCP is discovered it will start with the Euclid classification, although later if the SCP is investigated further it can be given another classification, Although the vast majority of SCPs with intelligence have the Euclid classification.
Definition of «Safe»: The Safe classification is given to anomalies that do not represent a direct danger to humanity or that do not activate their anomalous effects by themselves. Also this class of SCPs are the easiest to contain, although this does not mean that all SCPs are safe. totally safe.
Definition of «Euclid»: The Euclid classification gives the anomalies that possess Intelligence. They are unpredictable Oh they have no reliable containment methods and little or nothing is unknown about them. All new SCPs discovered will start in this classification, although over time they may have another classification Major or Minor.
Definition of «Keter»: SCPs that possess Keter classification are among the most dangerous, Keter scps are too difficult to contain and are a total risk to humanity, A good example of keter scp is SCP-682 which is too difficult to contain and impossible to kill.
Note: There are more SCP classifications but the ones mentioned are the most common. If you want to see all the other SCP classifications, you can search for them on Youtube or on the actual SCP wiki.
Роль в игре
После достижения игроком , МОГ входит в комплекс через и двигается по Зоне. Встретив игрока, они будут преследовать его и откроют по нему огонь. Если игрок сможет спрятаться, то через некоторое время они вернутся к прочёсыванию Зоны. С МОГ может узнать местоположение протагониста, если он попадёт в поле зрения камеры. Если игрок совершил протокол возврата RP-106-N и вышел через Выход A, он не будет убит, но захвачен оперативниками.
Встретив SCP-106 или SCP-049, группа начнёт уходить от них. Столкнувшись с SCP-173, оперативники будут поддерживать зрительный контакт с объектом, после чего закроют в сдерживающей клетке и будут нести её в объекта. Если им по дороге встретится SCP-096, бойцы отвернутся от него. Если группа столкнётся с SCP-049-2 или SCP-008-1, то застрелит их. При достижении электрических ворот группа сделает запрос на их отключение, но через некоторое время ворота будут снова запущены.
Extra Information.[]
the game there containment cells for some SCPs that are not actually in the game.
SCP-008 «Zombie plague»: SCP-008 was in the game, although it was later removed, and currently the only thing left of SCP-008 is its Containment Cell located in heavy Contaiment Zone, and possibly MTF Beta-7 has been added by SCP-008.
SCP-035 «Possessive Mask»: Nothing is known about SCP-035 beyond its Containment Cell located in heavy Contaiment Zone, Possibly the creators have wanted to add it to the game, and its containment cell is the same as SCP Contaiment Breach.
SCP-966 «Sleep Killers «: Currently there is only SCP-966’s Containment Cell located in the Heavy Contaiment Zone, it is the same one that appears in SCP Contaiment Breach. Also SCP-966’s Cell is next to SCP-457’s cell. Possibly MTF Eta-10 was added to contain SCP-966.
SCP-682 will only appear at the Gate-B Event.
There is an SCP called «SCP-TOMATOMAN» which is a joke put by the creators of the game.
SCP-939 will be contained in the future.
SCP-049, unlike its original version on the Wiki, will not kill instantly.
Интересные факты
Если обработать SCP-1499 в режиме Очень тонко в SCP-914, на выходе получится особь SCP-1499-1, которая начнёт преследовать и ранить игрока. Если же обработать объект в режиме 1:1, на выходе получится «стандартный» противогазВ Project Resurrection и Ultimate Edition при обработке обычного противогаза на 1:1 получается «не аномальный» противогаз ГП-5, работающий аналогично первому и использующий модель SCP-1499..
Согласно приложению к описанию на сайте Фонда (под спойлером), на самом деле SCP-1499 перемещает надевшего в реальное место, которое он видит чрезвычайно искажённым. По крайней мере, в описанном эксперименте это была Москва. Правда, непонятно, как простые прохожие могут проявлять опасную для жизни агрессию по отношению к человеку с надетым противогазом.
Учитывая данный факт, можно предположить, что «башня» — на самом деле не что иное, как церковь или собор (возможно, Храм Христа Спасителя, как это было в том же эксперименте), а «вождь» SCP-1499-1 — священник, читающий молитву. На это намекает и играющий в башне эмбиент.
Также, агрессия существ, возможно, объясняется тем, что люди после инцидента стали настороженно относиться к людям с ГП-5 на голове.
Взрыв боеголовок на Выходе В все равно убьёт игрока, если тот надел SCP-1499.
МОГ и остальные NPC никак не реагируют на исчезновения игрока подобным образом. Однако, если на карте появился SCP-106, можно избавиться от него, надев и снова сняв противогаз.
С при нахождении в SCP-1499 во время последней стадии заражения SCP-008 происходит особое событие.
В месте, в которое переносит SCP-1499, работает S-Nav. Он показывает, что игрок находится на северо-востоке карты, также видны коридоры зоны для персонала
Даже если принять во внимание вышеописанную теорию о том, что SCP-1499 переносит надевшего в реальное место, навигатор должен показывать ошибку о невозможности определить местность (такая ошибка появляется в карманном измерении). Работающий же радиоприёмник не является логической ошибкой, так как в измерении SCP-1499 возможна радиосвязь.
В ранних версиях SCP-1499 можно было использовать в качестве «второго инвентаря» для хранения любых вещей игрока, так как предметы, оставленные игроком в локации, не пропадают даже при снятии SCP-1499 и повторном его надевании (использовании), и соответственно, при входе в локацию снова
Однако, после обновления 1.3.10 такая процедура становится проблематичной, т. к. игрок теперь появляется не в одном из сооружений, а на открытой местности.
С маленьким шансом (возможно, тем выше шанс, чем ближе вы к завершению игры) при появлении в измерении противогаза вас могут окружить SCP-1499-1 со всех сторон и вскоре начать атаковать. Избежать смерти можно — нужно просто успеть снять противогаз до того, как существа начнут атаку.
In Original Scp Wiki.[]
Image of SCP-106 in the Entrace Zone in the Office area.
SCP-106 appears to be an elderly humanoid, with a general appearance of advanced decomposition. This appearance can vary, but the «decomposition» is observed in all its forms. SCP-106 is not exceptionally agile, and remains motionless for several days in a row, waiting for prey. SCP-106 is also capable of scaling any vertical surface and can remain suspended upside down indefinitely. When attacking, SCP-106 will attempt to incapacitate its prey by damaging its important organs, muscle groups, or tendons, and then pull its disabled prey into its Pocket Dimension. SCP-106 appears to prefer human prey between the ages of 10 and 25.
SCP-106 causes a «corrosion» effect on all solid matter it touches, physically damaging the materials after being in them for several seconds after contact. SCP-106 has been observed oxidizing, decomposing, and cracking materials, in addition to creating a substance like black mucus similar to that covering SCP-106. This effect is particularly detrimental to living tissues, and is assumed to be a «pre-digestion» action. Corrosion continues to exist for six hours after contact, after which the effect appears to «wear off.»
SCP-106 is capable of passing through solid matter, leaving behind a large stain of its corrosive mucus. SCP-106 is capable of «disappearing» into solid matter, entering what is assumed to be a «Pocket Dimension». SCP-106 is capable of exiting this dimension from any point connected to the initial entry point (Examples: «entering» through the inside of a room wall, and «exiting» through the outside of such a wall. Entering through a wall, and coming out through the ceiling). It is not known if this dimension is SCP-106’s point of origin, or a simple «lair» created by SCP-106.
The game provides examples of:
- Adaptation Expansion: Aside from just being a remake of Containment Breach with weapons, different NPCs, and a different spawn point, the facility is much larger and has a massive variety of new rooms and SCPs.
- All-or-Nothing Reloads: Averted, like in Cry of Fear. Reloading is completely realistic in the mod, so say you have half a magazine and reload, you just permanently lost all of the bullets in that magazine.
- Artificial Stupidity / Luck-Based Mission: You’re probably gonna get trapped by your teammates idling in the doorways of dead-ends several time per playthrough, making major progress almost impossible without cheats.
- Bottomless Magazines: Not you, but your friends do, as do the Class-D’s.
- Bulletproof Vest: Your health is measured by the state of your kevlar vest.
Advertisement:
Drugs Are Good: While smoking 420-J doesn’t technically heal you, it clears up your vision and limp, so it can really improve your combat and navigation performance after getting roughed up.
Elaborate Underground Base / Secret Government Warehouse: It’s an SCP Facility, what did you expect?
Elite Mook: All the MTFs are these to the Foundation, highly trained and loyal soldiers that aren’t nearly as expendable as D-Classes.
Featureless Protagonist: Unlike most examples, your Player Character actually can optionally talk via his soundboard, but otherwise has no personality, characterization, and is nothing but a floating pair of arms.
Fingerless Gloves: Strangely, you wear these, but your fellow soldiers don’t.
First-Person Ghost
Gas Mask Mooks
You can also subvert this by simply taking off your gas-mask, although it doesn’t really do any harm and you have it on by default.
: Unique in that you are one and fight alongside some, rather than being hunted by them, for once.
Heroic Mime: Averted, you have a soundboard of things for your character to say to direct your team.
Hero of Another Story: Instead of being Villain Protagonist D-9341, you’re the solid neutral MTF who hunts his kind down.
Hyper-Competent Sidekick: The most pragmatic way of dealing with D’s is to just have your two friends deal with it, as they’re durable and have Bottomless Magazines.
Man on Fire: SCP-457, The Burning Man, obviously.
The Many Deaths of You: Like in the original game. Struck by a Tesla gate, mutilating yourself in 914, kidnapped and mangled by 106, getting your neck snapped by 173, turned to a pile of charred flesh by 457, gunned down by rabid Class-D’s, looking at 096, etc.
Mooks: The Class-D’s are extremely common enemies to face and easy to take down, but are still deadly since they’re all armed with guns.
Nigh-Invulnerability: Even when you’re finally armed to the teeth, 106 (and 457) is still an unstoppable killing machine. Luckily the Tesla gates can temporarily disable him.
Ominous Walk: 106 and 457 take their time while chasing you.
One-Hit Kill / Neck Snap
457 is also a one-hit-killer too.
: 173.
Palette Swap: 457 is almost identical to 106, both gameplay-wise and model-wise.
Player Character: The Swedish-accented Nine-Tailed Fox soldier you control, and the supposed leader of the Power Trio.
Power Trio: The game follows a three-man Clean Up Crew.
Spiritual Successor: The game is very similar to Half-Life: Opposing Force in that it’s a spin-off not by the original developers (Gearbox and the Third Subdivision Team) following the setting of a huge, dark research facility (Black Mesa and Site-(REDACTED)) being ravaged by monsters (Aliens and SCPs) where instead of being a scared bystander (Gordon Freeman and D-9341), you’re instead one of the armed-to-the-teeth mooks (Adrian Shepherd and the nameless Player Character MTF) commanding around a group of your peers (HECU and NTF). Hell, the game even starts with you in a helicopter with your squad just like Opposing Force! The dev also confirmed Opposing Force was a major inspiration for the mod.
Skeleton Key: The player no longer has to go around scavenging for keycards and upgrading them with 914 as in the original. Now they spawn with a level five that can open almost any door.
Sprint Meter: Just as in Containment Breach, there’s one for your stamina and one for blinking.
Villain Protagonist: Downplayed. The MTF squads aren’t really villainous by many means, they’re just prominent antagonists in the original game and you’re now in control of them.
Zombie Apocalypse: There’s a tiny one ravaging the deepest levels of the facility, so there’s a few riot-armored SCP-008 infectees shambling around.
In the game.[]
In the game if SCP-106 touches you you will die instantly. Also do not wait for it to take you to its «Pocket Dimension» as it has not been added to the game. Also SCP-106 is faster than a normal player walking, but if the person runs he may lose sight of SCP-106. SCP-106 It is the third most likely scp that you will encounter. Generally it will appear in the «Light Contaiment Zone» or in the «Heavy Contaiment Zone» although it may also appear in the «Entrace Zone» but for SCP-106 to get there it is very rare and more likely to appear in «LcZ» and «HcZ»
In the game SCP-106 is too changed, An example of this is, that in the game SCP-106 is faster than the player walking, but if the player runs SCP-106 will not be able to run.
Another difference, is here SCP-106 will not leave traces of corrosive mucus when walking, In fact SCP-106 seems to follow the same path as the player, Without going through walls, Only doors, Although in the bad ending of Gate-A SCP- 106 if it left a trail of corrosive mucus.
Галерея
Главное меню до версии 1.0.0
Главное меню с версии 1.0.0
SCP-087-B-2 и SCP-173-B — вариации SCP-173 с версии 2.2
SCP-173 до версии 1.0.0
SCP-173 в ранних версиях мода (как SCP-087-1)
SCP-087-B-1 (SCP-106)
Он же, с версии 2.2
SCP-087-B (карманное измерение)
SCP-096
Александр Бренненбургский (SCP-049)
Он же, с версии 2.2
Бродячий (SCP-049-2) до версии 1.0.0
Они же, с версии 2.2
SCP-079
SCP-087-1 (SCP-513-1)
Кукла-Анна (SCP-012 до версии 2.2)
Статуэтка (SCP-012 с версии 2.2)
Пожиратель света (SCP-966 до версии 2.2)
«Убийцы в масках» (SCP-966 с версии 2.2)
SCP-860-1
Smile.dog (SCP-860-2)
SCP-895
SCP-1025
Одна из «записок Слендера», заменяющих страницы SCP-1025
Слендер (SCP-1025-B-1)
Он же, с версии 2.2
SCP-714 в версии 1.0.0
Убийца Джефф (офицер в воспоминании SCP-1123)
Он же, с версии 2.2
Фредди (SCP-178-1) в версии 1.0.0
«Yandere Simulator» (SCP-205)
Калле Хавумяки (SCP-990)
Вариации МОГ с версии 2.2
SCP-939
Вариации SCP-008-1 с версии 2.2
SCP-457
Документ об SCP-012 до версии 1.0.0
Документ об SCP-012 в версии 1.0.0
Документ об SCP-008
Description[]
Mobile Task Forces are groups of specially-armed forces dedicated to the SCP Foundation, with each Task Force group performing specific functions. The amount of units in an individual squad can range from 3 to over 20. Each Task Force is assigned a unique combination of a Greek letter and a number, as well as a code name.
Epsilon-11, codenamed Nine-Tailed Fox, is a Task Force specializing in the protection and re-containment of SCP items kept at the site the game takes place in. They are the primary MTF unit encountered in SCP — Containment Breach and are comprised of nine members, each member representing and identified as one tail in the groups namesake. They wield an FN P90.
Список изменений мода
- Текстуры заменены на более мрачные и приобрели «рельеф», как в SCP-087.
- Использованы звуки (в т. ч. фоновая музыка) из SCP-087-B.
- SCP-173 использует модель и текстуру Красного монстра из SCP-087-B; до версии 1.0.0 использовал чёрную текстуру с лицом Чеширской улыбки.
- SCP-106 выглядит, как Человек в маске из SCP-087-B; его карманное измерение сделано в стиле самой SCP-087-B.
- SCP-096 перерисован «в стиле» SCP-087-B-2.
- SCP-049 выглядит, как Александр Бренненбургский из Amnesia: The Dark Descent.
- выглядят, как «Бродячий» — монстр из Amnesia: The Dark Descent.
- Лицо SCP-079 заменено на Чеширскую улыбку из SCP-087-B.
- SCP-513-1 выглядит, как SCP-087-1 (до версии мода для v0.8.1 текстуру лица SCP-087-1 также использовал SCP-173).
- Текстуры для SCP-1025 взяты из игры Slender: The Eight Pages
В версии 1.0.0 добавлено нововведение к игре: после прочтения SCP-1025 начнёт появляться Слендер, использующий ту же модель, что и в Slender mod (в версии 2.2 изменена на таковую из Slender: The Arrival).
: описания болезней заменены «записками» Слендера.
- SCP-714 заменено на рубашку с зелёным галстуком (отсылка к аватарке автора; до версии 1.0.0 кольцо имело чёрно-белую текстуру).
-
SCP-012 заменён на куклу в виде принцессы Анны из мультфильма «Холодное сердце (Frozen)», а вместо самой мелодии звучит искажённая версия песни «Do You Want to Build a Snowman?» из этого же мультфильма.
- С версии 2.2 SCP-012 выглядит как чёрная статуэтка, похожая на SCP-689.
- До версии 1.0.0 мелодия SCP-012 была заменена песней «Friday» Ребекки Блэк.
- SCP-008 представляет собой чуму (заражение грибом-кордицепсом) из игры The Last of Us.
- SCP-860-1 изменён в стиле игр о Слендере; выглядит, как Smile.dog.
- SCP-178-1 выглядят, как Фредди из игры Five Nights at Freddy’s.
- Немецкие офицеры из события с SCP-1123 выглядят, как Убийца Джефф — один из популярнейших героев крипипаст.
-
SCP-966 выглядят, как Пожиратель света (фр. Le Mange Lumière) — монстр из игры Maere: When Lights Die
В версии 2.2 перетекстурены в подобие Ментала.
.
- Тени из SCP-205 заменены силуэтами главной героини игры Yandere Simulator.
- SCP-990 выглядит, как солист группы «Resisposse» Калле Хавумяки, лицо которого присутствовало в файлах первой версии SCP-087-B.
How to contain SCP-106.[]
Image of SCP-106’s Femur, Sound and Containment Area controls
On some servers it is impossible to contain SCP-106 even doing what is described on this page.
1st First: You must deactivate the ELO-IID that is on the left, you must turn it OFF
2nd Second: You must activate the Sound Transmission on the right and turn it ON
3° third: Then, on the right wing, passing the middle PC, a sign will appear that says «Femur Breaker» and below it, open a button. You must press that button.
4th Quarter: After doing the 3 steps you will begin to hear the screams of the D-class being tortured by the Femur breaker machine, After a few seconds the D-class stops it and then it will sound as if scp-106 is emerging, When you listen the cries of the D-Class again and the laughter of SCP-106 in the background you must Activate the ELO-IID and Deactivate the Sound Transmission, If you did all this right, SCP-106 will be contained and no longer bother, Although it is possible that SCP -106 gets bug and doesn’t re-contain but this is a strange bug.
Видео
SCP — Containment Breach 087-B Mod for v1.2.3 (Download Link In The Description)-0
Список изменений от разработчика мода (релизная версия для SCP: CB v0.7.4)
SCP-Containment Breach SCP-087-B Mod
Летсплей от пользователя Rachel Hudson #1
SCP-Containment Breach SCP-087-B MOD Update
Летсплей от пользователя Rachel Hudson #2 (версия мода для SCP: CB v0.8.1)
SCP Containment Breach 087-B Mod Super Scary Mod!
Летсплей от ItZoToM (версия 1.0.0) (часть 1)
SCP Containment Breach 087-B Mod 106 Doesn’t Want Me!
Летсплей от ItZoToM (версия 1.0.0) (часть 2)
SCP Containment Breach 087-B I’m In The Game!
Летсплей от ItZoToM (версия 1.0.0) (часть 3)
Интересные факты
- Изначально обозначение «Эпсилон-11» и название «Девятихвостая лиса» были придуманы специально для игры, т. к. в архивах Фонда отсутствовала такая опергруппа. Однако, в 2017 году «Лису» включили в официальный список мобильных оперативных групп Фонда SCP, дав ей личный логотип и описание — таким образом, Эпсилон-11 стала каноничной во вселенной SCP.
- В ходе разработки предлагалось другое название данной МОГ — «Облако-9» (англ. Cloud Nine). Однако, в конце концов, разработчики остановились на «Девятихвостой Лисе», как более подходящем имени. Тем не менее, старое название было использовано для другой опергруппы, упоминаемой на в Выходе Б.
- Предположительно, название МОГ ссылается к древней японской либо корейской легенде.
- Члены МОГ вооружены пистолетами-пулемётами FN P90, как и охранники.
- Чаще всего реагируют только на игрока, не обращая внимания на SCP-объекты.
- Ведут огонь без перезарядки.
- В старых версиях не захватывали SCP-173, cозданного консольной командой.
Сравнение модели GIGN и старой модели МОГ
- МОГ до частично используют модели и текстуры бойцов GIGN из игры Counter-Strike: Condition Zero. К тому же, текстура головы оперативника являлась также текстурой головы охранника, т. к. они имели одну и ту же модель (с той лишь разницей, что одежда охранников белая, а не синяя). С версии 1.0 данные текстуры не используются, поскольку оперативники теперь имеют отдельную модель и текстуру.
- Расположение МОГ при нарушении условий содержания:
- 3 человека появляются в комплексе.
- Ещё 4 на Выходе А. При этом, если игрок отключил боеголовки, трое появляются на Выходе Б, но вообще написано, что всего в Эпсилон-11 9 человек.
- Диалог об SCP-420-J и SCP-173 взят из протокола экспериментов SCP-420-J.
- Судя по отчёту об инциденте 096-1-A, программа СВАЛКА (ныне — ШИФРАТОР) должна выглядеть как прибор ночного видения. На членах МОГ отсутствует что-либо, напоминающее этот предмет.
- До были способны совершить протокол возврата RP-106-N, даже если SCP-106 был выпущен; алгоритм, позволяющий бойцам совершить протокол, был временно убран из-за возможных ошибок. В версии 1.3.2 связанные с ним реплики также были вырезаны.
- В версии 0.7.9 со старыми бойцами МОГ можно было провернуть странный скрипт в воротах Б. Если с помощью консоли поставить трёх оперативников за забором рядом с серверной комнатой до активации боеголовки «Альфа», то при детонации они начнут двигаться по дороге в левый поворот, и там исчезнут. Это странно, ведь сами по себе МОГ в этой версии не появляются на Выходе Б.
In-game[]
When enters the Entrance Zone, the intercom will announce that Nine-Tailed Fox has entered the facility. At this point, the MTF units will enter the site from the Gate A entrance. Once inside, they will begin wandering around the site and upon locating the player, they will open fire at them, making them an active threat. They can also utilize security cameras as a means to track the player’s location.
Nine-Tailed Fox can open any door, even those locked by a passcode, which enables them to open passcode-locked doors the player has no legitimate means to open in-game (such as the passcode-locked doors in ).
The player must use any means possible to avoid getting killed by Nine-Tailed Fox, be it by running from them or even to hide. They cannot go through without using the radio and communicating with their commander to deactivate the Tesla gates before proceeding, so the player can use the gates as a means of eluding the MTF.
If the player is shot but manages to escape, they will begin to . If the player does not use a to treat the wounds, they will die from blood loss. The amount of damage and blood loss is determined by where the player is shot, with headshots being an instant kill. However, the player can use a in order to protect themselves better from incoming fire. Be forewarned, as the vest will not protect the head or the legs, and getting hit in the torso will still cause injuries and deplete the player’s stamina, making escape more difficult. A heavy ballistic vest is able to protect you more, absorbing most of the damage, so, keep in mind putting the normal vest in SCP-914 to get heavy protection.
Nine-Tailed Fox can also have different reactions to each SCP they encounter. When they come into contact with SCP-173, they will immediately cease all other activities, including pursuing the player. Each member will notify the other when they are about to blink. Eventually they will place SCP-173 inside a containment box and will proceed to deliver it to its .
Nine-Tailed Fox will also evade SCP-049 and SCP-106 when the units encounter either of them. Encountering an instance or an results in the unit attempting to eliminate the given target. If the player is caught by SCP-049 in its , a scene plays out depicting the player, now an instance of SCP-049-2, hobbling towards three Nine-Tailed Fox members. Shortly after, they will start shooting the player, killing them.
When they encounter SCP-096, they will start up their SCRAMBLE gear, obfuscating its face whenever they view it.
When approaching Gate A, a group of MTFs will be stationed outside. They will focus their sights on SCP-106 attempting to escape the facility if the player has not yet contained it. They will activate the H.I.D. Turret to make SCP-106 retreat, then go back to focusing their attention on the player if they haven’t made their escape yet. If the player has contained SCP-106 then several MTF units will walk up to the player and halt them. Three will wait on the bridge, but one additional unit will wait for the player at the stairway if they attempt to bypass the bridge via the tunnel as they would when SCP-106 is escaping.
During the Gate B ending, SCP-682 breaks out of containment, forcing the Foundation to nuke the facility. If the player disabled the warheads, two MTFs will come through a nearby door and terminate the player. It should be noted that the 4 MTF Units that arrive in the Gate B ending, have a blue uniform, and are possibly Cloud-9.